کد خبر: ۴۵۷۲۶۸
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶

روسیه سهم پرداخت سالانه‌اش به شورای اروپا را لغو کرد

روسیه اعلام کرد، سهم پرداخت‌های سالانه خود به شورای اروپا را به دلیل آنچه که اذیت و آزار ۱۸ نماینده خود در این شورا در پاسخ به الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه خواند، لغو می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایندیپندنت، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سهم پول مسکو برای سال ۲۰۱۷ به شورای اروپا در پاسخ به "کمپین شایع اذیت و آزار نمایندگان پارلمانی روسیه" پرداخت نخواهد شد.

این بیانیه اضافه کرد، تا زمانی که حقوق هیات نمایندگی روسیه در مجمع پارلمانی شورای اروپا به طور کامل احیا نشود هیچ پولی به این نهاد از سوی روسیه پرداخت نخواهد شد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه جمعه شب این خبر را به توربیورن جاگلاند، دبیرکل شورای اروپا ابلاغ کرد.

روسیه اعلام کرد: این شورا اختیارات هیات پارلمانی روسیه را در سال ۲۰۱۴ به منظور مجازات آن درباره کریمه محدود کرد.

ماه گذشته میلادی این شورا الحاق کریمه را محکوم کرده و گفت: این الحاق غیرقانونی است و این شورا به اصل حل و فصل صلح‌آمیز مناقشات، استقلال، حاکمیت و یکپارچگی ارضی اوکراین در چارچوب مرزهای شناخته شده بین‌المللی و همچنین احترام به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی پایبند است.

در بیانیه روسیه آمده است از سال ۲۰۱۴ تاکنون وضعیت در مجمع پارلمانی شورای اروپا در حال افول بوده و کمپینی شایع برای آزار نمایندگان پارلمانی که به دنبال عادی سازی تعامل با روسیه در داخل شورای اروپا در سریع‌ترین زمان ممکن هستند، به راه افتاده است.

با توجه به این وضعیت فدراسیون روسیه تصمیم گرفته تا پرداخت سهم سالانه خود به شورای اروپا در سال ۲۰۱۷ را تا زمان بازیابی بی قید و شرط اختیارات کامل هیات نمایندگی پارلمان روسیه معلق کند.
ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین