کد خبر: ۴۶۴۶۶۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲

وزیراقتصاد وانرژی آلمان: تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران برخلاف مقررات بین‌المللی است

«بریگیت زیپریس» وزیر اقتصاد و انرژی آلمان در دیدار با «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی کشورمان با بیان اینکه تحریم‌های اخیر آمریکا را علیه ایران محکوم می‌کنیم، گفت: دولت آلمان این تحریم‌ها را برخلاف مقررات بین‌المللی می‌داند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به گسترش بیش از پیش روابط تجاری ایران و آلمان اعلام کرد: دلیلی نمی‌بینیم اروپا درباره برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) به تعهداتش عمل نکند، ما به عنوان دولت و حکومت‌ها، موظف به حفظ و عمل به تعهدات و توافقات انجام شده هستیم.

وزیر اقتصاد آلمان با بیان اینکه ما به طور دائم در حال گفت و گو با هرمس بانک‌ بوده و آنها را تشویق به پذیرش تعهدات شان می‌کنیم، گفت: بانک‌های کوچک و صندوق‌های سرمایه‌گذاری از طریق بانک‌های بزرگ کار می‌کنند، تاکنون از طریق هرمس حدود 500 میلیون یورو تعهد بیمه پذیرفته شده، اما در مورد بانک‌ها هنوز این رقم کمتر است.

این مقام آلمانی تاکید کرد: ما تحریم‌های اخیر آمریکا را علیه ایران محکوم می‌کنیم، دولت آلمان این تحریم‌ها را برخلاف مقررات بین‌المللی می‌داند، متن تحریم‌های اخیر که کنگره آمریکا در مورد روسیه تصویب کرده شرکت‌های آلمانی و اروپایی را هدف قرار داده است و وقتی ما این تحریم‌ها را بر خلاف قوانین بین‌المللی می دانیم نمی‌توانیم تحت بیمه ریسک سیاسی قرار دهیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، زیپریس در ادامه سخنان خود ضمن ابراز علاقمندی نسبت به انعقاد قرارداد بین ایران و شرکت زیمنس گفت: شرکت‌های آلمانی از نظر قیمت توان رقابت با شرکت‌های چینی ندارند ولی کیفیت تکنولوژی و تجهیزات آلمانی قابل قیاس با موارد مشابه چینی نیست.

وی درباره قطار اکسپرس تهران نیز بیان کرد: زمینه خوبی وجود دارد تا در سفر ماه نوامبر( ابان – آذر ) نمایندگان شرکت‌های متوسط ریلی آلمان به تهران، مذاکرات تامین مالی انجام پذیرد و با توجه به علاقمندی شرکت‌های آلمانی به فعالیت در ایران امیدوارم اتاق تجارت ایران- آلمان فعال شود، زیرا زمانی که خود شرکت‌ها درگیر کار می‌شوند اغلب زودتر به توافق می‌رسند.

وزیر اقتصاد و انرژی آلمان در پایان تأکید کرد وزارتخانه متبوعش از فعالیت شرکت‌های آلمانی در پروژه‌های ایران به طور کامل حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا وزیر راه و شهرسازی به منظور دیدار و گفت و گو با وزیر اقتصاد و انرژی آلمان 5 مرداد ماه در راس هیاتی عازم برلین شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین