آفتابنیوز : به گزارش سرویس بازار ایسنا، غذاهای هر منطقه حامل فرهنگ مردم آن ناحیه است. از سوی دیگر غذاخوردن در فهرست تفریح و سرگرمیهای بیشتر ما قرار میگیرد. حالا شرکتهای بینالمللی و بزرگ زیادی به سمت این بازار بینظیر جذب شدهاند و به رقابت با یکدیگر میپردازند. این شرکتها در مجموع بزرگترین مصرفکنندگان محصولاتی مثل سیبزمینی، کنجد، گوشت، مرغ و آرد در جهان هستند.
شرکت اسپانیایی تلهپیتزا یکی از همین شرکتها است که حالا پایش به کشور ما نیز باز شده است.
مسافری از مادرید
تلهپیتزا شرکت اسپانیایی است که سی سال پیش و در سال ۱۹۸۷ در شهر مادرید اسپانیا افتتاح شد.
به گفته پابلو خوانتگی (Pablo Juantegui) مدیرعامل این شرکت، تله پیتزا از همان ابتدا به طور بینالمللی رشد کرد و در ۲۲ کشور، از کشورهای اروپایی و آمریکایی لاتین گرفته تا آنگولا و امارات متحده عربی، تجربههای موفق خود را تکرار کرد.
حالا تله پیتزا بیش از یک هزار و ۷۰۰ شعبه در سراسر جهان دارد. همین موضوع این شرکت را به بزرگترین شرکت تحویل فوری پیتزا جهان (خارج از آمریکا) تبدیل میکند.
شهرت تلهپیتزا بیشتر به خاطر خمیر خانگی با فرمول اختصاصی است. حالا توجه این شرکت به بازار ایران هم جلب شده است. به این ترتیب تلهپیتزا نخستین شرکت بینالمللی تحویل فوری غذا در ایران است.
ایران، بهشت کارآفرینی
جورجیو میناردی (giorgiominardi) مدیر بینالملل این شرکت در مراسم افتتاح تله پیتزا در تهران، بازار ایران را با ۸۰ میلیون نفر جمعیت جوان، استثنایی توصیف کرد و گفت: ما یک سال است که با شرکت توسعه صنایع غذایی هرمس در ایران همکاری میکنیم و از بابت شریک ایرانی خود بسیار خوشحالیم چون ما باورها و ارزشهای مشترکی داریم و این خیلی ارزشمند است.
به گفته میناردی، تمام محصولات تلهپیتزا، از مواداولیه گرفته تا نیروهای کار، ایرانی هستند و همهچیز به شکل محلی و ایرانی پیش میرود. آنها طی یک سال حضورشان در ایران تکتک کارکنان تلهپیتزا را آموزش دادند. او مهمترین تولید تلهپیتزا را خوشحالی میداند که این خوشحالی با مواداولیه تازه و دستور پخت خانگی به همراه سرویس فوقالعاده محقق میشود.
در مراسم افتتاح، پابلو خوانتگی، مدیرعامل تلهپیتزا نیز گفت: ما باور داریم که ایران میتواند یکی از مهمترین کشورها برای تلهپیتزا باشد. چرا که ۶۰ درصد از جمعیت ۸۰ میلیونی این کشور کمتر از ۳۵ سال سن دارند و این فوقالعاده است. ما هم سعی میکنیم که فناوری و نوآوریهای تلهپیتزا را به ایران بیاوریم و هر روز مشتریهای خود را شگفتزده کنیم.
اشتغالزایی بزرگ در صنعت غذایی کشور
عضو هیاتمدیره شرکت توسعه صنایع غذایی هرمس به عنوان نماینده شرکت تله پیتزا در ایران با اشاره به اینکه تله پیتزا شرکتی بزرگ و در حال توسعه است و بیش از یک هزار و ۷۰۰ شعبه در دنیا دارد، افزود: این برند معتبر قصد دارد حدود ۲۰۰ رستوران دیگر به مجموعه رستورانهای تله پیتزا در کل دنیا، اضافه کند.
وی گفت: ما با توجه به ارتباطاتی که با آنها داشتیم ترغیبشان کردیم تا برای این کار بزرگ به ایران بیایند. با پیگیریهای ما، مدیران شرکت پس از بررسیهای فراوان به این نتیجه رسیدند که بستر مناسبی برای فعالیت غذایی آماده است. کارشناسان شرکت بعد از بازدیدهایی که از روند فعالیت ما و پرسنل ما به عمل آوردند تاییدیه خود را جهت حضور تله پیتزا در ایران صادر کردند. این همکاری از یک سال پیش شروع شده و قرارداد آن امضا شده است. برای دورههای مختلف از جمله IT و آموزش در فروشگاه، حدود ۱۰ نفر نیرو برای کسب دانش مورد نیاز به کشور اعزام شدند تا آموزشهای لازم را ببینند.
مدیر نمایندگی تله پیتزا در مورد قوانینتلهپیتزا، اظهارداشت: ازجمله قوانینی که وجود داشت تستهای متفاوتی بود که باید نیروهای ما در آن نمره قبولی میگرفتند که شاید به ۱۰۰-۱۵۰ مرتبه در روز میرسید. تستهایی که با آموزش در حین کار همراه بود، کاری که بعضا هر روز طی چند مرحله انجام میشد.
ساده اما شگفتانگیز
دکور رستوران مناسب و ترکیب رنگ قرمز و قهوهای و نیز فاصله مناسب میزها از یکدیگر، تلهپیتزا را از دیگر فستفودهای معمول متمایز میکند.
دقت اجرای دکوراسیون داخلی بسیار به دکوراسیون شعبههای خارجی این رستوران شباهت دارد و همهچیز احساس خوب یک فستفود چندملیتی را به مشتری منتقل میکند.
پیتزا و فراتر از آن
به اعتقاد مدیرعامل این شرکت، تلهپیتزا تولیدکننده یک محصول نیست، بلکه آنها ارائه دهنده خدمات هستند. اگر یک محصول فوقالعاده، تحویل بدی داشته باشد، دیر برسد، سرد شود یا گران باشد، رضایت مشتری جلب نمیشود. برای آنها هیچچیز به اندازه رضایت مشتری اهمیت ندارد.
یکی دیگر از نکاتی که برای شرکت تلهپیتزا اهمیت دارد تولید محلی محصولاتشان است. با شیوه ادغام عمودی، تلهپیتزا از تولید مواداولیه تا توزیع نهایی محصول را در دست گرفته تا بتواند نظارت روی تمام مراحل، از ابتدا تا انتها را افزایش دهد. به این شکل آنها میتوانند از کیفیت نهایی و تجربه دلپذیر مشتری اطمینان حاصل کنند. در این شیوه برای کشور میزبان (در این مورد ایران) تعداد زیادی شغل به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد میشود و مشتریها میتوانند مطمئن باشند که بیشترین منفعت تلهپیتزا، نصیب کشور خودشان میشود.
بزرگترین پیتزای زنجیرهای در ایران
خوانتگی باور دارد که شرایط در هر کشوری با کشورهای دیگر تفاوت دارد. حفظ کیفیت در تمام شعبهها و در تمام کشورهای جهان کار بسیار دشواری است. همین موضوع آنها را مجبور میکند که در هر کشور دستور پخت را اندکی تغییر بدهند. به این شکل هم استانداردهای تلهپیتزا حفظ میشود و هم میتوانند محصول استاندارد خود را به سلیقه مشتری ایرانی نزدیک کنند.
این شرکت برنامه دارد طی چند سال آینده به بیش از ۲۰۰ شعبه در ایران برسند و بخش عمدهای از بازار پیتزای ایران را در اختیار بگیرد. این شرکت در تلاش است که کیفیت را در تمام شعبهها با منو و طعم ثابت تضمین کنند.
مشتریان میتوانند برای سفارش دادند از اپلیکیشن تلهپیتزا استفاده کنند، حتی میتوانند پیتزای دلخواه خود را با مواد متفاوت بسازند.
شریک ایرانی تلهپیتزا
به اعتقاد مدیرعامل این شرکت، پیداکردن شریک تجاری مناسب میتواند تا حد زیادی به آنها کمک کند تا با شرایط متفاوت هر کشور تطبیق پیدا کنند. شرکت توسعه صنایع غذایی هرمس شریک ایرانی این شرکت، همین وظیفه را برعهده دارد.
شعبههای این رستوران در سه شکل تاسیس میشوند: "شعبه مادر" یا پرچمدار (Flagship) با مساحت بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر در مناطق اصلی شهر، شعبههای دلتا (Delta) با مساحت ۶۰ تا ۱۰۰ متر، و شعبههای کوچک (Satellite) که بیشتر روی ارسال پیتزا متمرکز هستند.
شرکت ایرانی معتقد است که کار کردن با شرکای اسپانیایی بسیار سادهتر از کار کردن با خیلی کشورهای دیگر مثل آمریکا است. به باور آنها نزدیکیهای فرهنگی دو کشور، انعطافپذیری و تجربه تلهپیتزا دلیل این سادگی همکاری است.