کد خبر: ۴۶۶۶۶۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶

بستری بودن 3 زائر ایرانی در بیمارستان های عربستان

معاون حج و زیارت مرکز پزشکی هلال احمر گفت: اورژانس بیمارستان مکه آغاز به کار کرده است و با راه اندازی بخش‌های دیگر، این مجموعه از فردا چهارشنبه به زائران ایرانی خدمات ارائه می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش میزان، پیرحسین کولیوند گفت: بخش سی. سی. یو، داخلی آقایان و خانم ها، اورژانس ویژه برادران و خواهران، داروخانه، رادیولوژی، آزمایشگاه بسیار مجهز، سیستم امداد و انتقال، مددکاری و گروه وقوف اضطراری، بخش‌های مختلف بیمارستان مکه را تشکیل می‌دهد.

وی به آغاز پذیرش زائر از روز گذشته در بیمارستان مدینه اشاره کرد و گفت: چند زائر از روز گذشته تحت نظر قرار گرفتند و مرخص شدند و بیماران بستری تاکنون به بیمارستان‌های سعودی منتقل شدند.

کولیوند با بیان اینکه تا امروز تنها سه بیمار به بیمارستان‌های سعودی منتقل شدند، اضافه کرد: در میان زائران مرد، یک مورد آنژیوپلاستی و یک شکستگی "فمور" (شکستگی ران) داشتیم و شب گذشته هم یک زائر خانم "آریتمی" قلبی داشت که به بیمارستان سعودی منتقل و اقدامات لازم برای او انجام شد.

معاون حج و زیارت مرکز پزشکی هلال احمر به فعالیت‌های دیگر این مرکز اشاره کرد و افزود: مجموعه‌ای تحت عنوان «گروه سلامت کاروان ها»، آموزش‌های گرمازدگی، کنترل و مراقبت بهداشتی در کاروان‌ها و همچنین نظارت بر هتل‌ها و آشپزخانه‌های مرکزی را از نظر بهداشت کار و محیط به عهد دارد.

امسال در مراسم حج، ۵۷۰ پزشک، پرستار، تکنسین دارویی، کادرخدمات بیمارستانی، آزمایشگاه، رادیولوژی، دندانپزشکی، انبار دارویی، متخصصان رشته‌های مختلف پزشکی از جمله عفونی، مغز و اعصاب، زنان، ارتوپدی، چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی و قلب و عروق، خدمات پزشکی به زائران می‌دهند.

اعزام زائرانی ایرانی به مدینه منوره تا ۳۰ مرداد ادامه خواهد داشت و از ۱۹ مرداد پرواز‌های مدینه بعد به مقصد فرودگاه جده انجام می‌شود. عملیات اعزام زایران ایرانی به عربستان سوم شهریور خاتمه می‌یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین