کد خبر: ۴۶۸۰۲
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۷:۵۹

پیام مشترک عربستان و آلمان به ایران

آفتاب‌‌نیوز : فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان طی یک سفر شش روزه به کشورهای حاشیه خلیج فارس قصد دارد موافقت آنها را برای اعمال نفوذ بر ایران جلب کند تا این کشور دست از فعالیت های هسته ای خود بردارد. 

سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان نیز در این دیدار تایید کرد که هیأتی از نمایندگان شش کشور حاشیه خلیج فارس به ایران اعزام خواهند شد تا در مورد نگرانی های این کشورها از برنامه غنی سازی اورانیوم در ایران بحث و گفت‌وگو کنند. 

وی افزوده که ما امیدواریم که این مسأله از طریق دیپلماتیک حل شده و تنش های بیشتری در این زمینه ایجاد نشود. او در عین حال بر این دیدگاه عربستان تأکید کرد که تمام منطقه خاورمیانه از جمله اسرائیل باید عاری از سلاح اتمی باشد. 

آلمان و دیگر متحدان اروپایی اش مدعی هستند که ادامه فعالیت های هسته ای ایران منجر به ایجاد مسابقه تسلیحاتی در منطقه می شود که در این صورت عواقب غیرقابل پیش بینی خواهد داشت. 

اشتاین مایر در سفرهایش به کویت،‌ عمان و امارات و اکنون در عربستان سعودی بر اعزام هیأتی از نمایندگان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به ایران تأکید کرده است ولی هنوز جزئیاتی از زمان اعزام این هیأت و موضوعات مورد بحث با ایران منتشر نشده است. 

این در حالی است که سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه، انگلیس به همراه آمریکا،‌ روسیه و چین روز چهارشنبه در لندن تشکیل جلسه دادند تا در مورد گام های بعدی در برخورد با مسأله هسته ای ایران تصمیم گیری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین