کد خبر: ۴۶۳۴۷۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰

ایندیپندنت: کره شمالی تا سال دیگر قادر به حمله هسته‌ای علیه آمریکا است

روزنامه ایندیپندنت به نقل از مقامات پنتاگون نوشت که کره شمالی تا سال آینده قادر است تا یک موشک بالستیک را با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای پرتاب کند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، به نقل از ایندیپندنت این ارزیابی جدید که بازه زمانی را دو سال نسبت به ارزیابی قدیمی کوتاه‌تر کرده است از سوی آژانس اطلاعات دفاعی اعلام شده است.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که تاریخ جدید اعلام شده بر پایه دستاوردها و پیشرفت‌های جدیدی که پیونگ یانگ در آزمایش موشکی بالستیک اخیر خود به دست آورده است، اعلام شد که می‌تواند احتمالا آمریکای شمالی (آلاسکا یا هاوایی) را مورد اصابت قرار دهد.

برخی منابع آگاه با این ارزیابی محرمانه در این‌باره به واشنگتن پست گفتند که کیم جون اون، رهبر کره شمالی ظرف چند ماه آینده قادر به در اختیار داشتن یک موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای است.

برخی مقامات اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند که کره شمالی هنوز در توانایی ساخت کلاهک هسته‌ای که در جریان عبور در اتمسفر با صدمه‌ای مواجه نشود یکی از مشکل‌های اصلی پیونگ یانگ است.

به گزارش ایسنا، کره شمالی روز سه‌شنبه اعلام کرد، در صورتی که آمریکا برای تغییر رژیم در این کشور تلاش کند، قلب آمریکا را با موشک هسته‌ای مورد هدف قرار خواهد داد.

پیونگ یانگ که در سال 2005 از معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای (NPT) خارج شد،‌ در سال‌های 2006، 2009، 2013 و 2016 پنج آزمایش هسته‌ای را انجام داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین