کد خبر: ۴۶۷۸۹۹
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵

آغاز به کار شورای پنجم از اول شهریور براساس بخشنامه وزارت کشور

رییس شورای شهر تهران از شروع به کار شورای شهر پنجم ار اول شهریور در پی بخشنامه وزارت کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، مهدی چمران ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به سرانجام زمان آغاز به کار شورای شهر پنجم با بیان اینکه آنقدر تاریخ‌های مختلف از سوی افراد متعدد بیان شده که این مساله به یک موضوع بغرنج و پیچیده بدل شده، گفت: در ابتدای تشکیل شوراها 19 اردیبهشت زمان آغاز به کار شوراهای شهر و روستا بود اما بعد از مدتی قانون شوراها اصلاح شد و زمان 12 شهریور برای فعالیت شوراها در ابتدای دوره معین شد.

وی با بیان اینکه روز شروع به کار شوراها باید به مانند شروع به کار مجلس در تقویم ذکر شود، گفت: در این اواخر برخی از افراد فاصله طولانی انتخابات تا آغاز به کار شوراها را مورد گلایه قرار داده و عنوان کردند که این فاصله باید کاهش یابد که بر همین اساس در قانون جدید روز 12 مرداد را برای آغاز به کار شوراها تعیین کردند.

چمران با بیان اینکه طولانی شدن بررسی این اصلاحیه در شورای نگهبان و برگرداندن مجدد آن به مجلس و ابلاغ به دولت و همچنین ابلاغ دولت به وزارت کشور سبب شد که از روز 12 مرداد عبور کنیم، گفت: حالا 12 مرداد گذشته و نمی‌توانیم زمان را به عقب برگردانیم و بر همین اساس قانون قبلی یعنی 12 شهریور به این دوره تسری می‌یابد.

رییس شورای شهر تهران افزود: البته وزارت کشور بخشنامه‌ای داشته است و یک تصمیم مدیریتی گرفته و اول شهریور ماه را که بنای قانونی ندارد، روز آغاز به کار شورای پنجم اعلام کرده است.

وی افزود: اگر وزارت کشور بر روی اعلام روز اول شهریور به عنوان روز ابتدایی آغاز به کار شوراها اصرار کند ما نیز آماده تحویل شورا هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین