کد خبر: ۴۷۱۰۹۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱

40 % کارمندان مبتلا به افسردگی هستند

رئیس مرکز بهداشت روان و مشاوره دانشجویی دانشگاه زنجان گفت: 40 درصد کارمندان دچار افسردگی هستند.
آفتاب‌‌نیوز : «ابوذر چراغی» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به چهارم شهریورماه مصادف با روز جهانی کارمند، اظهار کرد: فرسودگی شغلی همواره رابطه مستقیمی با شغل افراد و درجه سختی آن دارد.

وی در رابطه با مدیریت بسیاری از کارکنان، ادامه داد: در برخی کارها مدیریت زمان مشخصی وجود ندارد و این‌که تا چه میزان فرسودگی شغلی در افراد ایجاد شود بستگی به این موضوع دارد که کارکنان با چه نوع کاری سر و کار داشته باشند و تنوع ایجاد شده در کارشان تا چه میزان باشد.

این مسئول افزود: فرسودگی کاری در میان زنان شاغل بیشتر از مردان مشاهده می‌شود و این به خاطر این است که کار در بیرون با سیستم بدنی و روانی خانم‌ها هماهنگ نیست و باعث می‌شود این افراد بیشتر با مشکلات در این زمینه مواجه شوند.

وی افزود: فرسودگی شغلی عامل مهمی برای ایجاد افسردگی است و که اکثراً در زمانی که افراد تحت فشار کاری قرار می‌گیرند نیز ممکن است دچار افسردگی نیز شوند و افرادی که تحت فشار بیشتر کاری باشند مطمئناً در خطر ابتلای بیشتری به افسردگی قرار دارند.

چراغی خاطرنشان کرد: امنیت شغلی کارمندان مورد دیگری است که می‌تواند افراد را دچار فرسودگی شغلی کند اگر افراد منیت شغلی نداشته باشند بیشتر در خطر فرسودگی  شغلی قرار دارند. مرخصی‌ها و تنوع‌هایی که برای کارمند در نظر گرفته می‌شود، می‌تواند تا میزانی از بروز فرسودگی جلوگیری کند.

وی ادامه داد: پس از بازنشستگی افراد، فرسودگی شغلی می‌تواند اثرات خود را بروز دهد و افراد پس از بازنشستگی دچار انزوا و گوشه‌گیری شوند و این‌که کار افراد تا چه میزان سخت و یا بدون هیجان و تنوع باشد نیز می‌تواند بروز این گونه اختلالات را افزایش  و یا کاهش بدهد.

چراغی گفت: برخی کارمندان به‌علت کافی نبودن درآمد مجبور به کار در چند جا هستند که این مورد نیز بر افزایش فرسودگی شغلی می‌افزاید و موجبات افسردگی افراد را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به این‌که هر چه قدر فشار کاری بالاتر باشد مطمئناً افسردگی افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: شرایط کاری مطلوب و میزان تقویت‌کننده‌ها اعم از تنوع، شادابی عامل مهمی برای عدم ابتلا به فرسودگی شغلی هستند. هم‌چنین عوامل متعددی می‌تواند فرسودگی را ایجاد کند و پیشرفتش را تحت کنترل قرار بدهد. این در حالی است که بیش از 40 درصد کارمندان دچار افسردگی هستند و این امر به جهت این موضوع است که شرایط مالی و تلاطمات جامعه نظیر تورم و رکود برای این قشر وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
0
0
۹۹درصدشون
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
0
0
باور بفرمایید بیکاری و الافی باعث افسردگی است، اگر کمی کار کنند، شادابتر می شوند.
مهدی
|
-
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
0
آمار رو خیلی پایین زدین داداش....برو بالاتر...همه مون افسرده ایم...الان دیگه داریم کم کم قاطی هم میکنیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین