کد خبر: ۴۶۱۷۰۴
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹

طنز/ متأسفانه توتال سیگار هم می‌کشد!

آفتاب‌‌نیوز : فریور خراباتی/ ایران:  در این چند روز دلواپسان یک طوری در مورد شرکت «توتال» صحبت کرده‌اند که بنده فکر می‌کنم این شرکت ارتباطی با مسائل «نفتی» و پتروشیمی ندارد و در واقع یک کازینو یا دیسکو در فرانسه است که حالا آمده و برای نخستین بار یک قرارداد نفتی با ما امضا کرده است.

یعنی این تصویر پس از خواندن خبرها و گزارش‌های برخی جراید و سایت‌ها در ذهن ما ایجاد می‌شود که مدیر توتال خطاب به زیردستان خود می‌گوید: «می‌خوایم بریم قرارداد ببندیم!» بعد زیردستان به مدیر می‌گویند: «قرارداد رقص یا نفت؟» و شاید مدیران این شرکت قبل از حضور در کشورمان باید توضیح دهند که واحد شمارش نفت «بشکه»‌است و «پیک» نیست. چون یکی از روزنامه‌های دوست‌داشتنی کشورمان اعلام کرده: «عضو مرکزیت حزب منحله برای توتال فاسد آستین بالا زد».

این یکی را مطمئن هستم که عزیزان فکر می‌کنند منظور از «توتال» یک جوان فرانسوی است که متأسفانه مانند تمام جوانان از دست‌رفته غربی گرفتار یکسری مسائل بی‌ادبانه شده و عضو مرکزیت حزب منحله(!)‌ می‌خواهد برای او آستین بالا بزند و این جوان را که بیکار است سر خانه و زندگی‌اش بفرستد. در حالی که نمی‌داند کشورهای خارجی امروز نه، نهایتاً تا فردا ساعت دو بعد از ظهر که خبر به دست آقای حیاتی برسد به انحطاط خواهند رسید و این تلاش‌ها بی‌فایده است.

همچنین یکی دیگر از روزنامه‌های خوب و عزیز کشورمان هم نوشته که «مدیران توتال به پرداخت رشوه اعتراف کرده‌اند اما مدیران وزارت نفت دریافت رشوه را تکذیب می‌کنند». ظاهراً مدیران شرکت‌های خیلی بزرگ با مدیر مسئول یا سردبیران برخی از جراید ما تماس می‌گیرند و می‌گویند: «داداشیا می‌خوام براتون یه اعتراف بکنم، من رشوه دادم، من رو ببخشید، بوس بوس، خداحافظ!».

باور کنید اگر«زرافه» و «بز» قدرت تکلم داشتند و به کسی رشوه داده بودند، عمراً زیر بار این موضوع بروند. آنوقت ما یک همسایه طبقه بالایی داریم، شب‌ها می‌رود توی بالکن سیگار می‌کشد، ته سیگارش را توی بالکن ما می‌اندازد، نه تنها زیر بار این مسأله نمی‌رود بلکه بارها از«کشیدن سیگار» انتقاد کرده و گفته: «چرا آدم باید پولش رو دود کنه توی هوا و ریه‌هاش؟» بعد توتال آمده و به رشوه گرفتن خود اعتراف کرده؟ همین کارها را می‌کنید که فعال سیاسی شما «تتلو» می‌شود دیگر، همه چیز را به شوخی گرفته‌اید!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین