کد خبر: ۴۵۷۲۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

رای به تفکیک وزارتخانه در پارلمان بخش‌خصوصی

اکثر حاضران در جلسه با توجه به ناموق بودن نتیجه ادغام این دو وزارت‌خانه بر تفکیک تاکید داشتند.
آفتاب‌‌نیوز :
ماه رمضان با همه خوبي‌ها و فضاهاي منحصر بفردش رو به پايان است. در اين ماه در كنار نيايش و ديد و بازديد دوستان و صله‌رحم اقوام، فرصت مناسبي براي خودسازي و ترك عادت‌هاي بد ايجاد ميشود كه غنيمت است. ولي كسب وكار و برنامه روزانه زندگي تغيير ميكند و عادي شدن اين رفتار نياز به زمان دارد. اميدوارم كه تك تك دوستان در اين ماه حداكثربهره را برده باشند.اولین نشست جدی هفته بحث انتزاع وزارت بازرگانی و صنعت بود که لایحه آن به دولت رفته است و دپارتمان بازرگانی مجلس از بسیاری کارشناسان، فعالان صادراتی، اتاق ایران و تهران و خانه صنعت، مسئولان وزارت کشاورزی و بازرگانی و اعضای اتاق های مشترک دعوت کرده بود تا دیدگاهیشان را بیان کنند.اکثر حاضران در جلسه با توجه به ناموق بودن نتیجه ادغام این دو وزارت‌خانه بر تفکیک تاکید داشتند.
بخشی از دلایل تفکیک به شرح زیر است:

۱-ساختار ها بايدمتناسب با ماموريت ها باشد.

٢-توان مديريت واحدهای وزارت‌خانه‌هاي بزرگ را در كشور نداريم.

3-ديپلماسي تجاري كشور داراي اشكال در ساختار، قوانين و رفتار مدیران است و نتوانسته به رقابتي شدن مزيت‌هاي نسبي كشور كمك كن.

٤- هدف از ادغام بازرگاني و صنعت در هند و تركيه رشد صادرات صنعتي بوده است

٥-امريكا، چين، فرانسه، روسيه، افريقاي جنوبي، ژاپن، كره، ايتاليا، المان همه داراي وزارت بازرگاني هستن.

٦-ادغام فرصت مناسب براي تجديد ساختار دولت، كوچك شدن و تعريف ماموريت ها و واگذاري تصدي گري‌ها است.

یکشنبه صبح به دیدار مهندس زنگه رفتم و گزارشی از عملکرد ستاد نفت و انرژی دکتر روحانی ارائه کردم. همچنین اعضای فعال در ستاد را به ایشان معرفی و بر ضرورت حضور وزرایی مانند ایشان، آقای ظریف و هاشمی که دارای پایگاه اجتماعی هستند در کابینه دوازدهم تاکید کردم.پیشنهاداتی برای کاهش فشار از دوش وزارت‌خانه نظیر راه‌اندازی رگولاتوری و برقراری روابط نزدیک‌تر بین وزارت نفت و تشکل‌های بخش خصوصی ارائه کردم.امیدوارم در ترغیب ایشان برای حضور در کابیه دوازدهم موثر بوده باشم.دوشنبه در محل اتاق مشترک میزبان قائم‌مقام ویز بهداشت در حوزه بین‌الملل، دست‌اندرکاران سازمان غذا و دارو، سندیکای تولیدکنندگان داروهای انسانی، اتحادیه صادرکنندگان دارو و چند نفر از اعضای اتحادیه بودیم.بحثی مفصل درباره بازار عراق و صادرات دارو، تجحیزات پزشکی، توریسم درمانی، آموش و ایجاد بیمارستان برای ارائه خدمات درمانی به عراقی‌ها داشتیم.دکتر جهانگیر رئیس انجمن گردشگری سلامت در ایران نیز در این جلسه حضور داشت.در مجموع توافق بر این شد بستری فراهم شود که بتوانیم از بازار یک و نیم میلیاردی عراق استفاده کنیم.با سفر وزیر محترم به عراق ۸۲ قلم دارو در حال ثبت در عراق است که با ثبت آن حضور ما در بازار عراق پرنگ‌تر میشود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
اسداله پیشدار
|
United States of America
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
0
0
کار ما در ایران هیچگونه کار تحقیقاتی و علمی نیست تماما سعی و خطا بیاد بیاورید روزی که وزارتخانه های که امروز مطرح هستند برای تفکیک چها که گفته میشد این کشور چقدر باید هزینه تجربه اندوزی نمایندگان و طراحان را بپردازد .کمی دقت کنید به عملکردها در رابطه با یارانها همین طور امروز در چه وضعیتی هستیم از نظر اقتصادی .و تولیدی همین طور سایر امور خوبست کمی به عقب اعمالمان فکر کنیم لابد میفرمائید ما که نماینده نبودیم .....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین