کد خبر: ۴۵۶۷۷۲
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵

ایتالیا تهدید به بستن بنادر خود کرد

در پی تشدید بحران پناهجویان و تهدید روز گذشته (چهارشنبه) ایتالیا مبنی بر بستن بندرها به روی کشتی‌های غیر ایتالیایی حامل پناهجویان، کمیسیون اتحادیه اروپا در امور پناهجویان امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که در این باره از ایتالیا حمایت می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
«ناتاشا برتود» سخنگوی کمیسیون اروپا در امور پناهجویان روز پنجشنبه در کنفرانس خبری در بروکسل در پی تهدید ایتالیا مبنی بر بستن بنادر خود به روی پناهجویان گفت: پیام ما روشن است قبل از هرچیز آماده افزایش حمایت‌ها از ایتالیا، بخصوص کمک‌های مالی هستیم، دوم اینکه دولت‌ها را وادار به عمل به تعهداتشان برای 2 برابر کردن تلاش‌ها در مسیر مدیترانه مرکزی می‌کنیم و سوم از ایتالیا برای همکاری منطقه‌ای در ورود پناهجویان حمایت می‌کنیم. 

وی افزود: ایتالیا حق دارد و اوضاع در مدیترانه مرکزی بسیار دشوار است. کمیسیون اروپا نگرانی‌های ایتالیا را درک می‌کند و در صورتی که در سیاست‌های ورود پناهجویان تغییری ایجاد شود، ابتدا باید در این خصوص با کشورهای عضو بحث و بطور مناسب آن را به سازمان‌های غیر دولتی که کشتی دارند اعلام کرد. 

ایتالیا در پی تشدید بحران پناهجویان روز چهارشنبه بطور رسمی کمیسیون اروپا را تهدید به بستن بنادر خود به روی کشتی‌های غیر ایتالیایی که پناهجویان را در مدیترانه نجات می‌دهند، کرد. نجات و پذیرش پناهجویان نمی‌تواند از هم جدا باشند، بنابراین کمک اروپا نباید محدود به عملیات امداد در دریا باشد. 

ایتالیا اعلام کرد، اوضاع پناهجویان در این کشور بسیار وخیم است و اروپا نمی‌‌‌‌تواند روی خود را برگرداند. در غیر این صورت بنادر خود را به روی کشتی‌های امدادی غیر ایتالیایی حامل پناهجویان می‌بندد و به آنها اجازه ورود به خاک کشور را نمی‌دهد. 

ایتالیا درحال بررسی امکان توقف کشتی‌هایی است که پناهجویان را در مدیترانه نجات می‌دهند و آنها را به بنادر ایتالیایی می‌رسانند. 

البته ایتالیا به نجات جان پناهجویان همانند گذشته ادامه می‌دهد ولی دیگر نمی‌تواند تمام پناهجویان را بپذیرد. 

به گزارش ایرنا، «پائولو جنتیلونی» نخست وزیر ایتالیا نیز در این باره صبح پنجشبه با رهبران اروپایی صحبت کرد. این درحالی است که بیش از 1200 پناهجوی دیگر امروز (پنجشنبه) وارد بندر سالرنو در جنوب ایتالیا شدند. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین