کد خبر: ۴۶۶۵۱۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸

اعزام هيئتي به پكن براي رايزني درباره رفع مشكلات حسابهاي بانكي ايرانيان

طيب نيا گفت: هیئتي از بانک مرکزی براي رایزنی با مقامات بانکی این کشور براي رفع مسدودي حسابهاي بانكي ايرانيان در چين عازم پکن می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
علی طیب نیا در حاشيه شصت و نهمين شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي درباره مسدود کردن حساب فعالان اقتصادی از سوی کشور چین گفت: هیئتي از بانک مرکزی به منظور رایزنی با مقامات بانکی این کشور عازم پکن می‌شود. البته حساب فعالان اقتصادی در چین مسدود نشده است بلکه سامانه‌ای در چین مستقر شده تا تنظیم روابط تجارت خارجی بین سیستم بانکی، گمرک و مقام ناظر ارزی چین انجام دهد که این موضوع نوع روابط تجاری ایران با چین را دچار تغییر و تحول می‌کند.

وی افزود: طی روزهای گذشته رایزنی‌های بسیاری با مقامات بانکی چین صورت گرفته تا این مشکل برطرف شود. برخی از شرکت های صادر کننده ایرانی به لحاظ انتقال منابع ناشی از صادرات خود با مشکلاتی مواجه شده بودند که در سفر اخیر بنده به چین مذاکراتی در خصوص رفع آن با مقامات عالی این کشور از جمله مقام ناظرسیستم بانکی و وزیر مالیه چین مذاکراتی صورت گرفت ضمن اینکه روز گذشته با رییس کمیسیون توسعه و اصلاحات نیز صحبت هایی انجام شد اما مسلم آن است که نظر دولت این کشور حل مشکلات پیش روی روابط تجاری دو کشور است.

طيب نيا ادامه داد: لازمه اینکه تجارت به صورت راحت انجام شده و صادر کننده بتواند منابع مالی ناشی از تجارت خود را به کشور وارد نماید آن است که بین بانکهای ایرانی و چینی روابط کارگزاری برقرار شود و این در شرایطی است که در گذشته و بخصوص در دوران تحریم عمدتا نقل و انتقال منابع مالی با مشکلاتی صورت می گرفت اما با رفع تحریم ها انتظار این است که مبادلات به صورت کاملا طبیعی و عادی از مجرای سیستم بانکی انجام شود.

وزير اقتصاد همچنين اظهار كرد: مجموعه مقامات دولت چین قول داده اند که مشکلات را برطرف کنند و قرار است یک هیئت نیز از چین به ایران سفر کرده و از بانک مرکزی ایران نیز مقاماتی به این کشور اعزام شوند تا به زودی محدودیت هایی که وجود دارد برطرف شود. هم اکنون محدودیت جدیدی در چین ایجاد نشده بلکه شرایط قبل حاکم است که باید با مذاکره برطرف شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین