کد خبر: ۴۷۱۱۹۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
جامعه بین‌الملل نمی‌خواهد طبق نظر ترامپ درباره توافق هسته‌ای عمل کند

آمریکا در خطر منزوی‌شدن/ترامپ در سومین گزارش درباره برجام چه‌خواهد کرد؟/سی‌ان‌بی‌سی: ترامپ‌ در حال تهیه پرونده‌ای علیه ایران

جان گلیزر مدیر بخش مطالعات سیاست خارجی در موسسه کاتو می‌گوید که این نشانه‌ها قوی هستند و نشان می‌دهند که ترامپ تایید نخواهد کرد که ایران طبق برجام عمل کرده است. در صورت لغو برجام این ما (امریکایی‌ها) خواهیم بود که در عرصه بین‌المللی منزوی می‌شویم و نمی‌توانیم اجماعی برای تحریم و یا هرگونه اقدامی علیه ایران ایجاد کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- شبکه خبری «سی ان بی سی» آمریکا در گزارشی اشاره می‌کند که نشانه‌های وجود دارند که آشکار می‌سازند ترامپ‌ و دولت او در حال تهیه پرونده‌ای هستند تا با ایران مقابله کنند و بگویند که آن کشور به تعهدات خود طبق برجام پایبند نبوده است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، نیکی هیلی سفیر امریکا در سازمان ملل متحد، هفته گذشته با رییس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین دیدار کرد(اینجا). او خواستار نظارت بر تاسیسات نظامی ایران از سوی آن نهاد شد. در صورتی که ترامپ در سومین گزارش خود بگوید که ایران طبق برجام عمل نکرده است برخی از تحلیلگران باور دارند که امریکا در خطر منزوی‌شدن و عدم همراهی سایر متحدان امضا‌کننده برجام با آن کشور قرار خواهد گرفت». 

سی ان بی سی می‌نویسد: «در مقابل اقدام هیلی در دیدار با آمانو مقام‌های ایرانی(اینجا و اینجا) به آن موضوع اعتراض کردند و با انتشار نامه‌ای به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشتند که آمریکا از موضوع هسته‌ای به عنوان ابزاری سیاسی علیه ایران استفاده می‌کند.»

هیلی در این دیدار علیه برنامه موشکی ایران سخن گفته و آن کشور را به نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم متهم کرده است. 

این شبکه خبری با اشاره به این که تحلیلگران باور دارند در سومین گزارش ۹۰ روزه ترامپ به کنگره او قصد دارد در مسیر توافق هسته‌ای کارشکنی کند، می‌نویسد: «او از ابتدا نیز گفته بود که برجام بدترین توافق تاریخی است.»

جان گلیزر مدیر بخش مطالعات سیاست خارجی در موسسه کاتو می‌گوید که این نشانه‌ها قوی هستند و نشان می‌دهند که ترامپ تایید نخواهد کرد که ایران طبق برجام عمل کرده است. در صورت لغو برجام این ما (امریکایی‌ها) خواهیم بود که در عرصه بین‌المللی منزوی می‌شویم و نمی‌توانیم اجماعی برای تحریم و یا هرگونه اقدامی علیه ایران ایجاد کنیم. جامعه بین‌الملل نمی‌خواهد طبق نظر ترامپ و خواسته او عمل کند. 

توماس کاراکو یکی از پژوهشگران در برنامه امنیت بین المللی و رییس پروژه دفاع موشکی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل می‌گوید: ایران از منافع زیادی پس از برجام بهره‌مند شده است. آنان به دنبال حداکثر‌رسانی منافع خود و به حداقل‌رسانی ضررشان هستند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
8
اره امریکاییها منزوی و بدبخت میشن و همه در صف انتظار برای دیدار با ایرانیها می ایستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
1
3
امیدوارم همینطور بشه و ترامپ پرونده سازی موفقیت آمیزی داشته باشه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
0
2
اروپا زیر دست آمریکاست و از همه نظر وابسته به اونه منزوی شدن امریکا یک شوخیه .به هم خوردن برجام به ضرر ایرانه و لاغیر
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین