کد خبر: ۴۵۹۵۰۷
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
عراقچی در دیدار با دبیرکل اینترپل اعلام کرد:

آمادگی ایران براي همکاری با اينترپل و آرژانتین جهت حل و فصل پرونده «آمیا»

معاون وزیر امور خارجه در دیدار با دبیرکل اینترپل، آمادگی ایران را برای همکاری با اینترپل و آرژانتین جهت حل و فصل مناسب پرونده «آمیا» اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
یورگن اشتاک دبیرکل اینترپل که برای شرکت در اجلاس کشورهای عضو کالکان در ایران حضور دارد، روز دوشنبه ۱۹ تير با سيدعباس عراقچی معاون وزیر امورخارجه كشورمان در محل وزارت امور خارجه دیدار كرد.

اشتاک در اين ديدار با اشاره به همکاری‌های خوب و نزدیک با اینترپل ایران در زمینه‌های تروریسم و مبارزه با قاچاق مواد مخدر بر نقش مهم كشورمان در مبارزه با جرایم بین‌المللی مذکور تاکید و استفاده از تجربیات ارزشمند ایران در موضوعات مورد اشاره توسط اینترپل را ارزشمند ارزیابی کرد.

سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از همکاری‌های نزدیک پلیس ایران و سازمان اینترپل، از آمادگی وزارت امور خارجه براي کمک به توسعه همکاری‌های دو طرف در این زمینه خبر داد.

وی با بیان اینکه ایران در خط مقدم مبارزه با دو معضل جهانی قاچاق مواد مخدر و تروریسم قرار دارد، افزود: این دو مشکل تهدیدات بزرگی نه تنها برای ایران بلکه برای منطقه و کلیه کشورها بوده و مبارزه با این تهدیدات نیازمند همکاری‌های بین‌المللی و استفاده از ظرفیت‌های اینترپل است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به سیاسی‌شدن برخی از موضوعات از جمله پرونده اعلان‌های قرمز علیه چند نفر از مقامات ایرانی، عدم حل و فصل اين پرونده (آمیا) را به دليل ورود دست‌های آشکار و پنهانی که دارای اغراض و منافع سیاسی خاص بوده‌اند دانست و با اشاره به حسن نیت طرف ایرانی و آمادگی براي همکاری‌های دوجانبه با اينترپل و طرف آرژانتینی، بر نقش سازنده اینترپل در این میان و در حل و فصل مناسب آن تاکید كرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین