کد خبر: ۴۶۳۸۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹

کنایه یک امام جمعه به واکنش‌ توئیتری مسئولان به حریم‌های جدید/تصور می‌کنند آب و نان‌مان دست آمریکاست

امام جمعه اردبیل گفت: یکی از عکس العمل های احتمالی ایران به تحریم های آمریکا اعتراض و گلایه توئیتری و فیس بوکی مسوولان است
آفتاب‌‌نیوز :
امام جمعه اردبیل در خطبه های امروز نماز جمعه اردبیل  با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا گفت: مقام معظم رهبری، بارها تذکر داده‌اند که ما هر چه در این باب کوتاه بیاییم، حمل بر ضعف خواهد شد. حمل بر این خواهد شد که ما ناچار و ناگزیریم و احساس ناچاری در ما دشمن را تشجیع خواهد کرد تا فشارهای ناحق خودش را بیشتر کند.

وی افزود: آمریکا نباید خیال کند ایران فاقد توانمندی برای پاسخ به گزینه تحریم است هنوز مرکب این لایحه خشک نشده آمریکا تصمیم گرفته سایت‌های نظامی ایران را در معرض بازرسی قرار دهد و گفته بدون ورود به سایت های نظامی ایران، تائید نخواهد کرد که ایران به برجام پایبند بوده است.

امام جمعه اردبیل گفت: تجربه برجام نشان می‌دهد که ما در هیچ مسئله‌ای نمی‌توانیم با آمریکا مثل یک طرف مورد اعتماد، مذاکره کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: در عکس‌العمل ایران سه گزینه محتمل است؛ نخست خروج کامل از برجام و اقدام به غنی‌سازی 20 درصدی و راه‌اندازی آب سنگین اراک و فردو و این نظریه می‌گوید حفظ برجام به هر قیمتی کار درستی نیست.

وی افزود: دوم اعتراض و گلایه و محکوم کردن توییتری و فیس بوکی است و سوم جواب دادن از طریق غیر خروج از برجام است؛ یعنی هزینه حضور آمریکا در خاورمیانه باید بالا برود، از آنجا که آمریکا درصدد بین‌المللی کردن تحریم و همراه کردن اروپا با آمریکاست، راهکار سوم عاقلانه‌تر به نظر می‌رسد.

عاملی اظهار کرد: آمریکا از یک چیز به شدت ناراحت است و آن عدم همکاری جامعه بین‌الملل با آمریکا در تحریم‌های جدید است، به همین جهت می‌خواهد به نحوی از طریق تحریم‌های غیر هسته‌ای، ایران را پای توافق دوم بیاورد و ایران را از اجماع و پشتیبانی جهانی محروم کند.

وی همچنین به ملاقات فرماندهان ارشد سپاه با رئیس جمهور اشاره کرده و گفت: ملاقات فرماندهان ارشد سپاه با رئیس جمهور را که بعد از کم لطفی به سپاه صورت گرفت اقدام فوق‌العاده‌ای در وحدت و انسجام ملی در سطح عالی نظام دانست و گفت: این عقلانیت از سپاه معظم، شان سپاه را به طور فوق‌العاده بالا برده و نشان می‌دهد که جز رعایت منافع کلان کشور و خدمت به ملت هدفی مد نظر سپاه نیست.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جنایات جدید رژیم جعلی اسرائیل در مسجدالاقصی گفت: مجرم اصلی در این باب، حکام سرسپرده اسلامی است که برای ارادت به اسرائیل، مسابقه می دهند، کشورهایی که زیرپای مسئولان ارشد اسرائیل که بزرگ جانیان دنیا هستند، فرش قرمز پهن می‌کنند و قوی‌ترین مجموعه‌های دولتی را برای تقویت همکاری با اسرائیل تعیین می‌کنند، مسئول این جنایت‌ها هستند.

 

نماز جمعه در سراسر کشور انقلاب را بیمه کرده است

همچنین مهر نوشت:

امام جمعه اصفهان در خطبه های نماز جمعه امروز اشاره ای به توان موشکی ایران کرد و گقتوی اضافه کرد: امروز به اندازه‌ای موشک داریم که اگر روزی دشمن به ما حمله کرد در خاورمیانه دشمنی برای ما باقی نخواهد ماند و این از نتایح مثبت تحریم‌ها است.

او  تاکید کرد: برخی تصور می‌کنند آب و نان ما در دست آمریکا است و این در حالی است که مطابق آموزه‌های الهی همه چیز را باید از خدا بخواهیم چراکه دشمنان جز مکر و حیله برای مسلملنان چیزی در چنته ندارند.

وی با پیشنهادی برای رئیس جمهور منتخب در آستانه آغاز دولت دوازدهم ابراز داشت: نباید در انتخاب کابینه جناحی وارد مسائل شوید چراکه این گونه حق مردم ضایع می‌شود، باید از توان تمام قشرهای جامعه با ویژگی‌های متقی، متدین، لایق و باتجربه و ولایت مدار در اداره کشور استفاده شود تا به پیشرفت لازم دست پیدا کنیم.

میردامادی با اشاره به اینکه خداوند در سوره جمعه مسلمانان را به نماز جمعه دعوت کرده است، افزود: امروز در بیش از ۶۰۰ شهر نماز جمعه برگزار می‌شود، پیش از انقلاب نماز جمعه نداشتیم و امروز باید شکرگزار این نعمت باشیم چراکه برگزاری نماز جمعه‌ در سرتاسر کشور انقلاب را بیمه کرده است.

امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه آنچه دشمن را ذلیل کرد جمعیت میلیونی است که در نماز جمعه شرکت می‌کنند، تاکید کرد: نماز جمعه مشتی بر دهان آمریکا است، در روایات ثواب نماز جمعه مشابه ثواب حج شمرده شده است علاوه بر اینکه برای نمازگزاران برکت شغلی به همراه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
0
0
بله برای کاسبان و دلالان تحریم ،تحریم فرصت چاپیدن و پروارشدن می شود و خوب است نه برای مردم بدبخت که زیر بار تحریمها کمرشکن می شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
0
0
واقعا تعجب برانگیزه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین