کد خبر: ۴۶۸۷۶۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵

آغاز لایروبی رودخانه‌های منتهی به خلیج گرگان

مدیر فنی شرکت آب منطقه استان گلستان گفت: از مدتی قبل لایروبی رودخانه های منتهی به خلیج گرگان با اعتبار 6180 میلیون ریال در جهت گامی اجرایی برای نجات خلیج گرگان و تالاب میانکاله آغاز شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد نوری در گفت و گو با ایسنا در خصوص اقداماتی که در طرح نجات خلیج گرگان و تالاب میانکاله انجام شده است، اظهار کرد: لایروبی و ساماندهی رودخانه های منتهی به خلیج گرگان، مطالعات مرحله اول آبهای نامتعارف استان، شناسایی و ارائه راهکارهای اضطراری نجات خلیج گرگان و تالاب میانکاله، عقد قرارداد برای انجام مطالعات پایش کمی و کیفی منابع آب نامتعارف در استان از جمله کارهایی است که صورت گرفت.

وی در خصوص لایروبی و ساماندهی رودخانه های منتهی به خلیج گرگان، تصریح کرد: در شهرستان بندرگز لایروبی و ساماندهی رودخانه های سرکلاته، باغو، وطنا و گز به طول 80 کیلومتر با اعتبار 1980 میلیون ریال در حال انجام است.

نوری ادامه داد: در شهرستان کردکوی نیز لایروبی و ساماندهی رودخانه های بالاجاده، شصت کلاته، نامن، میاندره و کانال شش دانگه با اعتبار 2950 میلیون ریال به طول 62 کیلومتر در حال انجام است.

مدیر فنی شرکت آب منطقه استان گلستان به لایروبی و ساماندهی رودخانه قره سو نیز اشاره کرد و گفت: لایروبی رودخانه قره سو که یکی از رودخانه های بزرگ منتهی به خلیج گرگان به شمار می رود نیز به طول 51 کیلومتر و اعتبار 1250 میلیون ریال در دست اقدام است.

وی در ادامه با بیان اینکه مطالعات نجات خلیج گرگان و تالاب میانکاله در دو بخش اقدامات اضطراری و جامع در دست حال انجام است، گفت: مطالعات اضطراری در یک دوره کوتاه مدت برای اجرای برنامه های فوری نجات خلیج و تالاب و مطالعات جامع به صورت تفصیلی با در نظر گرفتن تمامی جنبه های طرح از جمله اثرات زیست محیطی، اجتماعی، اقتصادی و حقوقی در یک دوره یکساله انجام می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین