کد خبر: ۴۷۳۰۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
نفتالی بنت این دروغ را تکرار می‌کند که ایران منبع تروریسم است

نتانیاهو خواستار تکرار سناریوی عراق علیه ایران/نشریه یهودی: ایران آن تهدید بزرگ نیست/برخلاف عربستان، جنبش اصلاح‌طلبی بسیار مهمی در ایران جریان دارد/جوانان ایرانی دگم نیستند

نتانیاهو و یارانش هر کاری انجام می‌دهند تا توافق هسته‌ای را تضعیف کنند و ایران را تهدیدی بزرگ معرفی کنند و آماده جنگ شوند. اکنون نئومحافظه‌کاران در امریکا می‌توانند به نفتالی بنت گوش کرده و آتش جنگ را بیافروزند و بی‌ثباتی را در منطقه گسترش دهند حتی بیش از زمان جنگ با عراق و پس از آن، یا شاید در میان رهبران ما به اندازه کافی افراد خردمند وجود داشته باشند تا بخواهند مسیر صلح جهانی را در پیش گیرند./بنت آماده تعلیق دموکراسی‌ در اسرائیل است. او مدعی است ایران تا زمانی که حامی مالی حزب‌الله است تهدید شماره یک اسرائیل محسوب می‌شود. اما واقعیت آن است که ایران آن تهدید بزرگی که بنت ادعا می‌کند نیست. در این جا چند دلیل می‌آوریم.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- «سان‌سنتینل» از نشریات یهودیان فلوریدا در مطلبی اشاره می‌کند که اسرائیل برای جنگ علیه ایران فشار می‌آورد. این نشریه در ادامه به امکان‌پذیر بودن یا نبودن این موضوع پرداخته است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، سان سنتینل می‌نویسد: در سال‌هایی نه چندان دور نئومحافظه‌کاران و متحدان آنان جنگی را علیه عراق آغاز کردند. در حال حاضر وارثان آنان خواستار اقدام مشابهی در قبال ایران هستند.

نتانیاهو خواستار تکرار سناریوی عراق علیه ایران/نشریه یهودی: ایران آن تهدید بزرگ نیست

 یکی از سخنگویان اصلی این احساسات جنگ‌طلبانه، «نفتالی بنت» یکی از اعضای کابینه و از افسران نیروهای دفاعی اسرائیل بوده است. بنت در زمان انتخابات امریکا از پیروزی ترامپ استقبال کرد و آن را بوسه مرگی بر ایده تشکیل دولت فلسطینی و مذاکرات صلح و باز‌کننده مسیر برای الحاق بیشتر سرزمین‌های فسلطینی به مناطق یهودی‌نشین تعبیر کرد. 

بنت آماده تعلیق دموکراسی‌ در اسرائیل است. برای مثال با بیان آزادانه نظرات استادان در کلاس‌های درس مخالف است. او خواستار تعطیلی شبکه الجزیره است و از همکاری با سازمان‌های بین‌المللی درباره حقوق فلسطینیان سرباز می‌زند. بنت مدعی است ایران تا زمانی که حامی مالی حزب‌الله است تهدید شماره یک اسرائیل محسوب می‌شود. اما واقعیت آن است که ایران آن تهدید بزرگی که بنت ادعا می‌کند نیست. در این جا چند دلیل می‌آوریم. 

این نشریه در ادامه می‌نویسد: نخست آن‌که از نظر تجهیزات‌نظامی دشمنان ایران از جمله عربستان سعودی و اسرائیل مجهز به آخرین تسلیحات امریکایی و حمایت آن کشور هستند. دوم آنکه برخلاف عربستان سعودی و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس جنبش اصلاح‌طلبی بسیار مهمی در ایران جریان دارد. اکثریت ایرانیان به خصوص جوانان دگم نیستند با این حال، یک حمله نظامی خارجی می‌تواند آنان را به آغوش تندروها بفرستد. نکته سوم آنکه‌ ایران در بلندمدت شاید به نفع کشورهای منطقه تمام شود و مردم آن کشورها را بیشتر به سوی دموکراسی و شاید آغاز بهار عربی دیگری سوق دهد. چهارم آنکه بنت این دروغ را تکرار می‌کند که ایران منبع اصلی تروریسم در جهان است و این در حالیست که هر خواننده آگاهی می‌داند که دکترین وهابی و اسلام‌گرایی سنی جهادی از سوی عربستان سعودی صادر شده است. به خصوص در حادثه یازدهم سپتامبر نیز این موضوع دیده شد. 

عربستان سعودی دهه‌هاست که از گسترش خطرناک دکترین افراط‌گرایی با پول‌هایی که داده حمایت کرده است و مسلمانان جوان را به ترک میانه‌روی مذهبی و انجام اقدامات افراطی ترغیب کرده است. اگرچه در گذشته نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیل بی‌سر و صدا مخالف حمله نظامی به ایران و ایده نتانیاهو در این‌باره بودند این اجماع در حال از بین رفتن است چرا که دولت تماما در دست راست افراطی است و در نهادهای مذکور نیز وارد شده و اکنون افسران بیشتری از حمله علیه ایران حمایت می‌کنند. 

نتانیاهو خواستار تکرار سناریوی عراق علیه ایران/نشریه یهودی: ایران آن تهدید بزرگ نیست

این نشریه در پایان می‌نویسد: نتانیاهو و یارانش هر کاری انجام می‌دهند تا توافق هسته‌ای را تضعیف کنند و ایران را تهدیدی بزرگ معرفی کنند و آماده جنگ شوند. اکنون نئومحافظه‌کاران در امریکا می‌توانند به نفتالی بنت گوش کرده و آتش جنگ را بیافروزند و بی‌ثباتی را در منطقه گسترش دهند حتی بیش از زمان جنگ با عراق و پس از آن، یا شاید در میان رهبران ما به اندازه کافی افراد خردمند وجود داشته باشند تا بخواهند مسیر صلح جهانی را در پیش گیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
2
0
این برجام کذایی نیست که آمریکاییها و اسرائیل را وادار میکند به ایران حمله نکنند بلکه اتحاد ملت ایران است که آنها را می ترساند ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
1
چرا هی می گویید وهابی تا مردم گمان کنند که فقط مشکل عربستان است. ریا و تزویر تا کی.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین