کد خبر: ۴۶۰۵۶۳
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

یک افسر سابق روس هم در نشست پسر ترامپ و وکیل روسیه حضور داشته است

یک لابیست آمریکایی-روسی که در نشست برج ترامپ در سال گذشته میلادی شرکت داشت، یک افسر سابق ارتش روسیه است که نظر کنگره آمریکا را درباره فعالیت‌های سیاسی‌اش به خود جلب کرده و در مظان اتهام درباره ارتباط با اطلاعات روسیه قرار دارد که آنها را رد کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "رینات احمدشین" تایید کرد که در این نشست حضور داشته و جزئیات جدیدی را درباره نشست ژوئن ۲۰۱۶ در برج ترامپ مطرح کرد که شامل حضور یک وکیل روس و پسر بزرگ دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهوری آمریکا، دامادش و رئیس کمپین انتخاباتی وی می‌شد.

حضور این افسر سابق ارتش روسیه در نشست و پیشینه لابی گری وی بخش جدیدی را به داستانی اضافه کرده که باعث نگرانی کاخ سفید در روزهای اخیر شده و سوالاتی را درباره همکاری احتمالی میان روسیه و کمپین انتخاباتی ترامپ به وجود آورده است.

احمدشین در واشنگتن به خاطر اقدامات مدافعانه و میانجی گرانه‌اش مشهور است. در سال‌های اخیر نیز درباره قانون تحریم‌های آمریکا علیه روس‌ها به انتقاد و به تضعیف دولت پرداخته است. نام وی در چندین پرونده حقوقی آمریکایی شامل دخالت در هک سیستم‌های کامپیوتری یک کمپانی دیده می‌شود.

احمدشین مطالب منتشر شده در رسانه‌های غربی را رد کرد و در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس گفت که در سال‌های ۱۹۶ تا ۱۹۸۸ در ارتش شوروی خدمت می‌کرد اما به عنوان جاسوس آموزش ندیده است.

احمدشین که از اوایل دهه ۹۰ میلادی به عنوان شهروند آمریکایی بومی شده در واشنگتن زندگی می‌کند.

این افسر سابق ارتش روسیه همچنین گفته که دفتر کنسولگری ویژه یا اف.بی.آی درباره دیدار با پسر ترامپ با وی ارتباطی نداشته و تمایل دارد تا با کمیته قضایی سنای آمریکا ارتباط برقرار کند.

رئیس این کمیته، دپارتمان دادگستری آمریکا را درباره اینکه چرا احمدشین به عنوان یک جاسوس خارجی ثبت نام نشده،‌ تحت فشار قرار داده بود.

این افسر سابق ارتش روسیه گفته که چند ماه قبل دپارتمان دادگستری آمریکا وی را مجبور کرده تا به عنوان جاسوس خارجی و به دلیل فعالیت‌های لابی‌گری‌اش نام خود را ثبت کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین