کد خبر: ۴۵۶۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴

"نفوذی‎ها"؛ واقعیت دیروز و امروز

حادثه دردناک هفتم تیر۱۳۶۰ توسط یک نفوذی به نام محمدرضا کلاهی انجام گرفت. فردی با ظاهری موجه و دینی که توانسته بود طی سال های ۵۸ و ۵۹ اعتماد مسئولان حزب را به خود جلب کند.
آفتاب‌‌نیوز :
غلامعلی دهقان، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه، در یادداشتی نوشت:

 هفتم تیر هر سال یادآور شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از چهرهای فعال سیاسی اول انقلاب است.

 آنان در یک عملیات بمب گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در سرچشمه تهران به شهادت رسیدند.

حادثه دردناک هفتم تیر۱۳۶۰ توسط یک نفوذی به نام محمدرضا کلاهی انجام گرفت. فردی با ظاهری موجه و دینی که توانسته بود طی سال های ۵۸ و ۵۹ اعتماد مسئولان حزب را به خود جلب کند.

یکی از اعضای دفتر شهید صدوقی بعد از فاجعه هفتم تیر تعریف می کرد زمانی که آیت الله بهشتی در نیمه دوم سال ۵۹ به یزد مسافرت کرده بود؛ یک ناهار مهمان شهید صدوقی امام جمعه یزد بودند. 

 در هنگام صرف ناهار، شهید بهشتی متوجه عدم حضور کلاهی که همراه ایشان به یزد آمده بود؛ می شود و از پاسداری سوال می کند کلاهی نیست. به شهیدبهشتی پاسخ می دهند کلاهی گفته چون برادرانم در جبهه چنین غذایی ندارند، من نمی توانم چنین غذایی بخورم!

 اما همین فرد ظاهرالصلاح چند ماه بعد، آن عملیات بمب گذاری را انجام می دهد.

در هشتم شهریور ۱۳۶۰ دو ماه بعد از حادثه هفتم تیر آقایان رجایی و باهنر در دفتر نخست وزیری واقع در خیابان پاستور به شهادت می رسند. بمب گذار کسی نیست جز مسعود کشمیری فردی موجه و ظاهرالصلاح که توانسته مورد اعتماد دفتر ریاست جمهوری قرار گیرد. 

 در قسمتی از فیلم "ماجرای نیمروز" زمانی که مسئولان اطلاعاتی از کشمیری می خواهند بعد از شهادت بهشتی و یارانش مراقبت ویژه ای از رجایی و باهنر داشته باشد؛ کشمیری چنان اشک تمساح می ریزد و خود رامتاثر از شهادت شهید بهشتی نشان می دهد که هیچکس باور نمی کند همین فرد به زودی عامل شهادت عزیزان رجایی و باهنر گردد.

 ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان گرانقدر سینمای ایران، در مصاحبه ای  گفته بود پس از شروع عملیات منافقین در خاک ایران تحت عنوان "فروغ جاویدان" در سال ۱۳۶۷که با عملیات مرصاد از سوی ایران پاسخ داده شد؛ به جبهه غرب رفته است.

 پس ازحضور، فرماندهان گفتند لباس متداول جنگ تن نکنید؛ زیرا دشمن با لباس نیروهای خودی قصد نفوذ داشته است. بعدها مشخص شد منافقین با این شکل و شمایل توانسته بودند در جاهایی هم نفوذ کنند.

 درشرایط امروز ایران، نظام جمهوری اسلامی توانسته با عبور از گردنه های سخت نهادینه شود. با این وجود، خطر نفوذی ها و پرونده نفوذ همچنان باز است.

بایداز گذشته آموخت. بیشترین ضربات را از نفوذی ها جایی و زمانی خوردیم که تحت تاثیر ظاهرشان قرار گرفتیم.

در شرایط فعلی هم نباید خطر نفوذی ها را دست کم گرفت. قطعا نفوذی ها در شرایط نهادینه شدن نظام پیچیده تر عمل می کنند.

 هر فرد یا جریانی که وحدت ملی را نشانه رود و همسو با بیگانه سخنانی در نفی حاکمیت مردم بیان کند؛ خواسته یا ناخواسته نفوذی محسوب می شود.

 نقد منصفانه قابل پذیرش است؛ اما تخریب ناجوانمردانه هرگز پذیرفته نیست.

منبع: راهبرد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
علی
|
United States of America
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
0
0
مقاله زشتی بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین