کد خبر: ۴۵۷۹۸۵
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹

مقایسه علی کریمی و مارادونا توسط سایت ایتالیایی

سایت ایتالیایی کالچو نیوز به بررسی حضور علی کریمی بعنوان سرمربی نفت تهران پرداخت و او را با مارادونا مقایسه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

سایت ایتالیایی کالچو نیوز در گزارشی به حضور جادوگر فوتبال ایران روی نیمکت نفت اشاره کرد و از مقایسه او با مارادونا نوشت.

علی کریمی ستاره سابق تیم ملی فوتبال ایران چندی پیش به عنوان سرمربی تیم نفت تهران انتخاب شد تا روی نیمکت مربیگری بنشیند.

کریمی بعد از حضوری کوتاه مدت در تیم ملی ایران که به عنوان دستیار کارلوس کی‌روش فعالیت می‌کرد،‌ اکنون در لیگ برتر مربیگری خواهد کرد. او در نفت جانشین علی دایی شده است که سال گذشته هدایت این تیم را بر عهده داشت.

علی کریمی در سال ۱۹۷۸ به دنیا آمد و در ادامه به عنوان یکی از بااستعدادترین هافبک‌ها در تاریخ ایران مطرح شد تا جایی که به او لقب مارادونای آسیا دادند.

مهارت بالای کریمی در دریبل‌زنی و پاسکاری باعث شد چنین لقبی به او بدهند. کریمی بعد از چند حضور کوتاه مدت در فوتبال ایران به تیم پرسپولیس رفت و آنجا بود که با موفقیت در این تیم چشم استعدادهای اروپایی را به خود جلب کرد.

پروجای ایتالیا در سال ۲۰۰۰ و اتلتیکومادرید در سال ۲۰۰۱ به شدت خواهان جذب علی کریمی بودند.

با این حال جادوگر فوتبال ایران که «کله‌ شق» بود این پیشنهادها را رد کرد و ترجیح داد به فوتبال اروپا نرود و چهار سال در تیم الاهلی دبی بازی کرد.


سال‌های حضور علی کریمی در آلمان

علی کریمی بعد از حضور در تیم ملی ایران که میروسلاو بلاژویچ و برانکو ایوانکوویچ را به عنوان سرمربی داشت، توانست مهارت‌های خود را نشان دهد.

در سال ۲۰۰۴ در جریان بازی دوستانه ایران و آلمان در تهران او عملکرد بسیار خوبی داشت تا جایی که بایرن‌ مونیخ را مجاب به خرید این ستاره ایرانی کرد.

کریمی دو سال از سال ۲۰۰۵ در بایرن‌ مونیخ بازی کرد و بوندسلیگا و جام حذفی را به دست آورد و در جام جهانی ۲۰۰۶ نیز برای ایران بازی کرد؛ جامی که برای ایرانی‌ها خوب به پایان نرسید.

کریمی در آنجا کمی با مصدومیت دسته و پنجه نرم کرد و نتوانست انتظارات را برآورده کند و البته موضوع درگیری او با علی دایی نیز مطرح شد.
ایران در دور نخست با قبول شکست برابر مکزیک و پرتغال حذف شد و تنها یک تساوی برابر آنگولا به دست آورد.

مارادونا هم روی نیمکت

اگر کریمی در زمین فوتبال به مارادونا تشبیه می‌شود در زمینه مربیگری نیز می‌تواند این افتخار را داشته باشد. هنوز رسانه‌های ایرانی تلاش می‌کنند که بدانند علی کریمی در زمینه مربیگری چه عملکردی خواهد داشت.

حالا بازیکنان جوان نفت تهران باید زیر نظر اسطوره کشورشان تمرین کنند. این اتفاق برای آرژانتین هم افتاد؛ جایی که مارادونا در جام جهانی سرمربی این تیم شد و حالا علی کریمی نیز از همین مسیر عبور می‌کند.

اولین حضور علی کریمی روی نیمکت نفت تهران برابر پرسپولیس در سوپر جام فوتبال ایران خواهد بود.

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین