کد خبر: ۴۶۶۵۴۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳

این خوراکی بدن شما را ضد سرطان می‌کند

محققان در تحقیقات خود به تاثیر شگرف برخی موادغذایی در مبارزه و پیشگیری از ابتلا به سرطان پی بردند که ما یکی از این موادغذایی را به شما معرفی می کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : چغندر قند دارای خواص درمانی فراوان و حاوی رنگدانه‌های بتالین قرمز، زرد و نیز گروه کارتنوید‌ها است که برای سلامت بدن بسیارمفید هستند.

به گزارش میزان، استفاده دارویی از گیاه چغندر قند قدمت چند هزارساله دارد و در کتیبه‌ها و نسخه‌های باستانی بدست آمده از تمدن‌های شمال آفریقا و نیز تمدن بابلی‌ها در عراق کنونی مصرف چغندر رواج داشته است.

خواص چغندر قند برای سلامتی

چغندر قند حاوی بتا سیانین، بتا کاروتن، منیزیم، ویتامین‌های A، B، C، فیبر، فسفر و اسید فولیک است. محققان توصیه می‌کنند زنان باردار از این ماده غذایی در دوران بارداری استفاده کنند، زیرا دارای مقداربالایی از گروه خانواده ویتامین B است و به رشد جنین و جلوگیری از بروز ناهنجاری‌های مادرزادی کمک می‌کند.

چغندر قند مانند یک مکمل دارویی بسیار قوی می‌تواند مانع از ابتلا به سرطان روده بزرگ، سرطان سینه در زنان، سرطان معده، سرطان پروستات و مثانه شود.

فیبر موجود در چغندر قند نیز دارای مزایای فراوان برای تقویت و جلوگیری از بروز بیماری‌های دستگاه گوارش، قلب و عروق است و حتی می‌تواند برای سم زادیی از بدن نیز مورد استفاده قرارگیرد.

تنها مشکلی که در برخی افراد پس از مصرف چغندر ایجاد می‌شود تغییر رنگ ادرار و مدفوع است که در صورتی که تا چند روز پس از مصرف چغندر ادامه پیدا کرد فرد بهتر است به پزشک مراجعه کند.

از آب چغندر پخته شده می‌توانید به عنوان یک نوشیدنی ورزشی بسیار مغذی استفاده کنید؛ این نوشیدنی حاوی مقادیر زیاد نیترات است که برای خون رسانی بهتر به بافت‌های بدن و نیز افزایش توان بدنی می‌تواند مورد استفاده ورزشکاران قراربگیرد.

چغندر از اواسط تابستان تا اواخر پاییز آماده برداشت است وبهتر است چغندر‌های کوچک یا متوسط را برای مصرف انتخاب کنید.

چغندر را می‌توانید به صورت خام یا پخته مصرف کنید و از طعم لذیذ آن که اندکی شیرین است لذت ببرید. درصورتی که می‌خواهید به چغندر شکر اضافه کنید مقدار شکر نباید زیاد باشد، زیرا می‌تواند زمینه ساز ابتلای شما به دیابت در دراز مدت شود واز خواص درمانی چغندر بکاهد.

چغندر را به سرعت پس از آماده سازی مصرف کنید تا نهایت فایده را از ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید موجود درآن بدست آورید.

از جمله روش‌های استفاده از چغندر، اضافه کردن آن به سوپ یا سالاد، کبابی کردن و مزه دارکردن آن با آب لیمو ترش وروغن زیتون است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین