کد خبر: ۴۶۳۳۴
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۵ - ۱۶:۳۰
وزيركشور خبر داد:

برخي از عاملين عمليات تروريستي كرمان كشته شدند

آفتاب‌‌نیوز :
وزير كشور گفت : حادثه محور كرمان - بم يك حادثه تروريستي كور بوده است كه هر زمان احتمال وقوع آن مي‌رود. از شب گذشته با همكاري تمامي نيروها و مساعدت هوانيروز عاملين اين جنايت كه به بخشهايي از استان كرمان متواري شده اند،ردگيري شدند و تعدادي از آنها كشته شده‌اند.

گزارش وزارت كشور
از ديگر سو روابط عمومي وزارت كشور در يك خبر تكميلي اعلام كرد : اشرار مسلح در استان كرمان ‪۱۲‬ تن از شهروندان بي‌گناه را به شهادت رساندند.

مقارن ساعت ‪ ۲۰‬شنبه سه دستگاه خودرو حامل ‪ ۳۰‬شرور مسلح با مسدود كردن كيلومتر ‪ ۳۵‬جاده بم - كرمان در محور دوراهي جيرفت، چهار دستگاه خودرو شامل دو خودروي ‪ ،۲۰۶‬يك پژو ‪ ۴۰۵‬و يك وانت را متوقف كردند و با پياده كردن سرنشينان آنها در يك اقدام جنايتكارانه ‪ ۱۱‬نفر از سرنشينان اين خودروها را به شهادت رساندند.

وي گفت: عاملان اين جنايت كه در زمان وقوع حادثه ملبس به لباس نيروي انتظامي و لباسهاي محلي بلوچي بودند با به رگبار بستن خودروهاي عبوري دو تن از شهروندان را نيز هدف گلوله قرار دادند كه يك تن از آنها در بيمارستان به علت شدت جراحات به شهادت رسيد. 

اعتراض مجلس به قتل عام 11 شهروند کرمانی(كليك كنيد)

به گفته اين منبع، شش نفر از ‪ ۱۲‬شهيد اين حادثه شناسايي شده‌اند كه اسامي آنان عبارتند از حسين عسگري فرزند محمد متولد ‪ ۱۳۵۲‬از شهرستان بم، سيدعلي سليمانيان فرزند محمد كارمند نيروي انتظامي، محمدرضا حسيني فرزند سيدابراهيم، مصطفي محمدي لطف‌آبادي متولد ‪ ۱۳۶۲‬اهل رفسنجان و سعيد رامين فرزند امين متولد ‪ ۱۳۵۵‬و عليرضا جعفري.

وي با بيان اينكه "جنايتكاران حسين باراني را كه از مسافرين عبوري بود نيز به رگبار بسته‌اند و وي هم اينك در بيمارستان بستري است"، ادامه داد: اشرار مسلح همچنين در يك اقدام جنايتكارانه ديگر يك كودك ‪ ۱۱‬ساله ساكن بم را به نام سيدمحمد عزيزپور به تير چراغ برق بستند و قصد به رگبار بستن وي را داشتند كه بعد از خواهشها و التماسهاي كودك از كشتن وي خودداري كردند.

اين منبع نزديك به شوراي امنيت كشور خاطرنشان كرد: اين گروه ياغي و شرور پس از اين عمل جنايتكارانه متواري شدند و بلافاصله در پي اين اقدام مسوولان امنيتي استان اقدامات خود را براي رديابي، شناسايي و دستگيري عاملان حادثه آغاز كردند.

وي در خصوص انگيزه اين جنايات گفت: به احتمال زياد اين حادثه به شرارت، ترانزيت مواد مخدر و گروكشي و اخاذي مربوط است و پيش از اين در همان منطقه طي يك درگيري چهار تن از اشرار به هلاكت رسيدند و حدود يك تن مواد مخدر كشف شد. 

اعلام آماده باش در کرمان( کلیک کنید) 

مسوولان ذيربط در زمان حاضر پيگير ارتباط اقدام تروريستي شب گذشته با عوامل قاچاق مواد مخدر هستند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین