کد خبر: ۴۵۹۷۱۹
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳

افشای قتل "نوجوان افغانستانی" توسط نظامیان استرالیا

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که یک نوجوان افغانستانی در حالی که مشغول جمع کردن انجیر بوده ، توسط نیروهای استرالیایی در سال ۲۰۱۲ از ناحیه سینه و پا هدف قرار گرفته و جان خود را از دست می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از شبکه خبری ا. بی. سی، تحقیقات غیرمحسوس وزارت دفاع استرالیا درباره عملکرد نیروهای ویژه این کشور و متهم به کشتن غیرنظامیان در افغانستان ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، نیروهای ویژه استرالیایی در سال ۲۰۱۲ در حال عبور از مناطق دورافتاده بودند که نوجوانی را در ولایت قندهار به ضرب گلوله به قتل می‌رسانند.

یک منبع به ا. بی. سی گفته است که کشتن این نوجوان افغان هرگز به مقامات رده بالا گزارش نشد و جسد این فرد نیز توسط افراد محلی به دست خانواده‌اش رسید.

از سوی دیگر، در بیانیه‌ پلیس فدرال استرالیا آمده است که این موضوع برای تحقیق و بررسی به اطلاع نیروی دفاع استرالیا رسیده است.

در این بیانیه آمده است: در ۲ سپتامبر سال ۲۰۱۶ میلادی رئیس نیروی دفاع ارتش استرالیا مسئله کشتن غیرقانونی توسط نظامیان استرالیایی در سال ۲۰۱۲ را به نیروی دفاع ارتش ارجاع داد.

در ادامه این بیانیه آمده است که این موضوع در دست بررسی قرار دارد و بنابراین اظهارنظر بیشتر در این باره مناسب نیست.

در آوریل سال ۲۰۰۶ «انگس کمپبل» فرمانده ارتش استرالیا اظهار کرده بود که سابقه نظامیان استرالیایی در افغانستان و دیگر مناطق درباره عملکرد نیروهای ویژه این کشور توسط نهادهای مستقل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: داستان‌های بی‌اساس که گفته و شنیده می‌شود احتیاج به بررسی‌های بیشتر دارد.

در ماه می سال ۲۰۱۶ وزارت دفاع استرالیا خبر داد که گناهکار بودن ۳ سرباز این کشور به دلیل کشتن ۶ افغان اثبات شده است. این سربازان ضمن آگاهی از حضور زنان و کودکان در یک اتاق، در آنجا نارنجک پرتاب کرده بودند.

این نظامیان استرالیایی مدعی بودند که مورد حمله شبه‌نظامیان قرار دارند، اما شواهد نشان داد که یک تبعه افغان در حال دفاع از خانه و خانواده خود در حمله شبانه نیروهای استرالیایی در سال ۲۰۰۹ بوده است.

با این حال، این نظامیان استرالیایی به این دلیل که سربازان هیچ وظیفه قانونی برای مراقبت از غیرنظامیان در زمان جنگ ندارند، تبرئه شدند.

وزارت دفاع استرالیا همچنین نقش نظامیان این کشور در حادثه‌ای در ولایت «ارزگان» را تکذیب کرد.

در سال ۲۰۰۶ این نظامیان یک تاکسی را مورد اصابت گلوله قرار دادند که در این اقدام یک غیرنظامی مرد افغانستانی کشته، یک زن نابینا و یک دختر نیز به شدت زخمی شدند.

اخیرا مقامات استرالیایی خبر دادند که ۳۰ نظامی دیگر خود را به افغانستان اعزام خواهد کرد که شمار نظامیان این کشور در افغانستان را به ۳۰۰ نفر می‌رساند.

با وجود اینکه حضور نظامیان استرالیایی در افغانستان در سال ۲۰۱۸ پایان خواهد یافت، وزیر دفاع این کشور گفته بود که تمدید حضور این نظامیان در افغانستان را بررسی می‌کند.
منبع: میزان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین