کد خبر: ۴۷۰۶۰۴
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷

اخراج صدها شهروند اروپایی از انگلیس

نخست‌وزیر انگلیس تأیید کرد که وزارت امور خارجه به این کشور صدها نامه با مضمون خروج داوطلبانه از کشور برای شهروندان اروپایی مقیم انگلیس فرستاده است.
آفتاب‌‌نیوز :
وزارت کشور انگلیس به اشتباه صدها نامه برای شهروندان اروپایی مقیم این کشور فرستاده و از آن‌ها خواسته است تا انگلیس را داوطلبانه ترک کنند.

این وزارت‌خانه با قبول اشتباه خود از تمامی افرادی که این نامه‌ها را دریافت کردند عذرخواهی کرد.

ارسال این نامه‌ها زمانی خبرساز شد که یک معلم فنلاندی که با همسر انگلیسی خود که 10 سال است در انگلیس زندگی می‌کند نامه‌ای را در صفحه اجتماعی فیس بوک خود منتشر کرد که در آن قید شده بود که وی می‌بایست ظرف یک ماه آینده این کشور را ترک کند وگرنه قانون را زیرپا گذاشته و با وی برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت کشور انگلیس با تأکید بر اینکه این نامه‌ها اشتباها ارسال شده است،‌گفت: سریعا موضوع را بررسی کردیم و با تمامی افرادی که این نامه را دریافت کردند تماس گرفتیم و به آن‌ها اعلام کردیم که این نامه‌ها فاقد ارزش می‌باشند و حقوق شهروندان اروپایی که در انگلیس زندگی می‌کنند تغییری نکرده است.

حقوق شهروندان اروپایی مقیم انگلیس یکی از اصلی‌ترین موضوعات در مسئله خروج این کشور از اتحادیه اروپاست. لندن متعهد شده است که پس از بریگزیت حقوق شهروندان اروپایی را تغییر ندهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین