کد خبر: ۴۶۰۸۲۹
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

پرونده پیچیده انتقام‌گیری از جنایت انتخاباتی

درگیری انتخاباتی در روستای نهرآباد خراسان‌رضوی، به پرونده‌ای پیچیده و عجیب تبدیل شد. در این پرونده جوان ٢٣ساله به دست مرد دیگری کشته شد و همین سرآغازی بود بر جنگ طایفه‌ای روستای نهرآباد؛ جنگی که به گفته اهالی این روستا به آتش‌کشیدن خانه‌ها و فرار مردم منجر شده است، ادعایی که البته از سوی بخشدار این روستا رد می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش شهروند، بعضی از اهالی ادعا می‌کنند خانواده مقتول با به آتش‌کشیدن خانه‌ها مردم را بیرون کرده‌اند و اجازه برگشت نیز به هیچ‌کس نمی‌دهند. به‌طوری ‌که این روستا خالی از سکنه شده است، اما حسین غریب بخشدار این روستا می‌گوید: «درگیری تنها بین خانواده قاتل و مقتول بوده و اکنون نیز به صلح و سازش ختم شده است».

ماجرای این درگیری پیچیده از یک شب مانده به انتخابات شورا آغاز شد. آن شب در روستای نهرآباد خراسان‌رضوی طرفداران کاندیداها با تبلیغات سعی بر جمع‌کردن رأی برای کاندیدای خود بودند و هیاهوی انتخابات در این روستا به روشنی نمایان بود، اما این هیاهوی تبلیغاتی به جدال و میدان جنگی بین طرفدارهای کاندیداها تبدیل شد که هیچ‌کس نتوانست این درگیری خونین را پایان دهد تا این‌که جوان ٢٣ساله‌ای به نام حسین کاظمی که برادر یکی از کاندیداهای انتخاباتی شورای شهر بود، به قتل رسید. قتل پسر جوان کافی بود تا همه صحنه را ترک کنند و تنها طایفه این پسر جوان درمحل ماندند و همان‌جا بود که همگی تصمیم به انتقام‌گیری عجیبی گرفتند.
 
خانواده حسین در اقدامی باورنکردنی منتظر برخورد قانونی نشدند و برای خونخواهی پسرشان از همان لحظات ابتدایی دست به کار شدند. طبق اظهارات اهالی روستا گفته می‌شود، ابتدا خانه‌هایی که احتمال می‌رفت قتل پسرشان از سوی آنها صورت گرفته را به آتش کشیدند، اتفاقی که از سوی بخشدار روستای نهرآباد تکذیب شد.
 
حسین غریب در گفت‌وگو با «شهروند» در باره جزییات این خبر گفت: «در این روستا پس از درگیری و کشته‌شدن کاندیدای شورای شهر، اختلافات قومی و قبیله‌ای رخ داد، اما هیچ آتش‌سوزی صورت نگرفت و تنها خانواده قاتل بودند که ادعا کردند با وجود خانواده مقتول آنها در این روستا امنیت ندارند. این طایفه به پلیس اعلام کردند که از ترس‌شان از روستا بیرون آمده‌اند و جرأت برگشتن ندارند. برای همین ما به سراغ خانواده مقتول رفتیم و جلسه صلح و سازش را برگزار کردیم. آنها نیز با تکذیب این ادعا، گفتند؛ پرونده قتل را از لحاظ قانونی بررسی می‌کنند و هیچ ناامنی در سطح روستا و برای خانواده قاتل ایجاد نکرده‌اند. تا به امروز هم شکایت دوباره‌ای از خانواده قاتل یا مقتول نداشته‌ایم و همین نشان می‌دهد که امنیت به روستا برگشته و همه چیز روال عادی خودش را طی می‌کند.»

با این حال، اهالی روستای نهرآباد دراین‌باره گفته‌اند که هجوم این خانواده در روستای نهرآباد شهرستان چناران باعث شد تا هیچ‌کس در انتخابات شرکت نکند و تنها همین خانواده بودند که پای صندوق‌های رأی رفتند و کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کردند. گویا خانواده کاظمی در گام بعدی سوار بر تراکتور درهای خانه را از جا کندند و سپس با شکستن شیشه‌ها و وسایل خانه‌ها باعث شدند تا اهالی این روستا از ترس پا به فرار بگذارند.
 
این پایان انتقام‌گیری خانواده پسر جوان نبود و آنها در مرحله بعدی با توجه به اهالی روستا پا به فرار گذاشته بودند، به سراغ آلبوم عکس‌های خصوصی اهالی روستا رفته و اقدام به انتشار عکس‌های خصوصی خانواده‌های فراری کردند. اصغر حیدری، دهیار روستای نهرآباد در گفت‌وگو با میزان چنین گفت: «پیش از انتخابات شورای روستا، حاشیه‌هایی در رابطه با تبلیغات تعدادی از کاندیدای مطرح بود و من این موضوع را به بخشدار چناران اعلام کردم و آن زمان تلاش کردیم که با کدخدا منشی، اختلافات را برطرف کنیم، اما چنین نشد تا این‌که شب قبل از انتخابات، درگیری شدیدی بین حامیان دو تن از کاندیداها رخ داد. در این درگیری که به یک نزاع دسته‌جمعی تبدیل شد، جوانی ۲۳ساله که برادر او کاندیدای ورود به شورای روستا بود، جان خود را از دست داد.
 
پس از این درگیری مرگبار پلیس ۱۰ مظنون را در این جنایت دستگیر کرد و پس از بازجویی‌های صورت‌گرفته ٧ تن از متهمان با قرار وثیقه آزاد و تنها ٣ مظنون اصلی در بازداشت پلیس قرار دارند. نظریه پزشکی قانونی علت مرگ را برخورد شیء نوک‌تیز اعلام کرد که پس از آن خانواده پسر جوان با اسلحه شکاری به سمت خانه‌های اهالی روستا حمله کردند. فردای این حادثه، روز انتخابات شورا بود و تا ساعت ۱۲ هیچ فردی برای رأی‌دادن حاضر نشده بود و درنهایت نیز اقوام مقتول به نمایندگان مورد نظر خود رأی داده تا ۳ عضو ثابت و یک عضو علی‌البدل شورای روستا از میان اقوام مقتول انتخاب شوند.»

قاسم خیری هم یکی از اهالی روستای نهرآباد است که او نیز به خبرگزاری میزان گفت: «پس از نزاع صورت‌گرفته در روستا، همه اهالی از ترس مرگ آواره شده‌اند. عده‌ای به مشهد رفته‌اند و برخی نیز در شهرستان چناران ساکن شده‌اند. خانه‌هایمان را به آتش کشیده‌اند و حتی عکس‌های خصوصی که در خانه‌های اهالی روستا بوده را در شبکه‌های مجازی پخش کرده‌اند. بسیاری از اهالی روستا زمین کشاورزی دارند، اما به دلیل مشکلات ایجادشده روزهاست که بر سر زمین خود حاضر نشده‌اند و من نیز یک معدن در نزدیکی روستا دارم که مدتی است آن را تعطیل کرده و همه کارگرانم بیکار شده‌اند. درخواست ما این است که عوامل انتظامی در روستای ما حاضر شده و شرایط را برای بازگشت مجدد اهالی به روستا فراهم کنند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین