کد خبر: ۴۶۹۵۲۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷

احمد خاتمی: نتیجه مذاکرات جز تحریم و بتن ریختن در رآکتور اراک چه بود؟/ نمایندگان مجلس با سلفی گرفتن ارزش های انقلاب را زیرپا گذاشتد

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مذاکرات نتیجه‌ای جز بتن ریختن در رآکتور اراک و تحریم مجدد ایران نداشت، گفت: شهید حججی داعش را اسیر عظمت و اقتدار خود کرده بود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش تسنیم، سید احمد خاتمی امشب در یادواره بزرگ شهید محسن حججی که با حضور بسیار پرشور و کم نظیر مردم یزد در مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) امام شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه سلفی گرفتن نمایندگان با موگرینی در واقع زیرپا گذاشتن ارزش‌های انقلاب و ملت ایران بود، اظهار داشت: در چنین شرایطی شهید محسن حججی آمد تا عزت ایران و ایرانی را حفظ کند و نگذارد که برخی به وسیله سلفی گرفتن با بیگانگان اقدام به تخریب چهره ایران در جهان کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه شهید محسن حججی امروز به همه اثبات کرد که سلفی گرفتن با حضرت عباس(ع) عزت است نه با بیگانگان، عنوان کرد: امروز نباید تردید داشت که ما وسط یک جنگ تمام عیار فرهنگی هستیم و دشمن توطئه‌های بسیاری علیه ملت ایران و هویت انقلاب ایران برنامه‌ریزی کرده است.

وی تصریح کرد: با وجود همه توطئه‌ها، انقلاب اسلامی ایران همچنان مثل سرو بلند قامت و استوار ایستاده است و اگر نگوییم بیشتر از گذشته، همانند دوران اول انقلاب همچنان با شور و خاص ایستادگی می‌کند.

امام جمعه موقت اردکان با تاکید بر اینکه هیچ کجای دنیا سابقه ندارد که 38 سال از یک انقلابی بگذرد و همچنان شور و هیجان سال‌های اول در بین مردم آن کشور و انقلاب باقی باشد، خاطرنشان کرد: این که 75 درصد مردم ایران در انتخابات شرکت می‌کنند نشان دهنده شور و حماسه ای است که این مردم می‌آفرینند.

یادواره‌های شهدا برنامه‌های هدفمند برای حراست از انقلاب هستند

خاتمی با بیان اینکه تداوم این انقلاب به دو فرهنگ محتاج است که بیان آن به امثال یادواره‌های شهدا است، عنوان کرد: مجالس شهدا مجلس فاتحه و ترحیم معمولی نیست بلکه این چنین مجالسی، برنامه‌های هدفمندی برای حفاظت از انقلاب است.

استاد برجسته سطوح عالی حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: اگر خبرنگاران از هر کسی که وارد این چنین مراسم‌هایی می‌شود دلیل حضورش را بپرسد قطعا می‌گوید برای بزرگداشت شهدا و انقلاب به این چنین مراسم‌هایی وارد می‌شود.

وی در ارتباط با این دو فرهنگ گفت: نخستین فرهنگ، فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان است، اگر ما پای حرف حقمان بمانیم بنا بر تاکید قرآن هیچ توطئه‌ای علیه این چنین انسان‌هایی که ایستادگی می‌کنند اثر ندارد.

امام جمعه موقت تهران به سابقه مبارزاتی بسیار ارزشمند ملت ایران در برابر رژیم طاغوت اشاره کرد و ادامه داد: رژیم شاهنشاهی در سال‌های آخر عمرش راهکارها و توطئه‌های مختلفی از جمله فریب، فعالیت‌های نظامی، تیراندازی و کشتار و موارد مختلف دیگر را تجربه کرد ولی با توجه به اینکه مردم ایران به سفارش امام خمینی(ره) دست از ایستادگی خود بر نمی‌داشتند، هیچ یک از این توطئه‌ها اثر گذار نشد و استکبار و رژیم شاهنشاهی با شکست و نابودی مواجه شد.

مذاکرات نتیجه‌ای جز بتن ریختن در رآکتور اراک و تحریم مجدد ایران نداشت

خاتمی با اشاره به اینکه در طول سال‌های انقلاب مردم ایران به این نتیجه رسیده‌اند که راه ایستادگی در برابر دشمنان به ویژه آمریکای مستکبر و همپیمانانش مذاکره نیست، گفت: ما به مذاکره کنندگان احترام می‌گذاریم و آنها را امین می‌دانیم ولی نتیجه مذاکرات جز کاهش تعداد سانتریفیوژها و بتن ریختن در رآکتور اراک چه بود؟ دوباره هم با وجود این همه امتیازهایی که ایران به آنها داد ایران را تحریم کردند.

وی عنوان کرد: تمام رئیس جمهورهای آمریکا از قبلی‌ها تا رئیس جمهور فعلی غیرمعتدل روانی آمریکا مدام گفتند تمام گزینه‌ها روی میز است ولی هیچ غلطی نتوانستند انجام دهند و گورشان را گم کردند ولی ملت ایران هر روز مقتدرتر در برابر دشمنان ایستادگی می‌کند و قله‌های پیشرفت را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارند.

استاد برجسته حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه مقاومت هزینه دارد، گفت: شهدای عزیزی که روحشان در مجلس ما حاضر هستند، هزینه‌های بسیار زیادی است که ملت ایران برای این مقاومت پرداخت کرده‌اند.

امام جمعه موقت تهران فرهنگ دومی که نجات بخش ملت ایران است را فرهنگ شهادت دانست و گفت: شهادت به معنای باختن نیست بلکه فرهنگ شهادت در واقع فرهنگ معامله با خدا و پیروزی است، شهید حججی به خانواده گفت برای اینکه به عشق برتر برسم با وجودی که به همه شما علاقه دارم قدم در راهی می‌گذارم که به شهادت ختم می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
1
چقدر باید براتون توضیح داد و دستاوردهای برجام رو برشمرد تا بلاخره حالیتون بشه؟ همین که فروش نفت از 800 بشکه برگشت به 2.5 میلیون و منبع درامد کشور بازگشت به حالت عادی به کل هسته ای می ارزید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
1
عکس گرفتن خوبه یا دست انداختن گردن مادر چاوز آن زمان لال بودید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
1
احمد آقا اینقدر فیلم بازی نکن برای ملت. ملت خودشون فیلمسازن . خودت هم میدونی برجام چه دستاوردهایی داشت. دست از این بازیها بردارید . این حرفها دیگه برای ملت بی ارزش شده خودت هم میدونی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین