کد خبر: ۴۵۶۴۳۱
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲

اروپا گوگل را 2.42 میلیارد یورو جریمه کرد

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: کمیسیون اروپا شرکت آمریکایی گوگل را به دلیل سوء استفاده از موقعیت برتر خود برای فروش محصولات این شرکت، دومیلیارد و 420 میلیون یورو جریمه کرد که رکورد جریمه های یک شرکت آمریکایی توسط این نهاد به شمار می رود.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این حکم که دیروز (سه شنبه) منتشر شد، می تواند خشم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را در پی داشته باشد.

رکورد پیشین جریمه شرکت های آمریکایی توسط کمیسیون اروپا، مربوط به شرکت بزرگ تراشه های رایانه ای اینتل به مبلغ افزون بر یک میلیارد یورو در سال 2009 بود.

کمیسیون اروپا با اعلام اینکه بطور تقریبی موتور جستجوگر گوگل در تمام کشورهای اروپایی 90 درصد این بازار را در اختیار دارد، این شرکت آمریکایی را متهم به سوء استفاده از موقعیت برتر خود برای معرفی بخش خرید برخط گوگل (Google Shopping) در جستجوی مقایسه قیمت ها کرده است.

این مجازات بر مبنای ارزش پایه خدماتی محاسبه شده که گوگل از طریق سرویس مقایسه قیمت ها در 13 کشور اروپایی در بخش خرید برخط (Google Shopping) ارائه می کرده است.

کمیسیونر رقابت های اقتصادی اتحادیه اروپا در همین ارتباط گفت: آنچه گوگل انجام داده بر اساس قوانین رقابت در اتحادیه اروپا غیرقانونی است و مانع از رقابت بر مبنای شایستگی و ابتکار می شود.

«مارگارت وستاگر» افزود: فراتر از این مطلب، اقدام گوگل مانع از آن می شود که مصرف کنندگان اروپایی از شرایط انتخاب واقعی بهره مند شوند.

کمیسیون اروپا به گوگل 90 روز مهلت داده است تا روند اقداماتی ضد رقابتی خود را تغییر دهد. 

کمیسیون اروپا با اشاره به اینکه آغاز تحقیقات در این زمینه با شکایت چند شرکت رقیب گوگل آغاز شد، اعلام کرد: به دلیل شکایت های مشابه، این تحریم ها می تواند در دیگر سرویس های خدماتی گوگل همچون عکس و خبر نیز بررسی شود.

کمیسیونر رقابت های اقتصادی اتحادیه اروپا با بیان اینکه تحقیقات در زمینه سوء استفاده از موقعیت برتری در دو حوزه سیستم عامل اندروید و نخستین پلت فرم موسوم به «حس تبلیغ» (AdSense) نیز در جریان است، هشدار داد که یافته های اولیه نشان می دهد که گوگل قوانین اتحادیه اروپا را نقض کرده است.

خبرگزاری فرانسه بار دیگر یادآوری کرد که تصمیم کمیسیونر رقابت های اقتصادی اتحادیه اروپا به احتمال زیاد به افزایش تنش ها میان بروکسل و واشنگتن منجر می شود.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین