کد خبر: ۴۶۵۷۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱

دبیر کل حزب‌الله: ما در مبارزه با تروریسم از حمایت‌های ایران برخورداریم

«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان ضمن تبریک آزادسازی ارتفاعات عرسال تاکید کرد که حزب الله در جنگ علیه تروریسم حمایت های سخاوتمندانه جمهوری اسلامی ایران را همراه خود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
نصرالله جمعه شب در سخنرانی که به صورت زنده از شبکه تلویزیونی «المنار» پخش شد گفت:این پیروزی را به شهداء، مجروحان، رزمندگان واسیرانی که آزاد شدند و خانواده های آنها و همه مردم در لبنان و منطقه تبریک می گوییم.

وی همچنین از همه کسانی که در روستاهای بعلبک به ویژه اهالی روستای القاع که از آزادگان استقبال کردند تشکر کرد.

نصرالله یادآور شد: هنوز پیکرهای برخی شهدای ما در اسارت دشمن است و یک اسیر و یک مفقود داریم و تلاش شبانه روزی برای آزادی آنها ادامه دارد.

دبیرکل حزب الله همچنین از تلاش ها و پیگیری های بی وقفه سرتیپ «عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی لبنان در این قضیه تشکر و قدردانی کرد.

وی با اشاره به نقش ارتش و دولت سوریه در غلبه بر تروریست ها گفت: از همان ابتدا این جنگ با موافقت و تایید مقام های سوری روبرو شد و آنها تسهیلات مختلفی در اختیار ما گذاشتند و در میدان های ارتفاعات «فلیطه» در کنار ارتش سوریه جنگیدیم. کار در دو جبهه باعث تسریع در پایان جنگ شد چون جبهه النصره خود را در برابر دو جبهه دید.

نصرالله تصریح کرد: وقتی مذاکرات شروع شد مقام های سوریه در این قضیه همکاری از خود نشان دادند. از همان ابتدا همکاری مثبتی برقرار شد و بار این مساله از لبنان به سوریه منتقل شد اما طرف سوری با رفتار بسیار اخلاقی با این مساله برخورد کرد. آنها هیچ شرط و شروطی مطرح نکردند و نگفتند که باید درخواست رسمی انجام گیرد. اجازه دادند مذاکرات مسیر طبیعی خود را طی کند و بدون هیچ کارشکنی با توافق انجام گرفته موافقت کردند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: وظیفه اخلاقی خود می دانیم از «بشار اسد» رئیس جمهوری و دیگر مقام ها و مسئولان سوری تشکر و قدردانی کنیم.

نصرالله تاکید کرد این عملیات مذاکرات بدون دخالت سازمان ملل و هلال احمر انجام شد و اداره کل امنیت عمومی لبنان در کنار حزب الله ضامن اجرای آن بود. از مرزهای لبنان تا نقطه «السعن» در داخل سوریه، اجرای کار بر عهده دولت سوریه گذاشته شد. نظام سوریه به تعهدات خود در انتقال این کاروان و مصالحه پایبند ماند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به وضعیت پناهجویان سوری گفت: ما می خواهیم با پرونده پناهجویان به عنوان یک مساله انسانی برخورد شود نه به عنوان یک موضوع مالی و سیاسی، چون مصلحت مردم لبنان در برخورد انسانی با این قضیه است.

نصرالله با اشاره به حمایت نهادها و شخصیت های مختلف لبنانی گفت: رئیس جمهوری لبنان با مذاکرات موافقت و همراهی کرد و هرگونه تسهیلات لازم برای انجام آن را در اختیارما گذاشت و اهتمام زیادی نسبت به انجام موفقیت آمیز آن داشت. من از همدلی و محبت او نسبت به شهدا و اسیران و رزمندگان و ایثارگران اطلاع دارم. نبیه بری رئیس پارلمان نیز از روز اول حمایت خود را از این جنگ اعلام کرد و از آن دفاع جانانه کرد و با ایستاگی در برابر بدگویی ها در ابعاد مختلف عاطفی و سیاسی و انسانی همراهی خود را با ما نشان داد. این موضع رئیس پارلمان همواره جای قدردانی دارد. نخست وزیر نیز انصافا موافقت و حمایت خود از مذاکرات را اعلام کرد و چیزهایی را تحمل کرد که مایه دردسر برای او بود.

نگاهی به عملیات عرسال
حدود دو هفته پیش نیروهای مقاومت با همکاری ارتش لبنان علیه جبهه النصره که سه سال ارتفاعات عرسال را در اشغال خود قرار داده بود، دست به عملیات زدند که در نهایت نیروهای جبهه النصره پس از ناکامی گسترده در میدان حاضر شدند تا نیروهای خود را از این منطقه خارج کنند و به شهر ادلب سوریه بروند.

طی دو روز اخیر بیش از هفت هزار و 700 نفر که شامل نیروهای جبهه النصره، خانواده های آنها و پناهجویانی که برای بازگشت به سوریه ابراز تمایل کردند، ارتفاعات عرسال را ترک کردند.

همچنین تروریست ها مجبور شدند که 8 اسیر حزب الله را آزاد کنند.

از نظر ناظران پاکسازی ارتفاعات عرسال گام مهمی در مسیر مبارزه با تروریسم در لبنان و منطقه است.

به نظر می رسد لبنانی ها قصد دارند پس از موفقیت در آزادسازی ارتفاعات عرسال، مناطق راس بعلبک و ارتفاعات القاع را نیز از حضور گروه داعش پاکسازی کنند.
منبع: ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین