کد خبر: ۴۷۱۶۷۹
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

دو چالش اساسی آموزش و پرورش از نظر «بطحائی»

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ویژگی‌های الگوی زندگی ایرانی اسلامی در سند بنیادین آموزش و پرورش ذکر شده و باید دانش آموزان را به گونه‌ای تربیت کرد که با مناسبات و شرایط بیرون مدرسه مطابق باشد اظهار کرد: این مهم می‌تواند مدارس را بانشاط کند و انگیزه‌ها را بالا ببرد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد بطحایی در آیین تکریم دکتر دانش آشتیانی و معارفه خود به عنوان وزیر آموزش و پرورش که در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت و قدردانی از همکارانش در وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش همواره با دو چالش اساسی مواجه بوده است، نخست انتظار و توقع بجایی است که از این وزارتخانه می رود.

وی افزود : آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی که در تعیین مختصات جامعه فردا اثرگذار است حائز اهمیت است. چالش دوم مقتضیات و محدودیت های کشور است و همواره آموزش و پرورش را با فاصله از اهدافش نگه داشته است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تنظیم این دو مولفه می طلبد که ما مسیرها و روش‌های جدید را برای رسیدن به نقطه مطلوب پیدا و استفاده کنیم عنوان کرد: جای تاسف دارد که در بحران های اقتصادی اولین بخشهایی که لطمه می بینند بخش های فرهنگی و آموزشی است.

بطحایی ادامه داد: برنامه هایی که در دولت دوازدهم دنبال خواهیم کرد در دو دسته تقسیم بندی می‌شود. بخش نخست ناظر بر تحولاتی است که در متن برنامه ها و محتوای آموزشی باید رخ دهد. خوشبختانه سند تحول بنیادین به طور عملیاتی مسیر را روشن کرده و فرصت ارزشمندی است که ما را از مرحله طراحی جدید مستغنی می کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ویژگی های الگوی زندگی ایرانی اسلامی در سند ذکر شده و باید دانش آموزان را به گونه‌ای تربیت کرد که با مناسبات و شرایط بیرون مدرسه مطابق باشد اظهار کرد: این مهم می‌تواند مدارس را بانشاط کند و انگیزه ها را بالا ببرد.

بطحایی افزود: بخش دوم برنامه‌هایم در حوزه تغییر روش و مدیریت در آموزش و پرورش است. روشی که تا امروز اداره کردیم امکان ادامه دادن در آینده را ندارد و باید روشهای جدید را بکار گیریم. 70 درصد نیروی انسانی ما مدرک لیسانس و بالاتر دارند و میانگین خدمت 23 سال است و پتانسیل عظیمی است که باید از آن استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه نظام آموزشی ما به شدت در وظایف حاکمیتی و هم تصدی گری متمرکز است گفت: مقرراتی داریم که ذره ای انعطاف ندارند. درجه پیچیدگی و رسمیت سازمان ما بسیار زیاد است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: از خدای بزرگ می‌خواهم به بنده و همکارانم توفیق دهد بتوانیم قدم‌های بزرگی را برای اصلاح نظام آموزشی برداریم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین