کد خبر: ۴۵۶۴۷۱
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷

بازدید جهانگیری از راه آهن رشت - قزوین

معاون اول رئیس جمهوری عصر چهارشنبه و در جریان سفر به استان گیلان، از روند ساخت و تکمیل راه آهن رشت - قزوین در محدوده رودبار و منجیل بازدید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 اسحاق جهانگیری عصر امروز (چهارشنبه) در جریان سفر به استان گیلان، با حضور در شهرستان منجیل، از نزدیک روند ساخت راه آهن قزوین - رشت را مورد بازدید قرار داد و در جریان جزئیات فنی و برنامه زمان بندی برای اتمام این پروژه قرار گرفت.

در این بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی و استاندار گیلان، معاون اول رئیس جمهوری را همراهی کردند.

راه آهن قزوین - رشت - انزلی - آستارا به طول 388 کیلومتر ارتباط ترانزیتی کریدور شمال - جنوب را تسهیل می کند و از شهرستان قزوین آغاز و پس از عبور از شهرهای لوشان، منجیل، رشت و بندرانزلی، از شهرستان آستارا به کشور جمهوری آذربایجان متصل خواهد شد که در حال حاضر محور قزوین - رشت به طول 164 کیلومتر و یک قطعه از رشت - انزلی به طول 17 کیلومتر و محدوده آستارای آذربایجان تا آستارای جمهوری اسلامی ایران به طول سه کیلومتر اجرا شده است. 

پروژه راه آهن قزوین رشت به علت عبور از رشته کوه البرز، دریاچه سد سفید رود و قطع عرضی چندین باره آزادراه قزوین - رشت دارای سازه های خاص و منحصر بفرد است که تا پایان سال 92 پیشرفت فیزیکی این پروژه 52 درصد بود و در دولت تدبیر و امید و با توجه به اولویت اجرای پروژه های ریلی، در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی بیش از 94 درصد است.

به گزارش ایرنا؛این پروژه ریلی در مدت چهار سال دولت یازدهم، به اندازه هشت سال آغاز پروژه از پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین