کد خبر: ۴۶۳۵۳۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶

تهرانی‌ها سالیانه 26 میلیارد تومان گِل و ریشه می‌خریدند/ ایجاد سبد مهربانی در مراکز میوه و تره‌بار

مدیرعامل سازمان میادین و میوه‌ و تره‌بار شهردار تهران گفت: در گذشته سالیانه 26 میلیارد تومان مردم تهران هنگام خرید سبزی گِل و ریشه می‌خریدند که در دو سال گذشته گل و ریشه سبزی‌ها حذف شد.
آفتاب‌‌نیوز :
غلامحسین رحیمی در نشست خبری اظهار داشت:‌230 مرکز میادین میوه و تره‌بار فعال در شهر تهران داریم و 17 بازار نیز در حال احداث است و امیدواریم تا پایان شهریور تعداد بازارهای در حال ساخت و بهره‌برداری شده به عدد 25 برسد.

وی بیان داشت:‌سازمان میادین میوه و تره‌بار تلاش می‌کند که در هر محله یک بازار میوه و تره‌بار بسازد و به تعداد محلات تهران بازارهای میوه و تره‌بار داشته باشیم.

رحیمی با اشاره به اینکه بازارهای میوه‌ و تره‌بار جدید با دو سال قبل قابل مقایسه نیست،‌گفت: تغییراتی در راستای بهبود کیفیت و حفظ حقوق شهروندان در بازارها اتفاق افتاده است.

مدیرعامل سازمان میادین و میوه‌ و تره‌بار شهردار تهران بیان داشت:‌در حال حاضر در مراکز میادین میوه و تره‌بار شهروندان می‌توانند محصولات دست‌چین تهیه کنند در صورتی که بیش از 30 بود که در این میادین محصولات در هم ارائه می‌دادند و اجازه دست‌چین داده نمی‌شد. 

وی افزود: با ارائه محصولات دست‌چین حقوق شهروندان نیز لحاظ شد. 

رحیمی بیان داشت: افرادی نیز که محصولات درهم می‌خواستند این قابلیت ایجاد شد که با 10 درصد قیمت پایین‌تر محصول مورد نظر را دریافت کنند. 

مدیرعامل سازمان میادین و میوه‌ و تره‌بار شهردار تهران درباره ارائه صیفی‌جات در میادین میوه و تره‌بار گفت: تا دو سال قبل سبزی با گل و ریشه در بازارهای میادین میوه و تره‌بار ارائه می‌شد در صورتی که اکنون دیگر اجازه عرضه سبزی با گل و ریشه در میادین میوه و تره‌بار تهران داده نمی‌شود.

وی افزود: در اسفند ماه سال 94 این طرح به صورت پایلوت شروع شد و هم اکنون در 165 بازار میوه و تره‌بار در غرفه‌های سبزی صیفی‌جات بدون گل و ریشه عرضه می‌شود. 

رحیمی بیان داشت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته در هر یک کیلو سبزی 300 تا 330 گرم گل و ریشه بود که ارزش ریالی آن در طول یکسال 26 میلیارد تومان برآورد شد و به این معنا است که مردم تهران سالانه 26 میلیارد تومان هزینه گل و ریشه سبزی می‌کردند.

مدیرعامل سازمان میادین و میوه‌ و تره‌بار شهردار تهران گفت: حذف گل و ریشه از سبزی‌ها بدون اینکه یک ریال به قیمت تمام‌شده سبزی اضافه شود انجام شده است.

وی افزود: به دنبال حفظ حقوق شهروندی و کرامت مشتریان اکنون افراد بیشتری به بازارهای میوه و تره‌بار مراجعه می‌کنند.

رحیمی بیان داشت: با توجه به تب کریمه‌کنگو عرضه گوشت قرمز بسته‌بندی شده در محل در میادین میوه و تره‌بار اتفاق افتاد و برای سلامت گوشت نمونه‌هایی از آن را به آزمایشگاه ارسال می‌کنیم چرا که مشتری حق دارد بداند این محصول مورد نظر سلامت و بهداشت است. 

مدیرعامل سازمان میادین و میوه‌ و تره‌بار شهردار تهران یادآور شد: در میادین میوه و تره‌بار دستگاه نوبت‌دهی نصب شده است تا شهروندان در هنگام نوبت خود برای دریافت محصول در پشت گیشه مراجعه کنند. 

وی به احداث بازارهای جدید اشاره کرد و گفت: این بازارها به صورت فروشگاهی احداث می‌شوند و دیگر به صورت غرفه‌ای نیستند و استانداردهای ایمنی در این فروشگاه‌ها لحاظ شده‌اند.

رحیمی درباره قیمت محصولات ارائه شده در بازار میادین میوه و تره‌بار گفت: برخی از محصولات ارائه شده در مراکز میوه و تره‌بار بیش از 35 تا 40 درصد زیر قیمت بیرون است.

مدیرعامل سازمان میادین و میوه‌ و تره‌بار شهردار تهران درباره ایجاد سبد مهربانی در میادین میوه‌ و تره‌بار گفت: افرادی که خریدهای اضافی داشته باشند در صورت صلاحدید این خریدها در سبدهای مهربانی قرار می‌گیرند و افراد نیازمند می‌توانند به صورت رایگان و بدون هیچ محدودیتی از این سبد مهربانی استفاده کنند.

وی درباره ارائه میوه رایگان برای کودکان نیز اظهار داشت: پیاده‌سازی طرح میوه رایگان برای کودکان در 160 میدان میوه‌ و تره‌بار شهرداری تهران انجام شده است و این میوه‌ها در ابتدا شست‌وشو و بعد در سبد گذاشته می‌شود تا کودکانی که همراه به خانواده به مراکز میوه و تره‌بار می‌آیند از این میوه‌ها استفاده کنند.

رحیمی گفت:‌ در ادامه و در راستای اقدامات فرهنگی و اجتماعی طرح همیار مشتری در 210 بازار میوه و تره‌بار انجام شد و افرادی که توانایی راه رفتن ندارند می‌توانند از همراه مشتری ویلچر دریافت کنند و یا اینکه افرادی که نمی‌توانند حمل بار داشته باشند همیاران مشتری بار آنها را تا خودرو منتقل می‌کنند.

مدیرعامل سازمان میادین و میوه‌ و تره‌بار شهردار تهران به احداث اتاق مادر و کودک در بازارهای میادین میوه و تره‌بار اشاره کرد و گفت: در همین راستا نوزادانی که همراه با مادر به این مراکز مراجعه می‌کنند اتاق‌هایی در نظر گرفته شده تا مادران نسبت به شیردهی به کودکان خود اقدام کنند.

به گزارش فارس، وی گفت: با توجه به اینکه مصرف سرانه آبزیان در تهران پایین است به دنبال احداث مکانی در میدان جلال هستیم که سرمایه‌گذاری آن نیز انجام شده است و در این سالن‌ها آبزیان تولید، عرضه و طبخ می‌شوند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین