کد خبر: ۴۶۹۳۵۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱

۷۵۰ میلیون تومان تاوان یک لحظه عصبانیت!

مرد راننده که بر سر نوبت سوار کردن مسافر در آژانس، با همکارش درگیر شده و او را با چاقو به قتل رسانده بود، پس از ۷ سال و با جلب رضایت اولیای دم برای آخرین بار پای میزمحاکمه ایستاد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا،مرد راننده ۷ سال قبل دستگیر شد و در بازجویی گفت: «در اتاق استراحت راننده‌ها مشغول خوردن میوه بودیم که مقتول با من شوخی کرد و همین باعث شد با چاقوی میوه خوری یک ضربه به او بزنم که متأسفانه کشته شد. باور کنید قصد کشتن او را نداشتم و همه چیز یک اتفاق بود.»
پس از اعتراف صریح متهم به قتل، کیفرخواست او به اتهام قتل عمد صادر شد و پرونده برای رسیدگی در اختیار شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران قرار گرفت.

اما زمانی که متهم در برابر قضات دادگاه ایستاد با رد ادعاهای قبلی‌اش گفت: آن شب مقتول با دوستانش مشروب خورده و مست بود. همه‌مان در آژانس بودیم که مسافری وارد شد و او با اینکه نوبت من بود می‌خواست مسافر را ببرد. به همین دلیل با هم درگیر شدیم و او با سرضربه محکمی به بینی‌ام زد که خونریزی کرد.
از آژانس بیرون رفتم که سوار ماشینم شوم اما او و دوستانش دنبالم آمدند و سوار ماشینم شدند و سوییچ مرا برداشتند. درگیری ما بالا گرفت و من هم در اوج عصبانیت با چاقوی میوه خوری که همیشه در ماشینم بود به او حمله کردم که ضربه کاری بود و باعث مرگش شد.»
با اعترافات صریح متهم، قضات حکم قصاص او را صادر کرده و با تأیید حکم در دیوان عالی کشور پرونده به شعبه اجرای احکام رفت. در این میان با تلاش خانواده قاتل، اولیای دم با دریافت ۷۵۰ میلیون تومان از قصاص گذشت کردند و پس از ۷ سال، صبح چهارشنبه متهم از جنبه عمومی جرم در شعبه چهارم دادگاه کیفری به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور قاضی واعظی - مستشار دادگاه – تحت محاکمه قرار گرفت.
متهم دراین جلسه به قضات گفت: «پدرم تمام زندگی خودم و خانواده‌ام را فروخت تا اینکه توانستیم رضایت اولیای دم را بگیریم. ۷۵۰ میلیون تومان تاوان یک لحظه عصبانیت من بود و از قضات محترم دادگاه می‌خواهم حکمم را طوری تعیین کنند که زودتر آزاد شوم. مادرم در این سال‌ها از غصه دق کرد و خانواده‌ام در حال متلاشی شدن است و اگر هر چه زودتر آزاد نشوم دیگر زندگی برایم نمی‌ماند. من در زندان هم برای مقتول نماز خواندم و هم روزه‌هایش را گرفتم تا خدا او را بیامرزد و او نیز از گناه من بگذرد.»
در پایان اظهارات متهم، قضات وارد شور شدند تا حکم پرونده را صادر کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین