کد خبر: ۴۶۴۸۷۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵

در انتخاب کابینه نباید الزامی برای رئیس‌جمهور باشد/به حمایت رهبری از دولت دوازدهم امیدواریم

نماینده مردم تهران با اشاره به این که احزاب و گروه‌ها می‌توانند در انتخاب اعضای کابینه نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح کنند، گفت: انتخاب اعضای کابینه از اختیارات رئیس‌جمهور است اما نباید الزامی برای تاکید و حضور برخی افراد از سوی گروه‌ها وجود داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز : داوود محمدی اظهار داشت: احزاب، جمعیت‌ها و گروه‌های مختلف سیاسی در کشور دیدگاه‌های خاصی دارند اما وقتی در زمان انتخاب کابینه صحبت از سهم‌خواهی می‌شود باید دید چه مفهومی را در بر دارد. زیرا هر کدام از این احزاب دیدگاهی داشته و خواسته‌های خود را مطرح می‌کنند.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه اظهار داشت: اینکه احزاب بخواهند نظرات خود را مطرح کنند، اشکالی ندارد اما اگر دیدگاهشان بر این باشد که فرد خاصی را مورد حمایت و توجه قرار دهند، درست نیست. البته رئیس جمهور می‌تواند صحبت‌ها و نظرات آنها را شنیده و بازخوردها را مورد توجه قرار دهد تا بتواند افراد مناسبی را برای وزارتخانه‌ها معرفی کند.

محمدی تصریح کرد: علاوه بر اینکه انتخاب افراد کابینه جزء وظایف و اختیارات رئیس جمهور است، او باید افرادی را بر اساس شرایط موجود انتخاب کند که بتواند از عهده مسئولیت برآید. اما اینکه اگر احزاب در زمان انتخابات مردم را برای حضور تشویق کرده‌اند نباید الزامی در انتخاب کابینه وجود داشته باشد.

انشالله شاهد حمایت رهبری از دولت دوازدهم خواهیم بود

همچنین ایرنا نوشت؛

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی خاطرنشان کرد: در طول 38 سال، امام راحل و رهبر معظم انقلاب با حمایت، پشتیبانی و هدایت دولت ها بویژه در موارد لازم و ضروری، نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای در اعتلای نظام اسلامی ایفا کردند و به صورت طبیعی، حمایت رهبر انقلاب بسیار راهگشا می باشد. انشاءالله در دولت دوازدهم نیز شاهد این حمایت ها از دولت خواهیم بود.

وی ادامه داد: طبق متن قانون اساسی، هر سه قوه زیر نظر رهبر معظم انقلاب انجام وظیفه می کنند و رهبری نیز ناظر بر سه قوه بوده و هر جا را که لازم بدانند تذکر می دهند.

اکرمی با اشاره به ضرورت حمایت همه مسئولان و مردم از دولت برای عمل به تعهدات خود افزود: وقتی قرار است کشور و نظام را همه با هم اداره کنیم همه باید کمک کنند و اگر رئیس جمهوری و یا رئیس قوه دیگر، مورد بی مهری قرار گیرند کارها بر وفق مراد پیش نمی رود.

وی با اشاره به جایگاه ریاست جمهوری در قانون اساسی اظهار داشت: از نظر قانون اساسی، رئیس جمهوری بعد از رهبر معظم انقلاب، دومین مقام رسمی کشور بوده و مسئولیت عملی ایشان بیش از دیگران است.

اکرمی بیان داشت: رئیس جمهوری در همه زمینه ها از جمله بهبود وضعیت کشور و تبعیت از رهبر معظم انقلاب رسالت سنگینی بردوش دارد. حمایت های رهبر معظم انقلاب برای دولت راهگشا بوده و باعث بهبود وضعیت کشور خواهد شد.

روحانی از وزرای با عملکرد ضعیف دیگر استفاده نکند

همچنین تسنیم نوشت؛

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کابینه دوازدهم باید مردمی، غیراشرافی و کارآمد باشد، گفت: از دولت انتظار می‌رود وزرایی که عملکرد ضعیف داشتند را دیگر در کابینه استفاده نکند، چرا که استفاده از وزرای ضعیف به صرف نگاه جناحی و باندی خلاف تعهدات رئیس‌جمهور و دولت با مردم است و مردم از دولت انتظار دارند در دفاع از حقوق آنها نگاه باندی، جناحی و حزبی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه به نظر می‌رسد برخی وزرای پیشنهادی انگیزه‌ای برای رفع مشکلات مردم ندارند، چرا که گویا وزیر یا مسئول بودن در کشور برای‌شان عادت شده، لذا بهتر است رئیس‌جمهور افرادی را به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کند که ضمن داشتن برنامه دقیق و مدون، کارآمد و البته باانگیزه باشند و بدانند عملکردشان در وزارتخانه تحت نظارت مردم و مجلس است

قاضی‌ پور گفت: امروز مردم با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند؛ از مشکلات اقتصادی تا مشکلات اجتماعی که باید همه آنها مورد توجه دولت محترم و کابینه دوازدهم باشد. مشکل رکود، مسئله نگران کننده‌ی برای مردم شده و مردم حق دارند نسبت رکودی که در زندگی اقتصادی آنها شکل گرفته، نگران باشند. افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی نیز از دیگر نگرانی‌های مردم است چرا که مردم در وضعیت اقتصادی نابسامان و رکود اقتصادی، تحمل تورم را ندارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین