آفتابنیوز : آرش محبینژاد در خصوص انتظارات قطعهسازان از دولت دوازدهم اظهار داشت: مهمترین کاری که مدیران دولت بعد باید برای این صنعت انجام دهند حفظ روند فعلی است.
دبیر انجمن قطعه سازان همگن ادامه داد: در دولت یازدهم به منظور مشارکت هر چه بیشتر قطعه سازان در قراردادهای خارجی و بومی سازی خودورهای مشترک تولیدی تقریبا در تمامی مذاکرات با خارجیها نماینده ای از قطعهسازان حضور داشت و وزارت صنعت هم یکی از شرایط حضور خودروسازان خارجی را روند پلهای استفاده از قطعات ایرانی اعلام کرده است.
او ادامه داد: یکی از آفتهای اقتصاد ما سیاستزدگی بودن صنعت است به طوری که با هر تغییر سیاسی، صنعت کشور دچار چالش میشود و حتی با وجود سند چشمانداز انحراف از برنامه در هر دولتی دیده شده است که آن هم به دلیل نگاه سیاسی خاص آن دوره است.
محبینژاد تصریح کرد: با وجود این تمهیدات اما هنوز بسیاری از قطعه سازان که در سالهای قبل به دلیل مشکلات مالی، رکود و عدم به روز بودن ماشین آلات تولیدی مجبور به تعطیلی کارخانه های خود شدند نتوانستند دوباره به چرخه تولید بازگردند و دیگر فعالان این حوزه نیز با نیمی از ظرفیت خود کار می کنند.
او گفت: وزارت صنعت باید از قطعه سازان، مستقل از کارخانه های خودرو سازی حمایت کند چون معمولا خودروسازان بزرگ، شرکتهای قطعه سازی دارند و اولویت تامین قطعات از آنهاست این در حالی است که وزیر صنعت و سایر مدیران بارها از لزوم حمایت از کارگاه های کوچک و متوسط گفته اند.