کد خبر: ۴۶۷۴۶۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸

داد سازمان ملل از عملیات بدون مجوز ارتش نیجریه درآمد!

سربازان ارتش نیجریه جستجویی بدون مجوز را در پایگاه کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در شهری انجام دادند که اقدامات شبه نظامیان بوکوحرام از آنجا آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سازمان ملل نسبت به این اقدام از سوی سربازان ارتش نیجریه ابراز نگرانی کرد و ادوارد کالون، هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در نیجریه در بیانیه‌ای گفت: بحران بشری در شمال شرق نیجریه یکی از بدترین‌ها در سراسر جهان است. من به شدت نگران این هستم که چنین اقدامات نظامی باعث تضعیف عملکرد فعالیت کمک‌های بشردوستانه‌ای شود که هر روز صورت می‌گیرد تا به حمایت از مردمی بپردازیم که به شدت در معرض آسیب هستند. من از دولت نیجریه می‌خواهم تا شفاف سازی کند.

رسانه‌های محلی نیجریه گزارش دادند که گروهی بزرگ از سربازان این کشور ساختمان سازمان ملل در میدوگوری را صبح جمعه محاصره کرده و به جستجو برای یافتن سلاح در این ساختمان پرداختند. سازمان ملل گزارش داد که این جستجو سه ساعت به طول انجامید. هنوز دلیل یا انگیزه‌ای برای این جستجوی بدون مجوز اعلام نشده است.

ارتش نیجریه این عملیات را تایید کرد و گفت که این اقدام در ارتباط با تجسس‌های در حال انجام در راستای عملیات ضد شبه نظامیان است. در این ارتباط کسی دستگیر نشده است.

شایعاتی مبنی بر اینکه ابوبکر شکاو،‌ رهبر بوکوحرام در یکی از ساختمان‌های سازمان ملل پناه گرفته باشد، در نیجریه گسترش یافته و ارتش نیجریه اخیرا جستجوهایش را برای یافتن و دستگیری رهبری بوکوحرام افزایش داده و اخیرا هم یک بازه زمانی ۴۰ روزه برای این کار در نظر گرفته است.

با وجود اینکه محمدو بوهاری، رئیس جمهوری این کشور آفریقایی سال گذشته میلادی اعلام کرد که این گروه شبه نظامی شکست خورده، اما میدوگوری و مناطق شمال شرقی نیجریه هنوز هم از سوی این گروه شبه نظامی مورد حمله قرار می‌گیرند.

سازمان ملل اعلام کرده که بیش از ۵۰ گروه کمک‌رسان غیردولتی در شمال شرق نیجریه برای کمک به هفت میلیون تن فعال هستند. سازمان ملل می‌گوید تهدید قحطی در نیجریه، سومالی، سودان جنوبی و یمن بدترین بحران بشری را از زمان تشکیل این نهاد بین‌المللی در سال ۱۹۴۵ به وجود آورده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین