کد خبر: ۴۶۶۵۲۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵

تشکر لاریجانی از قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعبیر شهر سوخته سخنی گزافی است، گفت: باید بابت زحمت‌های کشیده شده در شهرداری تهران تشکر شود هرچند که مشرب‌های فکری یکدیگر را قبول نداشته باشیم.
آفتاب‌‌نیوز :
علی لاریجانی در مراسم افتتاحیه خط ۸ مترو تهران در ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: تصمیم شهرداری برای آبادانی شهر تصمیم درستی بود و آقای قالیباف انصافاً خوب کار کردند و برای به ثمر رسیدن پروژه‌های شهرمان زحمت‌های زیادی کشیده‌اند.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به حکم قضایی دادگستری تهران و حاشیه‌های به وجود آمده برای افتتاح خط ۸ مترو تهران گفت: امروز صبح در رسانه‌ها دیدم که جلوی این پروژه را گرفته‌اند. بنده در این مساله شبهه کردم و به دفتر گفتم که این مساله را پیگیری کنند اما با توضیحاتی که آقای قالیباف بیان کرد باید بگویم خدا را شاکرم که توفیق افتتاح این پروژه نصیب بنده شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید کارهای بزرگ انجام شده گرفتار غبارآلودگی سیاسی شود، گفت: این پروژه با مشقت‌های زیادی انجام شده است و سازه‌های معماری شکیل و زیبایی در آن به کار رفته است. مسیر مترو مفر راحتی برای دسترسی به شهر است. اگر این پروژه به فرودگاه مهرآباد هم متصل شود بزرگی کار بیشتر می‌شود. بنده از آقای قالیباف، همه مدیران، تکنسین‌ها، کارگران و مهندسان به ویژه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا تشکر می‌کنم. کار قرارگاه در این پروژه قابل ستایش است و البته سایر پروژه‌های قرارگاه نیز در سراسر کشور قابل تقدیر است.

لاریجانی خطاب به قالیباف، به وی دلداری داد: آقای قالیباف به دلیل اظهارات بیان‌شده از سوی برخی، خیلی دلخور نباشید. شما برای خدا و ملت کار کرده‌اید هرچند که ممکن است افرادی درست نفهمیده باشند و سخنانی گفته باشند که کار خوبی نیست، اما در حوزه سیاسی این سخنان گفته می‌شود.

لاریجانی خطاب به گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و رسانه‌های مختلف توصیه کرد رعایت حال زحمت‌کشان را بکنند.

وی بر ضرورت توجه جدی به حمل‌ونقل ریلی درون و برون‌شهری تاکید کرد و افزود: هر ساله به طور متوسط ۱۶ هزار نفر در سفرهای جاده‌ای برون‌شهری بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند که البته رقم قابل توجه مجروحان جاده‌ای را باید به این عدد اضافه کرد. بنابراین سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل ریلی عقلایی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری مصوبه مجلس در برنامه ششم توسعه خاطرنشان کرد: مجلس حمل‌ونقل ریلی را در اولویت حمل‌ونقل قرار داده است اما مشکل کجاست؟ فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا از مشکلات اوراق مشارکت در این جلسه گلایه کرد اما دولت از روی ناچاری و اضطرار به مجلس لایحه داد و مجلس نیز به دلیل بی‌پولی کشور، این لایحه را با تعدیل‌هایی به تصویب رساند.

طبق گفته لاریجانی، در سال مالی جاری چاپ و انتشار ۵۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در دستور کار دولت است که بخش قابل توجهی از این مبلغ جزء بودجه عمرانی کشور هزینه می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس از ماموریتش به کمیسیون‌های مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی راه‌های کاهش بودجه جاری از محل درآمدهای نفتی خبر داد و افزود: بیشتر حجم بودجه جاری از درآمدهای نفتی تامین می‌شود که این روند، روند غلطی است. بنده به دوستان گفته‌ام راه‌هایی را پیدا کنند تا منابع نفتی صرف بودجه جاری نشود. به نظر بنده باید از سرمایه‌گذاری از تولید حمایت شود تا کارها درست شود. حتی باید از فاینانس خارجی بهره بیشتری برده شود. برای تحقق این هدف باید زمینه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی فراهم شود.

لاریجانی منابع دولتی را برای اجرای پروژه‌های بزرگ ناکافی دانست و در عین حال با اشاره به شبه‌افکنی برخی برای جذب منابع خارجی گفت: گاهی درباره سرمایه‌گذاری خارجی اضطراب‌هایی ایجاد می‌شود که البته باید با احتیاط عمل کرد اما سرمایه‌گذاران خارجی دنبال امنیت سرمایه‌گذاری هستند. ما در داخل باید از شرایط ناامن منطقه استفاده کنیم تا این سرمایه‌ها جذب ایران شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی حجم پروژه‌های نیمه‌کاره را بالغ بر ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: باید تدبیری اندیشیده شود تا پروژه‌های کوچک و متوسط به همین صورت به بخش خصوصی واگذار شود. هیچ منبع دولتی برای تکمیل این حجم عظیم پروژه وجود ندارد. در جلسه سران قوا این مساله را مطرح کردند. آقایان گفتند از بخش‌های نظارتی می‌ترسیم در حالی که نباید ترسید.

نماینده مردم قم ادامه داد: در همان جلسه پیشنهاد دادم از مسوولان نظارتی نیز در جلسات سران حضور پیدا کنند تا شرایطی به وجود آید که کارها سرعت پیدا کند.

به گزارش ایسنا، لاریجانی هیاهو درباره واگذار شدن پروژه‌های عمرانی را بی‌مورد دانست و افزود: گاهی در رسانه‌ها می‌بینم که وقتی گفته می‌شود طرحی به بخش خصوصی واگذار شد یا می‌شود عده‌ای فریاد می‌زنند که فساد شده است. از این آقایان می‌پرسم آیا پیشنهادی برای تامین مالی ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه دارید؟ براساس آنچه که بنده می‌فهمم یکی از راه‌ها این است که مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌ها جعل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در آستانه ۱۷ مرداد روز خبرنگار خطاب به رسانه‌ها هشدار داد: کشمکش‌های سیاسی وجه قالب رسانه‌های کشور شده است. هرچند که این کشمکش‌ها ممکن است جذابیت داشته باشد اما باید اراده‌ها را به سمت تولید معطوف کنیم. اگر مصالح ملی فدای چالش‌های سیاسی شود خیانت بزرگی اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد مشکلات نیروهای دست‌اندرکار کشور از جناح‌های مختلف، یکسان است، خاطرنشان کرد: وقتی این چنین است یعنی مدیران از جناح‌های مختلف چالش‌ها را دیده‌اند. دولت از ۶ ابرچالش به مجلس گزارش داده است. ما در مجلس ۵، ۶ ابرچالش به این مقدار اضافه کردیم اما چیزی که مشترک است این است که چالش‌های اصلی احتیاج به قیام ملی دارد. به هم تنیدگی این چالش‌ها بسیار جدی است و زنگ خطری برای نظام است.

نماینده مردم قم متذکر شد: در این بخش نباید سایه سیاست خودنمایی کند تا افرادی که قدرت کار کردن دارند احساس نکنند حاشیه‌نشینی برایشان بهتر است.

نماینده مردم قم تاکید کرد: در سال‌های آینده باید از خط‌بازی‌ها کشیده شود و از همه افرادی که می‌توانند کار کنند، استفاده شود.

لاریجانی در پایان بار دیگر با قدردانی از زحمات شهردار تهران گفت: قالیباف جزو نیروهای خدوم کشور است و بنده از ایشان و همکارانش تشکر می‌کنم و امیدوارم فضای موجود در شهرداری و شورای شهر تهران ادامه پیدا کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین