کد خبر: ۴۶۴۰۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳

محبوبترین وسیله جابجایی عمودی جهان در ایران زیاد جان می‌گیرد!

در ساعت 9 و 18 دقیقه 24 بهمن ماه 95 تماسی با سامانه 125 گرفته شد و خبر از حادثه ای هولناک در ساختمان چهار طبقه چهارراه فرهنگیان می داد، وقتی ما به محل حادثه رسیدیم یک خانم حدودا 45 ساله به داخل چاله آسانسور سقوط و جان خود را از دست داده بود. شواهد اینگونه نشان داده که این خانم در محل درب آسانسور منتظر بوده است که با باز شدن درب آسانسور، بدون توجه به اینکه کابین وجود دارد، قدم به داخل آسانسور می‌گذارد و به داخل چاله آسانسور سقوط می‌کند. علت این حادثه نقص فنی آسانسور اعلام شد(گوشه ای از خاطرات تلخ یک آتشنشان)
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، سالانه در کشور شاهد حوادثی که به دلیل نقص فنی آسانسور رخ داده است، هستیم، اما آسانسور چیست و از چه زمانی استفاده از آن در جهان متداول شده است؟  

آسانسور راننده یا خلبان ندارد و به صورت شبانه روز آماده کار است، مسافرین آسانسور فرمان احضار می‌دهند و مبدا و مقصد را مشخص می‌کنند و آسانسور تنها وسیله نقلیه‌ای است که مسافر به آن دستور می‌دهد. این وسیله قادر به شناسایی مسافرین از نظر سن، قد، مونث و یا مذکر و بیمار یا سالم بودن و میزان وزن دقیق مسافرین نیست، لذا در برخی ازموارد به وسیله بسیار خطرناکی تبدیل می شود. آسانسور عمومی‌ترین و محبوب ترین وسیله جابجایی عمودی در جهان است که از سال 1852 استفاده از آن آغاز شده است.

"علی عسکری" مدیر عامل سازمان آتشنشانی و ایمنی شهر کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا به حوادث مربوط به آسانسور در سال گذشته، اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 197 مورد حادثه مربوط به آسانسور در شهر کرمان به وقوع پیوسته است.

وی به تعداد امداد آسانسورهای سه ماهه اول سال جاری پرداخت و بیان کرد: در سه ماهه اول سال جاری بالغ بر 60 مورد حادثه آسانسور در شهر کرمان رخ داده است.

مدیر عامل سازمان آتشنشانی و ایمنی شهر کرمان، علت 90 درصد این حادثه ها را عدم رعایت مسایل ایمنی و نقص فنی آسانسور اعلام و ادامه داد: آسانسورها باید در هر دوره مورد توسط شرکت های معتبر مورد بازدید قرار گرفته و به دلیل آنکه این اقدام صورت نمی گیرد و همچنین تعدادی از آسانسورهای ما غیر استاندارد هستند، در نتیجه می توانند خطرساز باشند.

وی با گلایه از برخی از مالکان ساختمان های دارای آسانسور، تصریح کرد: برخی از مالکان ساختمان های دارای آسانسور متاسفانه مسایل استاندارد را مدنظر نگرفته و بازدید دوره ای از آسانسورها را انجام نمی دهند که متاسفانه منجر به حادثه می شود.

عسکری، علت 10 درصد حوادث را بی احتیاطی فرد استفاده کننده از آسانسور دانست و عنوان کرد: باید شهروندان به مسایل ایمنی مربوط به آسانسور توجه کنند.

وی نکات ایمنی که شهروندان باید رعایت کنند را برشمرد و مطرح کرد: قبل از ورود به کابین آسانسور باید حتماً روشنایی داخل آسانسور روشن شود و به جهت حمل اثاثیه از آسانسورها استفاده نکنید.

عسکری اضافه کرد: کودکان زیرده سال به هیچ وجه به تنهایی از آسانسورها استفاده نکنند، همچنین لازم است زمان استفاده از آسانسور از فشار دادن بی مورد کلیدهای مختلف در کابین خودداری شود و قبل از رسیدن کابین به طبقه مورد نظر اصرار به باز نمودن درب نکنند.

مدیر عامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان ادامه داد: از گذاشتن مانع جلوی دربهای اتوماتیک خودداری شود و در زمان استفاده از آسانسور به ظرفیت درج شده در کابین توجه کنند.

وی افزود: در زمان استفاده از آسانسور در مواقع اضطراری و قطع برق خونسردی  خود را حفظ کنند و در صوت محبوس شدن از زنگ خطر تعبیه شده در آسانسور استفاده کنید و با شماره 125 سازمان آتش نشانی تماس و آدرس دقیق خود را اعلام کنید تا همکاران ما سریعاً به موقعیت حادثه اعزام شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
0
0
در همه کشورها در مکان خط کشی شده اگر عابر پیاده بخواهد عبو رکند خودو ها متوقف می شوند اینجا وقتی چراغ برای عابر پیاده سبز است با خیال راحت خودرو با سرعت می گذرد یعنی جان انسان هیچ. فوقش دیه می دهد نداشت گلریزان یا بخشش. این موضوع در امنیت ساختمان سازی و اسانسور هم صادق است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین