کد خبر: ۴۶۸۸۲
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۲:۱۹

مقامات افغانستان و روسیه در تهران

آفتاب‌‌نیوز : اما ویژگی این سفر تاخیری این است که رییس جمهور افغانستان که روابط بسیار نزدیکی با جورج بوش رییس جمهور آمریکا دارد، از آمادگی برای میانجیگری در روابط تهران و واشینگتن خبر داده است.انتظار می رود در سفر کرزای به تهران توافق های مهمی میان دو کشور صورت گیرد.

اما میهمان عالرتبه دیگر ایران در این هفته سرگئی ایوانف دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه و سرگئی کیسلیاک معاون وزیر امورخارجه این کشور است. این دومین سفر آقای لاروف به تهران طی شش ماه گذشته است.این مقام روسی در تهران با علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفتگو خواهد کرد.

در این سفر، دو طرف درباره آخرین تحولات مساله هسته ای ایران به بحث و گفت و گو می پردازند. هنوز جزئیات بیشتری در مورد این سفر منتشر نشده است اما خبرگزاری روسی اینتر فکس می گوید که درمذاکرات مقامات روسی درتهران به پیشنهاد انجام غنی سازی ایران در خاک روسیه پرداخته نمی شود.

خبرها حاکی از آن است که این مذاکرات بر روی بسته پیشنهادهای اروپا برای متقاعد کردن ایران به توقف غنی سازی متمرکز خواهد بود. در همین حال معاون مشاور امنیت ملی ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه پیش از سفر مقام عالیرتبه روسی به تهران، احتمال مشارکت کشورش به هر گونه تحریمهای بین المللی علیه ایران را بعید ندانسته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین