کد خبر: ۴۵۶۷۰۶
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸

نوبخت: 97 درصد اعتبار 1300میلیارد تومانی سفر رییس‌جمهور به گیلان جذب شده است

سخنگوی دولت در جلسه شورای اداری گیلان اعلام کرد: افزون بر 97 درصد اعتبار 1300 میلیارد تومانی سفر رییس جمهور به گیلان تاکنون جذب شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد باقر نوبخت در این جلسه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری اظهار کرد :ره آورد دولت یازدهم برای گیلان سفر رییس جمهور بود که در آن سفر 1300میلیارد تومان برای طرح های زیر بنایی مشکل دار استان اختصاص یافت. 

وی ادامه داد: می شد این اعتبار را به هزاران پروژه کم اهمیت اختصاص داد اما ترجیح داده شد چند پروژه مهم اجرا شود.

نوبخت افزود: با عبور تونل از بیش از سه کیلومتر از کوههای البرز و رفع مشکلاتی که در حفاری کوه برای ایجاد تونل انجام شد تا ماه های آینده شاهد شنیدن سوت قطار خواهیم بود.

سخنگوی دولت در خصوص طرح احیای 2 رودخانه گوهر رود و زرجوب رشت تصریح کرد: طرح احیای این 2 رودخانه از یک سال و نیم پیش آغاز شده و دولت 50 میلیارد تومان برای این طرح تصویب کرد که 15 میلیارد تومان آن جذب شد.

نوبخت اظهار کرد: چند مشکل اساسی درباره این 2 رودخانه وجود دارد اول مشکل شیرابه پسماندهای انباشته شده در سراوان و دیگری فاضلاب شهر که به این رودخانه ریخته می شود که باید با تکمیل سیستم فاضلاب شهر و فاضلابهای مسمومی که از بیمارستانها وارد می شود اصلاح شود. 

سخنگوی دولت بیان کرد: این 15 میلیارد تومان بین آب منطقه ای و آب و فاضلاب و محیط زیست و شهرداری تقسیم شد.

به گزارش ایرنا، معاون اول رییس جمهوری به منظور انجام سفری 2 روزه، عصر چهارشنبه به گیلان آمد و پیش از حضور در منطقه آزاد انزلی، از روند ساخت و تکمیل راه آهن رشت - قزوین در محدوده رودبار و منجیل بازدید کرد.

افتتاح یک پروژه در شهرستان صومعه سرا و حضور در جلسه شورای اداری گیلان با محوریت اقتصاد مقاومتی از برنامه های روز دوم سفر اسحاق جهانگیری در استان اعلام شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین