کد خبر: ۴۶۰۴۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰

رمزگشايی از سخن جنجالی عارف درباره کابینه/در نشست اصلاح‌طلبان چه گذشت؟

برخي رسانه‌ها كوشيدند تا مخاطب سخنان انتقادي رييس شوراي عالي اصلاح‌طلبان درباره پايبندي به راي مردم را رييس‌جمهور بدانند؛ عارف با منتخبان شوراي تهران بود يا روحاني؟
آفتاب‌‌نیوز :
بي‌شك توفيق جريان اصلاحات در چند انتخابات اخير مرهون سازماندهي تشكيلاتي فعالان سياسي در قالب شوراي عالي  سياستگذاري است. اين سازماندهي نوپا كه اول بار در انتخابات مجلس شوراي اسلامي حركت خود را آغاز كرد با وجود همه ايرادات توانست زمينه وحدت طيف‌هاي مختلف اين جناح را فراهم كند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ بارها نيز براي ماندگاري و بهبود اين تشكل يافتگي آسيب‌شناسي‌هايي انجام شد و تغييراتي در ساختار آن به وجود آمد. اگرچه نتوانست نظر منتقدان را به طور كامل جلب كند و هنوز هم هستند اصلاح‌طلباني كه به سازوكار شوراي عالي سياستگذاري نقدهايي دارند. يكي از اين موارد، ابهاماتي بود كه از نحوه بستن ليست اصلاح‌طلبان در شوراهاي اسلامي شهر و روستا وارد شد. همين بود كه شوراي عالي سياستگذاري روز پنجشنبه ٢٢ تيرماه اعضاي منتخب اصلاح‌طلب در شوراهاي اسلامي شهر و روستا در سراسر كشور را گرد هم آورد تا در خصوص راهبرد‌ها و  سياستگذاري‌هاي اين نهاد انتخابي هم انديشي صورت گيرد. در اين گردهما‌يي كه در سالن تلاش تهران برگزار شد، چهره‌هايي چون محمدرضا عارف، محسن هاشمي، حجت‌الاسلام موسوي‌لاري، الهه كولايي، احمد مسجدجامعي، شهربانو اماني، محمود ميرلوحي، فرج كميجاني، مرتضي مبلغ، محمدرضا تابش، الويري و شهاب طباطبايي حضور داشتند. در اين مراسم محمدرضا عارف، رييس شوراي عالي  سياستگذاري اصلاح‌طلبان بر لزوم ارتباط بين اصلاح‌طلبان و دولت تاكيد كرد و از روحاني خواست تا در مسائل مختلف با شوراي عالي  سياستگذاري به عنوان سازمان تشكيلاتي اصلاح‌طلبان مشورت كند. همچنين موسوي لاري، نايب‌رييس شوراي عالي از اصلاح برخي نواقص در سازوكار شوراي عالي  سياستگذاري خبر داد. مرعشي، عضو هيات رييسه شوراي عالي نيز در اين مراسم بر لزوم كنترل تشنج‌ها و اختلافات در شوراهاي شهر توسط شوراي عالي  سياستگذاري به عنوان تشكيلات مادر تاكيد كرد.

رمزگشايی از سخن جنجالی عارف/در نشست اصلاح‌طلبان چه گذشت؟

عارف: انتظارمان از روحاني مشورت با شوراي عالي

رييس شوراي عالي  سياستگذاري اصلاح‌طلبان معتقد است كه نتيجه سه انتخابات پيشين و سه گام برداشته شده توسط شوراي عالي  سياستگذاري نشان مي‌دهد كه مردم به جريان اصلاحات اعتماد دارند. عارف عنوان كرد: از همراهي و همدلي همه شوراي اصلاح‌طلبان در استان‌ها، تشكر مي‌كنم دستاورد بزرگ ما در دهه ۹۰ شوراي عالي بود، اين شورا در دو مرحله انتخابات سعي كرد در كار استان‌ها دخالتي نكند.

او ادامه داد: به منتخبان شورا‌ها در استان‌ها و شهرستان‌ها تبريك مي‌گوييم. تشكيل شورا يكي از دستاوردهاي مهم دولت اصلاحات است كه بايد حفظ شود و به تعهدات خود عمل كنيم، شورا‌ها پارلمان‌هاي محلي هستند. عارف در ادامه بيان كرد: نمي‌خواهم مسائلي كه در انتخابات قبل از سال ۹۰ داشتيم مطرح كنم، به طور طبيعي در سال ۹۱ و آرام آرام حضور پيدا كرديم و به رويكرد اعتمادسازي با مردم به خصوص بعد از حوادث سال ۸۸ كه اتفاق افتاد، رسيديم. رييس فراكسيون اميد گفت: فاصله‌اي بين گفتمان امام و اصلاحات نمي‌دانيم و مردم به خوبي به اين امر واقف هستند. پيروزي ما با عقل و تدبير بود و ما روغن ريخته را نذر امامزاده نكرديم. او در ادامه افزود: در جلساتي كه با سيد محمد خاتمي و نخبگان داشتيم به اين نتيجه رسيديم تا با توجه به مطالبات و انتخابات ۸۴ يك صدا بايد از اصلاحات بيرون بيايد كه نتيجه‌اش شوراي عالي شد.

عارف عنوان كرد: همه از شوراي عالي  سياستگذاري حمايت كردند كه در ذات اصلاحات است، شما خود و منافع حزبي را كنار گذاشتيد. او تاكيد كرد: همه جلسات با اجماع برگزار مي‌شود و نتيجه‌اش را در سال ۹۴ ديديم. در شرايطي كه رقيب نشان مي‌داد پيروزي ما در سال ۹۲ حاصل مديريت بود؛ نه تدبير و گفتمان اصلاحات، مردم آمدند تا مسير اصلاحات را كه در سال ۹۰ شروع شده بود، تاييد كنند. عارف يادآور شد: نتيجه عملكرد ما فراكسيون اميد در مجلس است، نمي‌خواهم از مظلوميت اصلاحات بگويم. شما منتخبان استان‌ها نقش اين فراكسيون را ديده‌ايد. فراكسيون اميد فراكسيوني موفق و منسجم بود و حداقل اكثريت منتخب شوراها نقش اين فراكسيون را در تاييد صلاحيت خودشان در برگزاري انتخابات شوراها مي‌دانند، بنابراين ما ايستاديم و نتيجه‌اش اين شد كه اكثريت هيات نظارت مركزي از آن ما شد. وي در ادامه به انتخابات اعضاي كميسيون ماده ١٠ احزاب اشاره كرد و گفت: تركيب طوري بود كه اگر دو نماينده از اصلاح‌طلبان بودند ما مي‌توانستيم اكثريت را داشته باشيم و اگر يك نفر از ما مي‌شد ما در اقليت مي‌شديم، ما ايستاديم و هر دو نماينده از فراكسيون اميد شد و نتيجه‌اش را بعضي اعضا كه سال‌ها پرونده‌شان در وزارت كشور مانده بود حس كردند، البته گاهي اوقات وقتي پيروز مي‌شوند، يادشان مي‌رود. رييس شوراي عالي  سياستگذاري اصلاح‌طلبان گفت: ما از برخي دوستان گلايه مي‌كنيم در برخي مواضعي كه گرفته مي‌شود نشان مي‌دهد كه گاهي يادشان مي‌رود كجا بودند و بايد قدرشناس باشيد.

او در ادامه با بيان اينكه شعار ما اصلاحات است، گفت: ما قصد اصلاح امور را داريم كه برخي اصلاحات را انجام داديم و يك نمونه را مي‌گويم، اعضاي حقيقي و حقوقي كه برابر بودند احزاب اعتراض كردند و نتيجه‌اش اين شد كه ما اعضاي حقوقي را نصف كرديم. عارف تاكيد كرد: در گام سوم ما ليست را بر اساس شوراي عالي بستيم، اين گام براي ما مهم بود و اگر پيروز نمي‌شديم به قبل از سال ۹۲ باز مي‌گشتيم. نماينده مردم تهران ادامه داد: در شوراي عالي دو كار مهم پيش رو داشتيم، پيروزي در انتخابات سال ۹۶ و ادامه گفتمان اصلاحات كه به اتفاق آرا آقاي روحاني راي آورد، نتيجه انتخابات اتفاقي نبود بلكه نتيجه شعار اميد، آرامش و رونق اقتصادي بود. عارف تاكيد كرد: حادثه تهران در كلانشهر‌ها تكرار شد، خيلي‌ها فكر مي‌كردند كه با عملكرد ضعيف، مردم اقبالي نشان ندهند اما مشاهده كرديد كه فاصله راي جوان ارزنده ليست ما در شوراي شهر با جريان مقابل ۴۰۸ هزار راي بود. او ادامه داد: اگر ما را دنبال نخود سياه نفرستند قصد ما كمك كردن و ادامه راه است. عارف گفت: بعد از پيروزي از تمامي نخبگان خواستيم كه نقد را انجام دهند، ما قصدمان ادامه وحدت است.

رييس شوراي عالي  سياستگذاري اصلاح‌طلبان گفت: تا چندي پيش هجمه عليه فرد كه مهم نبود اما حالا به جريان است، حتي برچسب ديكتاتوري زدند كساني اين برچسب را مي‌زنند كه خودشان در دوره گذشته در شورا بودند. ما كه گفتيم از نقد استقبال مي‌كنيم، به دوستان هم گفتم در خانه‌ام به روي شما باز است چرا در فضاي مجازي گفتمان كنيم. او خاطرنشان كرد: اصل حفظ انسجام است، اگر با هم باشيم پيروز مي‌شويم، قبل از سال ۹۲ را يادآوري مي‌كنم، فضا يادتان هست، نگذاريم برگرديم. سال ۹۸ و ۱۴۰۰ براي ما مهم است. عارف با اشاره به انتقادات به شوراي جديد گفت: استراتژي ما اين بود كه تمامي كرسي‌ها را به دست بياوريم، اين بيست و يك نفر افراد برجسته‌اي هستند و ما تلاش كرديم سهميه‌اي براي زنان و جوانان هم بگذاريم. او تاكيد كرد: انگيزه برخي رسانه‌ها در هجمه به شوراي عالي براي ما مشخص است. اميدوارم مجبور نباشيم روزي اين انگيزه‌ها را بازگو كنيم. عارف ادامه داد: ما اصرار داشتيم نگاه تخصصي در ليست باشد و وقتي به تك‌تك افراد ليست نگاه مي‌كنيم به آن افتخار مي‌كنيم. رمز ماندگاري ما اخلاق و سكوت است و جواب هم گرفتيم. البته در جاهايي هم بايد روشنگري كرد. كشاندن مسائل به رسانه‌ها چه دليلي دارد؛ همه مي‌توانند مسائل را بيان كنند اما لزومي ندارد. او با تاكيد بر اينكه بايد از ۲۱ نفر حمايت كنيم، گفت: بايد نشان دهيم كه مردم درست تصميم گرفتند. آنچه امروز مردم از ما مي‌خواهند اين است كه اگر در سه نهاد حضور داريم موثر باشيم بنا نيست كسي دخالت در كار شورا كند. رييس شوراي عالي  سياستگذاري اصلاح‌طلبان تاكيد كرد: نمود خروجي اين گفتمان در رويداد بعدي سال ۹۸ نشان‌دهنده عملكرد شورا‌ها است. رفتار تك‌تك ما بايد بر اساس منافع ملي باشد. خروجي شورا‌ها چون زود خود را نشان مي‌دهد از جمله اهداف است.

عارف خاطرنشان كرد: در انتخابات ارديبهشت هيچ شكي نيست كه پيروزي روحاني مديون اصلاح‌طلبان است. خواهش ما در آستانه تشكيل دولت دوازدهم همراهي و هماهنگي با فراكسيون اميد است و هيچ سهم‌خواهي نخواهيم داشت. انتظارمان از روحاني اين است با شوراي عالي اصلاح‌طلبان مشورت كند. او با بيان اينكه ما سه گام را درست برداشتيم و اميدواريم گام چهارم را بهتر‌برداريم، گفت: انتخابات مهم بعدي اسفند ۹۸ است و بايد درست حركت كنيم. خواهش ما از شوراي استان‌ها تلاش براي حفظ انسجام است. اين انسجام ما را به پيروزي مي‌رساند. به شوراي شهر هم توصيه مي‌كنيم كه به صورت ادواري اين جلسات را ادامه دهيم.

 موسوي‌لاري: ادامه كار شوراي عالي با رفع نواقص

نايب‌رييس شوراي عالي  سياستگذاري اصلاح‌طلبان معتقد است كه در اين برهه زماني كه تمايل مردم به جريان اصلاحات است، نبايد كاري كنيم كه مردم از اين جريان نااميد شوند.

در گزارشي كه ايسنا از اين مراسم منتشر كرد، عبدالواحد موسوي‌لاري اظهار داشت: تركيب شوراهاي حاضر تركيبي كشوري است، بالاخره جريان اصلاحات در قالب شوراهاي استاني تلاش كرد چهره‌هايي كه مي‌توانند امور را به خوبي انجام دهند، انتخاب كنند. وي با بيان اينكه « آنچه كارساز است، راي مردم است» گفت: شوراهاي اصلاحات تصميم‌ساز كشور را هم مي‌توان فرع موضوع قرار داد. مهم حركت جريان اصلاحات است. از سال ۹۲ تصميم گرفتيم گام به گام پيش برويم با تكيه بر خرد جمعي كه تا سال ۹۶ هم ادامه داشت. بايد ضعف‌هاي‌مان را ببينيم و خارج از حب و بغض حزبي نقد كنيم.

وي گفت: در اين شش سال احزاب نقش اول را داشتند و بايد مشخص شود چه جايگاهي دارند. مركز در انتخابات نقش هماهنگ‌كننده را داشت و استان‌ها خود تصميم‌گيرنده بودند كه بايد اين موضوعات مورد ارزيابي قرار گيرند. جريان‌ها نمي‌توانند وقتي كار را آغاز كردند نيمه‌كاره آن را رها كنند، انتخاب مردم پله اول بوده است و منتخبان بعد از وارد شدن به شورا نبايد اين را فراموش كنند. نايب‌رييس شوراي عالي  سياستگذاري اصلاح‌طلبان در اين سخنراني خبر داد كه در جلسه شوراي عالي  سياستگذاري اصلاح‌طلبان مقرر شد اين شورا كارش را ادامه دهد اما نواقص را اصلاح كند. وي ادامه داد: در حال حاضر روي نقطه ارزيابي قرار داريم، بايد بگويم كه انتخابات تمام شده و نبايد بحث كنيم چه بود و چه شد و چرا فلان آقا انتخاب شد؟شوراها در جمهوري اسلامي بسط‌دهنده حضور مردم هستند و تعريف روشن از مردم‌سالاري را مي‌توان در شوراها مشاهده كرد. وي با اشاره به دلايل شكل‌گيري شوراهاي شهر و روستا گفت: شكل‌گيري شوراها خودش يك مساله و پاسخ به نياز مردم بود اما عده‌اي دوست نداشتند كه اين روند ادامه پيدا كند. بايد حرمت شوراها حفظ شود، احترام امامزاده به متولي‌اش است، خود اعضا بايد كاري كنند كه اين اتقاق بيفتد. مشاجرات دروني كه نمونه‌اش را در شوراي اول ديديم نبايد اتفاق بيفتد، اختلاف سليقه عادي است. موسوي‌لاري سپس گفت: هيچ مجموعه‌اي به اندازه شوراها نمي‌تواند مردم سالاري را اينچنين به نمايش بگذارد. از روزي كه تصميم گرفتيم اين مساله را به عنوان خط و مشي جريان اصلاحات دنبال كنيم مي‌دانستيم كه شوراها پاسخ به خواست مردم بود كه عده‌اي نمي‌خواستند اين كار به انجام شود. شوراي عالي  سياستگذاري اصل و شوراهاي شهر و روستا فرع هستند كه همه آنها از ديدگاه‌ها و نظرات مختلفي تشكيل شدند. ما اين اصل را پذيرفته‌ايم و گفتيم اين شورا فقط مدير شهري و شهرساز نمي‌خواهد. بلكه يك مجموعه‌اي از تخصص‌ها را لازم دارد. وي ادامه داد: دوستاني كه وارد شورا شدند از احزاب مختلف و با ديدگاه‌هاي مختلف هستند. اين تكثر را بايد قبول كنيم. مردم بلوغ سياسي خود را نشان دادند. نبايد نمايندگان طوري رفتار كنند كه مردم نااميد شوند. اين حرف‌ها را بر اساس تجربه‌اي كه از شوراي اول داشتيم مي‌گويم. وي تهران را شهري ورشكسته خواند و گفت: شوراي جديد يا بايد با  همين وضعيتي كه شهرداري براي تهران ايجاد كرده است كار را ادامه دهد يا اصلاحاتي انجام دهد كه البته در خيلي موارد هم نمي‌تواند شرايط را تغيير دهد. شورا در نخستين كار خود بايد شهرداري را انتخاب كند كه دنبال ماجراجويي سياسي نباشد و مردم به آنها آفرين بگويند. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت: تصميمات شوراهاي استان‌ها بر شهرستان‌ها اثر مي‌گذارد، بايد شوراهاي فرادستي را جدي تلقي كنيم. شوراي عالي استان‌ها نهادي است كه در حوزه فعاليت‌هاي شهري همتراز دولت است و مي‌تواند لايحه به مجلس بدهد. خود نمايندگان مجلس اين فرصت را ندارند. من از شوراهاي اصلاح‌طلبان و هم شوراهاي مراكز استان خواهش مي‌كنم شوراهاي فرادستي را جدي بگيريد. با همان نگاهي كه مردم به رياست‌جمهوري و شوراها راي دادند ادامه كار دهيد. وي در پايان گفت: اكثريت مردم، بالاي ٦٠ درصد جريان اصلاحات را قبول كرده، البته افرادي داريم كه يك پيام كوچك‌شان در جهت‌دهي مردم تاثير دارد. مردم در جهت‌گيري‌هاي خود با اصلاحات مانوس هستند. روش اعتدالي جريان نيست بلكه يك روش است كه يا در جريان اصلاحات قرار مي‌گيرد يا در جريان اصولگرا فعاليت مي‌كند. مهم اين است كه الان مردم به اين گفتمان عنايت دارند. تركيب شوراهاي فرادستي و شوراهاي كوچك بايد طوري باشد كه خواست مردم انجام شود.

مرعشي: لزوم كنترل اختلافات در شوراها توسط شوراي عالي

يك عضو حزب كارگزاران معتقد است كه امروز فرصت براي بازسازي نقش مردم در نظام جمهوري اسلامي و شكستن بن‌بست‌ها فراهم شده است. حسين مرعشي گفت: چه كسي فكر مي‌كرد كه بعد از سال ۸۸، بن‌بست‌هاي به وجود آمده بشكند تا دوباره بتوانيم در صحنه حضور پيدا كنيم.

وي افزود: در شوراهاي شهر با وجود انتقاداتي كه به ليست‌هاي ما وجود داشت، كف راي ما با راس آن ۴۰۰ هزار راي است و اين در حالي است كه فاصله بين آخرين منتخب ما و نخستين كسي كه از جريان مقابل بوده، ۶۰۰ هزار راي است و اين نشان از اقبال مردم به جريان اصلاحات است كه در حفظ و صيانت از نظام تاثيرگذار خواهد بود. وي تاكيد كرد: ما همانطور كه در قالب جبهه اصلاح‌طلبان راي آورديم بايد همين راه را ادامه دهيم؛ چراكه هيچ كدام از احزاب اصلاحات نمي‌توانند به تنهايي نقش و تاثير يك جبهه را داشته باشند. وي گفت: هيچ ترديدي در جبهه اصلاحات وجود ندارد كه ما بايد منتخبان مردم در شوراها را كمك و از آنان پشتيباني كنيم اما حتما منتخبان شوراها هم كنترل هرگونه تشنج و اختلاف را لازم خواهند دانست و به تشكيلات مادر اين حق را خواهند داد كه اين كنترل را انجام دهند. سخنگوي حزب كارگزاران سازندگي خاطرنشان كرد: آقاي روحاني پيش از كارزارهاي انتخاباتي در ميان نخبگان و شخصيت‌هاي كشور مقبوليت داشت اما بعد از انتخابات محبوبيت ايشان در ميان مردم نيز افزايش يافت و ما انتظار داريم كه محبوبيت ايشان افزايش يابد و تقويت و حفظ شود كه پشتوانه‌اي براي نظام هم خواهد بود و همه مشاورين آقاي روحاني بايد به اين موضوع توجه داشته باشند. وي در پايان تاكيد كرد: در شوراهاي اصلاح‌طلبان در شهرستان‌ها نيز بايد همكاري‌ها را گسترش دهيم و به اين موضوع توجه داشته باشيم كه اين همكاري‌ها بايد جايگزين كشمكش‌ها شود تا بتوانيم راه خودمان را به درستي ادامه دهيم.

شكوري‌راد: ارجحيت منافع جريان اصلاحات

دبيركل حزب اتحاد ملت ايران معتقد است آنچه به ما كمك مي‌كند همگرايي‌مان را حفظ كنيم اين است كه بايد اهداف شخصي و حزبي خود را زماني كه آنها مخل منافع جريان اصلاحات هستند، كنار بگذاريم تا منافع فرعي بر منافع جريان اصلاحات سايه نيندازد. علي شكوري‌راد با بيان اينكه «بزرگ‌ترين سرمايه ما همگرايي است و محور اين همگرايي هم سيدمحمد خاتمي است»، اظهار داشت: كساني اصلاح‌طلب واقعي هستند كه در راستاي محورهاي اصلي اصلاحات عمل مي‌كنند. وي افزود: انتخابات اخير هم مي‌توانست موجب همگرايي شود و هم باعث اختلاف باشد به طوري كه اگر ما در انتخابات شوراها دچار مشكلات دروني مي‌شديم بر انتخابات رياست‌جمهوري تاثير مخرب مي‌گذاشت و اگر در انتخابات رياست‌جمهوري اختلاف پيش مي‌آمد، انتخابات شوراها تحت تاثير آن قرار مي‌گرفت ولي ما انتخاباتي را پشت سر گذاشتيم كه با مديريت درستي كه جريان اصلاحات برقرار كرد و با درايت آقاي روحاني، پيروزي‌‌مان را در پي داشت. وي ادامه داد: آنچه به ما كمك مي‌كند اين همگرايي را حفظ كنيم اين است كه بدانيم اين ما هستيم كه مدافع منافع ملي و حفظ نظام هستيم و در سطح ديگر بايد اهداف شخصي و حزبي خود را زماني كه آنها مخل منافع جريان اصلاحات هستند، كنار بگذاريم و منافع فرعي نبايد بر منافع جريان اصلاحات سايه بيندازد. دبيركل حزب اتحاد ملت ايران اسلامي در پايان تاكيد كرد: من از آقاي عارف، موسوي‌لاري و مرعشي كه با عملكرد خود در انتخابات اخير سبب شدند اين همگرايي حفظ و تقويت و به نتايجي موفقيت‌آميز در انتخابات اخير منجر شود، سپاسگزاري مي‌كنم.

صدراعظم نوري: اختلافات را كنار بگذاريم

زهرا صدراعظم نوري، عضو هيات رييسه شوراي عالي  سياستگذاري اصلاح‌طلبان گفت: امروز اصلاحات در شرايطي است كه از بيرون نمي‌توان به آن آسيب زد و اميدواريم با همكاري و روحيه تعامل، اختلافات را كنار بزنيم و شاهد ادامه روندي باشيم كه از سال ۹۲ آغاز شد تا بتوانيم درسال ۹۸ و ۱۴۰۰ نيز شاهد پيروزي بزرگي باشيم. زهرا صدراعظم نوري اظهار داشت: انتخابات ۹۶ نشان داد اصلاحات بيش از گذشته زنده و پايدار است و امروز به بلوغ رسيده و تفكر اصلاح‌طلبي در رفتار تجلي يافته است. تجربه‌هاي تلخ سال‌هاي ۸۴ و ۸۸ امروز با عقلانيت به نتيجه خوبي انجاميد و منجر شد به موفقيت‌هاي بزرگي در سال‌هاي ۹۲، ۹۴ و ۹۶ برسيم. وي با تاكيد بر نقش سيدمحمد خاتمي در موفقيت اصلاح‌طلبان در انتخابات اخير، ادامه داد: در حال حاضر توانسته‌ايم وحدت ارزشمندي را خلق كنيم و شاهد تعامل بيشتري ميان اصلاح‌طلبان و توده مردم هستيم و در شوراي عالي  سياستگذاري نيز با حضور آقاي محمدرضا عارف و با همكاري همه توانستيم به نتايج خوبي برسيم. وي ادامه داد: امروز اصلاحات در شرايطي است كه از بيرون نمي‌توان به آن آسيب زد و اميدواريم با همكاري و روحيه تعامل، اين اختلافات را كنار بزنيم و شاهد ادامه روندي باشيم كه از سال ۹۲ آغاز شد تا بتوانيم درسال ۹۸ و ۱۴۰۰ نيز شاهد پيروزي بزرگي باشيم. اين منتخب شوراي شهر تهران در دوره پنجم، با اشاره به فعاليت‌هاي اصلاح‌طلبان در شهرستان‌ها و استان‌ها اظهار داشت: كمبود برخي امكانات مانع فعاليت اصلاح‌طلبان نشد و ثمره تلاش آنها را مي‌توانيم در دو موفقيت بزرگ يعني پيروزي روحاني و اكثريت اصلاح‌طلبان در شوراي شهر ببينيم. وي افزود: براساس آمار، اصلاح‌طلبان توانستند در مراكز استان‌ها ۵۶ درصد كرسي‌هاي شوراي شهر را به دست آورند. يعني ۱۸۷ نفر اصلاح‌طلب به شوراي شهرهاي مركز استان راه يافته‌اند. در اين ميان اصولگرايان فقط ۲۶ درصد كرسي‌ها را تصاحب كرده‌اند و ۲۰ درصد باقي نيز براي افراد مستقل است كه در حال حاضر اميدواريم كه با روحيه مدارا دوستان مستقل را نيز همراهي كنيم. وي  تاكيد كرد: اصولگرايان فقط در يك استان راي مطلق آوردند و در ۱۸ استان اكثريت اعضاي شوراي شهر اصلاح‌طلبان هستند كه در اين شرايط شوراها در بدنه دولت با يكديگر همراهند و مي‌توانيم بيش از پيش به مردم خدمت كنيم.

منبع: اعتماد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
مهربان توسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
3
2
1دوری از اختلاف اعتدال و اصلاحات 2 عدم رای اعتماد به وزرای ضعیف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
همین اختلافات و چند دستگیها باعث شد در 94 احمدی نژاد پیروز شود. این شورا اشکالات زیادی دارد ولی باعث شده در انتخاباتهای اخیر کرسی های خوبی به دست بیاد. باید ازش حمایت کرد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین