کد خبر: ۴۷۲۱۰۵
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷

وزیر دفاع آمریکا: هنوز راهکار دیپلماتیک در مورد کره شمالی امکان پذیر است

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که هنوز فضا برای راهکار دیپلماتیک در ارتباط با بحران کره شمالی وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری فرانسه ، متیس از راهکار دیپلماتیک پس از واکنش امروز (چهارشنبه) دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد مساله کره شمالی و اشاره وی به پاسخگو نبودن مذاکره برای بحران این کشور، خبر داد.

وزیر دفاع آمریکا در حالی که عازم جلسه دیدار با وزیر دفاع کره جنوبی بود، افزود: ما هرگز از راهکارهای دیپلماتیک خارج نمی شویم. 

بحران تهدید هسته ای کره شمالی به واسطه آزمایش جدید موشکی این کشور بر فراز ژاپن، شدت یافته است. ترامپ ساعاتی پیش در توییتی نوشت: آمریکا به مدت 25 سال با کره شمالی مذاکره کرده و پول زور به آنها داده است. گفت و گو، پاسخ نیست. 

این توییت را پس از تائید آزمایش موشکی کره شمالی بر فراز حریم هوایی ژاپن از سوی پنتاگون، منتشر کرد. آزمایش موشکی کره شمالی، سیگنالی برای دولت ترامپ بود مبنی بر اینکه پیونگ یانگ از موضع خود عقب نشینی نمی کند.

رئیس جمهوری آمریکا پیشتر در ماه جاری لفاظی های خود علیه کره شمالی را افزایش داد و به پیونگ یانگ هشدار داد که تهدیدهای مستمر این کشور با 'آتش و خشم' پاسخ داده خواهد شد. 
کره شمالی نیز در واکنش به تهدیدهای ترامپ، هشدار داد که قلمروی ایالات متحده در جزیره گوام را هدف حملات موشکی قرار خواهد داد.

جزیره گوام که تقریبا 7 هزار کیلومتر تا آمریکا فاصله دارد، به دلیل میزبانی از پایگاه نیروی دریایی و پایگاه نیروی هوایی این کشور، هدفی قابل توجه برای کره شمالی تلقی می شود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین