کد خبر: ۴۶۶۸۶۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

هشدار 48 مقام سابق و فعلی دولت آمریکا درباره خروج ترامپ از برجام

چهل و هشت نفر از مقام های سابق و فعلی دولت آمریکا در بیانیه ای نسبت به تبعات سیاسی و امنیتی خروج واشنگتن از برجام هشدار دادند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، در این بیانیه که روز سه شنبه در تارنمای «نشنال اینترست» منتشر شده، آمده است: گزارش ها حاکی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ممکن است در ماه اکتبر از تایید پایبندی ایران به برجام امتناع ورزد که این امر می تواند به ازسرگیری تحریم ها علیه ایران که طبق توافقنامه 2015 تعلیق شد، منجر شود. انجام چنین کاری آمریکا، نه ایران، را در وضعیت عدم پایبندی به آن توافق قرار می دهد.

در این بیانیه تاکید شده است: به جای این کار، ما به تدوین یک سیاست جامع در قبال ایران تاکید داریم که منافع ملی آمریکا را بیشتر تامین کند.
امضاکنندگان بیانیه پیشنهاد کرده اند: تا زمانی که آژانس بین المللی انرژی اتمی، آمریکا و سایر کشورها تایید می کنند که ایران تعهداتش را اجرا کرده است، تایید پایبندی ایران به برجام ادامه یابد.

به توصیه مقامات سابق و فعلی دولت آمریکا، این کشور باید «به طور کامل در کار کمیسیون مشترک برجام، هیاتی که اختصاصا برای نظارت بر پایبندی هم طرف های توافق تشکیل شده است، درگیر باشد.»
«پیشنهاد می شود یک هیات مشورتی متشکل از ایران، روسیه، ترکیه، ایالات متحده، چین ، عربستان سعودی و اتحادیه اروپا تشکیل شود و مرتبا تبادل نظر در زمینه مناقشات بزرگ منطقه انجام شود.»

امضاکنندگان این بیانیه هشدار داده اند که اگر آمریکا به طور یکجانبه و در فقدان شواهد لازم از پایبندی ایران به برجام را امتناع ورزد، این اقدام تبعاتی برای امنیت ملی آمریکا خواهد داشت.
نیکلاس برنز، جیمز دابینز، لسلی گلب، لی همیلتون، جان لیمبرت، ریچارد لوگار، ولی نصر، جوزف نای، برنت اسکوکرافت، گری سیک، آن ماری اسلاتر، لارنس ویلکرسون و تیموتی ورث سناتور جزو امضاکنندگان این بیانیه هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین