کد خبر: ۴۶۷۳۰۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵

شرط از رده خارج کردن پراید

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برای از رده خارج کردن پراید دولت باید با تسهیلات ارزان قیمت بانکی به خودروسازان، کاهش مالیات‌های خودروسازی و اختصاص وام خرید به خریداران، خودروهای ارزان قیمت را در سبد خانوارها نگه دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا گفت: قیمت پراید و سایر خودروهای ایرانی توسط شورای رقابت از قبل گران شده بود اما این مساله دیر اعلام شد. اعلام خبر گران شدن پراید و سایر خودروهای داخلی مصادف شد با مصاحبه مطبوعاتی مدیرعامل سایپا و اعلام این جمله از ایشان که «پراید خودروی مطلوب فقراست».

وی اظهار کرد: اعلام خبر گران شدن پراید و سایر خودروها به فاصله کوتاهی از این سخن مدیرعامل سایپا کاملا تصادفی بود. منظور آقای جمالی این جمله این بود که «پراید خودرویی همگانی و برای همه است». به نظرم در انتقال سخنان ایشان، برخی نتوانستند خوب مطلب را انتقال دهند.

نماینده مردم سنقر در مجلس مدعی شد: این طور نیست که پراید فقط خودروی فقرا باشد، بلکه اقشار مرفه نیز در سفرهای درون شهری از این خودرو استفاده می‌کنند.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اطلاع کمیسیون صنایع و معادن مجلس از گران شدن خودروهای ایرانی، گفت: ولی ملکی نماینده مشکین شهر در مجلس که عضو ناظر مجلس در شورای رقابت هم هست، قبل از تعطیلات تابستانی مجلس در نشست کمیسیون، نمایندگان را از تصمیم جدید شورا مطلع کرد.

حسینی‌کیا در عین حال از نگرانی دهک‌های ضعیف جامعه برای از رده خارج شدن این خودرو در آینده نزدیک سخن گفت و افزود: تغییر ناگهانی قیمت‌ها یا تصمیم برای از رده خارج کردن پراید نیازمند تدبیر مدبرانه‌ای است که کمترین اثر منفی را بر خانواده‌های ضعیف و فقیر داشته باشد. نباید روی پراید متوقف ماند؛ به همین دلیل مدیران سایپا نیز درصدد هستند تا قبل از پایان سال 1397 خودروی جایگزین پراید را شناسایی و تولید کنند، خودرویی که در توان خرید مردم باشد.

وی گران نشدن قیمت خودرو را به حمایت‌های مالی و قانونی دولت از خودروسازان منوط کرد و افزود: برای عرضه خودروی جایگزین پراید اما با کیفیت‌تر و ایمن‌تر از این خودرو که در استطاعت مالی دهک‌های متوسط و ضعیف جامعه هم باشد، دولت باید با تسهیلات ارزان قیمت بانکی به خودروسازان، کاهش مالیات‌های خودروسازی و اختصاص وام خرید به خریداران خودروهای ارزان قیمت را در سبد خانوارها نگهدارد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین