کد خبر: ۴۵۸۴۰۱
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵

انتقاد از فعالیت شرکت‌های خارجی دخانی در ایران

دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات از فعالیت شرکت‌های خارجی دخانیاتی در کشور انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، محمدرضا مسجدی در همایش هفته ملی مبارزه با دخانیات با تاکید بر اینکه دخانیات دروازه ورود به اعتیاد است، بیان کرد: در شهر اشتهارد شرکت بت ( بریتیش امریکن توباکو) افتتاح شده و فعالیت می‌کند؛ در حالی که همه چیز تحریم است، اما ورود دخانیات برای امریکا و انگلیس تحریم نیست. ژاپن هم بعد از برجام، در زمینه تولید مواد دخانی در زمینه دخانیات سرمایه‌گذاری کرده است.

وی ادامه داد:سال گذشته مالیات بر دخانیات افزایش نیافت، ولی قیمت سیگار مارلبرو در تهران گران شد. اگر طبق قانون از سال 85 سالیانه 10درصد مالیات بر دخانیات افزوده می‌شد، باید امسال این رقم به صد در صد می‌رسید.

دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات ضمن انتقاد از وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه تولید دخانیات، ادامه داد: یکی از این شرکت‌ها قرار بود 3000 شغل ایجاد کند ولی تاکنون فقط 210 شغل ایجاد کرده است. هفت نفر از اعضای دو شرکت بزرگ تولید کننده سیگار در ایران اهل کشورهای حاشیه خلیج فارس و تنها دو نفر ایرانی هستند و این درحالیست که روزانه در ایران حداقل 10میلیارد تومان هزینه سیگار و بیش از آن صرف قلیان می‌شود؛ باید توجه کرد که قلیان امروز وسیله تفریح زنان و دختران ما شده است.

وی در پایان تاکید کرد که قوه قضاییه باید به صورت جدی وارد کار شود؛ چرا که قوانین مناسبی در زمینه مبارزه با دخانیات وجود دارد و نیاز به عزمی جدی برای اجرا شدن دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین