کد خبر: ۴۶۶۴۵۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵

ادعای روزنامه عربستانی: سردار سلیمانی به اربیل می‌رود تا کردها را از برگزاری همه‌پرسی منصرف کند

یک روزنامه سعودی مدعی شد که فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به اقلیم کردستان می رود تا برای عدم برگزاری همه پرسی جدایی از عراق تلاش کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، روزنامه عکاظ عربستان امروز (دوشنبه) با اشاره به این که گفت و گوهای میان دولت مرکزی عراق و دولت اقلیم کردستان در رابطه با برگزاری همه پرسی جدایی اقلیم از این کشور به بن بست رسیده، ادعا کرد که سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به زودی راهی شهر اربیل، مرکز این اقلیم خودمختار واقع در شمال عراق می شود تا به عنوان آخرین تلاش، رهبران کُرد را از برگزاری همه پرسی مذکور منصرف کند.

بر اساس این گزارش، عکاظ در این باره از برخی منابع کُرد عراقی نقل کرده که فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به صورت تلفنی با «مسعود بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان گفت و گو کرده و به دنبال آن نیز طی هفته جاری به اربیل می رود تا برای منصرف ساختن رهبران اقلیم از برگزاری همه پرسی جدایی از عراق تلاش کند.

به گفته منابع مذکور، ماموریت سردار سلیمانی آخرین تلاش برای قانع کردن کردهای عراق برای عدم برگزاری همه پرسی جدایی از این کشور به شمار می آید با این حال درخواست وی با پاسخ منفی و قاطع کردها و تاکید آنها بر برگزاری همه پرسی در زمان از پیش تعیین شده روبرو خواهد شد.

به نوشته این روزنامه عربستانی، رئیس اقلیم کردستان بر پایبندی کردها به راه های مسالمت آمیز برای دستیابی به استقلال تاکید کرده و در دیدار اخیر خود با «داگلاس سیلیمان»، سفیر آمریکا در عراق در مقر ریاست اقلیم در اربیل نیز درخواست وی برای دست کشیدن از همه پرسی را رد کرده است.

این در حالی است که سفیر آمریکا در عراق در این دیدار ضمن تاکید دوباره بر مخالفت کشورش با همه پرسی جدایی که قرار است ۲۵ ماه آینده برگزار شود، ابراز امیدواری کرده که این مسئله و تنش در روابط میان اربیل و بغداد از راه گفت و گو و تفاهم مشترک حل و فصل شود

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین