کد خبر: ۴۶۸۲۵۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴

حمایت علی جنتی از وزیر پیشنهادی ارشاد/ او مجتهدی روشنفکر و مورداعتماد رهبری است

روزنامه ایران با علی جنتی وزیر پیشین ارشاد در باره عباس صالحی وزیر پیشنهادی این وزارتخانه مصاحبه ای انجام داده است.
آفتاب‌‌نیوز :

علی جنتی در این مصاحبه گفته است:

*با توجه به مجموعه مسائلی که پیرامون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح است و همچنین با شناختی که از آقای سید عباس صالحی دارم، ایشان بهترین گزینه و شاید تنها گزینه مورد قبول برای تصدی وزارت ارشاد است.

*آقای صالحی شخصیتی فرهنگی است و پدر ایشان هم یکی از استادان مبرّز و برجسته حوزه علمیه مشهد بودند. علاوه بر این، خود آقای صالحی از نظر تحصیلات دارای سطح بالایی از تحصیلات حوزوی و قطعاً مجتهد است، همچنین او از جمله روشنفکران حوزه علمیه و از پایه گذاران نخستین مجله حوزه بعد از انقلاب تحت همین عنوان است؛ تحصیلات دانشگاهی او هم در حد دکترا است.

*آقای صالحی در دوران مسئولیت در حوزه معاونت فرهنگی نیز کارنامه مثبت و درخشانی از خود برجای گذاشت. در حوزه کتاب او توانست بر اساس سیاست‌های دولت، فضایی باز را برای نویسندگان، مترجمان و اهل قلم فراهم کند و بسیاری از کتاب‌هایی که در گذشته با منع انتشار مواجه شده بودند با اعمال اصلاحاتی منتشر شدند. از دیگر کارهای مثبت او می‌توان به واگذاری تصدیگری حوزه کتابِ وزارت ارشاد به ناشران بخش خصوصی اشاره کرد که این امر در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران طی چهار سال گذشته بتدریج اتفاق افتاده و سال آینده کامل خواهد شد، به گونه‌ای که نقش وزارت ارشاد در برپایی نمایشگاه کتاب آتی فقط به سیاستگذاری، نظارت و حمایت معطوف خواهد بود.
*از دیگر نقاط مثبت آقای صالحی این است که هم سیاست‌های دولت آقای روحانی را کاملاً قبول دارد و هم اینکه مورد اعتماد رهبری است.

*( در مورد ریشه غیرایرانی آقای صالحی) اطلاع دقیقی درباره محتوای این ادعا ندارم اما به‌طور کلی معتقدم اگر انترناسیونالیسم اسلامی را باور داریم؛ چه اشکالی دارد اگر فردی شایسته هست، فقط به‌دلایل این چنینی به او پست ندهیم؟ به تجارب جهانی هم نگاه کنیم، دیدگاه‌های محدود‌کننده، ملاک عمل نیست. در کشورهای دیگر هم می‌بینیم فردی که ایرانی است، تابعیت گرفته و به‌عنوان مثال عضو پارلمان هلند یا انگلیس شده یا شهردار لندن که یک پاکستانی است. این امر در دنیا کاملاً معمول است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین