کد خبر: ۴۶۰۶۹
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۵ - ۲۱:۳۲
:

ایران و ضیافت شام وزرای خارجه اروپا

آفتاب‌‌نیوز :
جان بولتون نماینده آمریکا در سازمان ملل هم گفته است که وزرای خارجه در مورد سیاستهای آینده برای تحت فشار قرار دادن ایران و توقف برنامه هسته ای این کشور صحبت خواهند کرد. 

تلاش آمریکا و اروپا برای متقاعد کردن چین و روسیه به حمایت از پیش نویس قطعنامه مورد حمایت غرب در حالی ادامه دارد که تهران اعلام کرده است قطعنامه ای را که حقوق ایران را به رسمیت نشناسد نخواهد پذیرفت.
حمیدرضا آصفی سخنگوی وزارت خارجی با اشاره به اینکه هیچگونه توقفی در فعالیت های هسته ای ایران وجود ندارد گفت: «ما قطعنامه ای را که بر علیه ما باشد نمی پذیریم. خبرگزاری فرانسه در ادامه می افزاید با این وجود کشورهای اروپایی و آمریکا همچنان مصمم هستند که قطعنامه ای را بر اساس فصل هفت منشور سازمان ملل در مورد برنامه هسته ای ایران به تصویب برسانند اما مخالفت چین و روسیه تاکنون این مساله را به تاخیر انداخته است.
در این راستا آنجلا مرکل صدراعظم آلمان و ژاک شیراک رئیس جمهور فرانسه در گفتگویی تلفنی، بار دیگر بر لزوم تصویب این قطعنامه که ایران را مجبور به پذیرفتن خواسته های آژانس بین المللی انرژی هسته ای و توقف فعالیتهای هسته ای اش می کند، تاکید کردند.
جرج بوش رئیس جمهور آمریکا نیز با تاکید بر یافتن راه حلی دیپلماتیک در مساله هسته ای ایران بار دیگر عدم حذف گزینه نظامی در مورد ایران را تکرار کرد. رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با کانال تلویزیونی ARD آلمان گفت: اگر ما بخواهیم مساله را از طریق دیپلماتیک حل کنیم، باید جبهه ای مشترک با استراتژی مشترک داشته باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین