کد خبر: ۴۶۶۹۳۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

۱۰ مصاف گل‌محمدی و استقلال + تصاویر

یحیی گل‌محمدی در حالی برای یازدهمین بار برابر استقلال قرار می‌گیرد که تنها یک بار مقابل این تیم شکست خورده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، تیم فوتبال تراکتورسازی و استقلال روز جمعه به مصاف هم می‌روند. این دیدار یازدهمین تقابل گل‌محمدی با استقلال است.

گزارشی کوتاه از عملکرد او برابر استقلال به شرح زیر است:

*اولین بازی داربی ۷۶

اولین بار که یحیی گل‌محمدی مقابل استقلال قرار گرفت در داربی ۷۶ بود؛ زمانی که جایگزین ژوزه شده بود. آن دیدار سرد و کسل‌کننده در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید و شاید همین امر روی اعتماد به نفس مربی جوان آن روزهای پرسپولیس اثری بزرگ داشت.

استقلال در آن فصل قهرمان لیگ برتر شد.

تصویری از داربی ۷۶

* باز هم تساوی/ گلی که بیرانوند دریافت کرد

بعد از این که گل‌محمدی در جام حذفی با پرسپولیس نتوانست به موفقیت برسد بر اثر واکنش هیجانی و احساسی آن روزهای فوتبال ایران از این تیم کنار گذاشته شد و راهی نفت تهران شد. تیم نفت تهران در آن فصل در بازی رفت برابر استقلال به تساوی یک بر یک دست یافت.

علی‌رضا بیرانوند دروازه‌بان آن روز نفت تهران بود که این گل را دریافت کرد. او بعدها ادعا کرد که هیچگاه گلی از استقلال دریافت نکرده اما فرهاد مجیدی در آن بازی یک گل زد و گل نفت تهران را وریا غفوری از فاصله دور وارد دروازه رحمتی کرد.

گل فرهاد مجیدی به بیرانوند

* اولین پیروزی گل‌محمدی

سومین مصافی که گل‌محمدی برابر استقلال داشت با برتری یک بر صفر نفت تهران مقابل استقلال رقم خورد. رضا نوروزی مهاجم آن روزهای نفت تهران در آخرین دقیقه بازی تک گل این بازی را به ثمر رساند.

* رونمایی از جیمی جامپ در اصفهان

یحیی گل‌محمدی بعد از عملکرد نسبتا موفق در نفت تهران راهی ذوب‌آهن اصفهان شد. او در مقابل تیم امیر قلعه‌نویی و استقلال نسبتا مدعی آن روزها با حساب ۲ بر یک پیروز شد. برای ذوب‌آهن رجب‌زاده و حسن‌زاده گلزنی کردند و تک گل استقلال را هاشم بیک‌زاده به ثمر رساند. در آن بازی بیک‌زاده بعد از گلزنی به ذوب‌آهن، پلاک یک شهید را از گردن بیرون آورد و به تماشاگران نشان داد اما حاشیه اصلی جایی بود که یک جیمی جامپ وارد زمین شد و با در آوردن پیراهنش شعاری را در معرض نمایش قرار داد که روی آن نوشته بود چرا من نباید جایی در این فوتبال داشته باشم.

جیمی جامپ ایرانی که بعدها در فوتبال ایران مشهور شد

او پارسال عضوی از تدارکات تیم تراکتورسازی بود.

* اولین موفقیت در جام حذفی

تیم فوتبال ذوب‌آهن در چارچوب جام حذفی مقابل استقلالی قرار گرفت که از بازیکنانی مثل جاسم کرار برخوردار بود و امیر قلعه‌نویی امیدوار بود با این تیم قهرمان شود. این دیدار در پایان ۹۰ دقیقه ۲ بر ۲ مساوی شد. برهانی و کرار برای استقلال و حسن‌زاده و دهنوی برای ذوب‌آهن در این بازی گلزنی کردند. در ضربات پنالتی اما تیم ذوب‌آهن خیلی موفق بود و ۳ بر صفر بازی را برد. سه بازیکن استقلال یعنی برهانی، امید ابراهیمی و هاشم بیک‌زاده پنالتی‌های استقلال را در این بازی از دست دادند تا ذوب‌آهن راهی مرحله بعد شود.

اشک های فروزان بعد از حذف استقلال در جام حذفی

* یک تساوی دیگر

در بازی برگشت فصل ۹۳ – ۹۴ فوتبال ایران، استقلال میزبان ذوب‌آهن بود و این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید. امید ابراهیمی برای استقلال و دانیال اسماعیلی‌فر برای ذوب‌آهن در این بازی گلزنی کردند.

* پیروزی برابر پرویز مظلومی

در اولین بازی ذوب‌آهن با استقلال در فصلی که پرویز مظلومی هدایت آبی‌ها را بر عهده داشت تیم ذوب‌آهن با دو گل پهلوان و تبریزی استقلال را شکست داد.

* تساوی در برگشت

در دیدار برگشت فصل ۹۴ -۹۵ دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند. در آن بازی هر دو تیم فرصت‌هایی برای گلزنی داشتند.

* قهرمانی در جام حذفی

در حالی که استقلال روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذاشت پرویز مظلومی تنها راه بقا در جمع آبی‌های پایتخت را قهرمانی در جام حذفی می‌دید. او با اتکا به پنالتی‌گیر بودن رحمتی گام به فینال جام حذفی گذاشت و ذوب‌آهن که به دلیل حضور در آسیا تا حدی خسته بود بدش نمی‌آمد کار به ضربات پنالتی کشیده شود. این بازی در وقت‌های قانونی با تساوی یک بر یک به پایان رسید اما در ضربات پنالتی این تیم ذوب‌آهن بود که با یک گل بیشتر استقلال را شکست داد. علی‌رضا رمضانی بازیکن استقلال نتوانست در آن دیدار پنالتی‌اش را گل کند و پرونده کاری پرویز مظلومی را در استقلال بست.

استقلالی‌ها باور نمی‌کردند که قهرمانی حذفی را هم از دست دادند

* وقتی طلسم یحیی شکست

تیم فوتبال استقلال با هدایت منصوریان، فصل گذشته برابر گل‌محمدی قرار گرفت. گل‌محمدی که هیچگاه برابر استقلال شکست نخورده بود در دهمین گام تسلیم آبی‌ها شد. استقلال با دو گلی که علی قربانی و امید ابراهیمی به ثمر رساندند در مقابل تک گل تبریزی موفق شد ذوب‌آهن را ۲ بر یک شکست دهد و به طلسم گل‌محمدی پایان دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین