کد خبر: ۴۷۳۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۹

روش‌هایی برای تشخیص بوی دهان

ممکن است بارها خواسته باشید بوی دهان خود را کنترل کنید و مطمئن شوید که با بوی ناخوشایندی مواجه نخواهید شد. اما در بسیاری موارد امکان تشخیص برایتان وجود ندارد. با ترفندهای زیر به راحتی می توانید بوی بد دهان تان را تشخیص دهید.
آفتاب‌‌نیوز :
بسیار دشوار است که تنفس بدبوی خود را تشخیص دهیم چرا که افراد به بوی دهان خود عادت می‌کنند و پس از مدتی دیگر آن را تشخیص نمی‌دهند. مغز ما بسیار هنرمندانه و عالمانه طراحی شده و اجازه می‌دهد با بوها سازگاری پیدا کنیم. به همین دلیل است که به سادگی متوجه بوهای جدید می‌شویم.

اگر قرار نبود بوها برایمان عادی شود و با آن ها سازگاری پیدا کنیم، استشمام رایحه‌های جدیدی همچون بوی غذا و گل‌ها دشوار می‌شد. چراکه این بوها با بوی تنفس و محیط اطراف ترکیب می شد و قادر به تشخیص آن ها نبودیم.

چرا باید بوی دهان خود را کنترل کنیم؟

مشخص‌ترین دلیلی که همه به آن توجه می‌کنیم و برایمان مهم است مربوط به مواقعی است که مهمانی، جلسه و یا قرار ملاقات مهمی داریم. در این مواقع تنفس بدبو تاثیر بسیار نامطلوبی در روابط و حتی موقعیت اجتماعی و شغلی ما خواهد داشت.

دلیل دیگری که ممکن است باعث شود ما نیاز به کنترل بوی تنفس خود داشته باشیم تعیین میزان اثربخشی محصولات مختلفِ مراقبت از دهان است. خوشبو کننده، دهان شویه و خمیردندان‌های بسیار متفاوتی در بازار وجود دارند که همه آن ها وعده داشتن تنفسی خوش‌بو و دهانی پاکیزه را به ما می‌دهند و مسلماً بعضی از آن ها بهتراز بقیه عمل می‌کنند. ممکن است بخواهید محصولات مختلف را تجربه و بهترین را برای دهان خود انتخاب کنید.

به هنگام تجربه کردن این محصولات بسیار مهم است که بتوانید بلافاصله اثر بخشی آن ها را کنترل کنید چرا که دهان‌تان رایحه‌‌ این محصولات را به خود خواهد گرفت. یک تا سه ساعت بعد از مصرف این محصولات تنفس خود را کنترل کنید، اما مطمئن شوید که در این فاصله به غیر از آب نه چیزی می‌خورید و نه می‌نوشید. به این ترتیب نتیجه هر محصول را در زمان مشخص به دقت بررسی کنید.خوردن غذاهای مشابه قبل از استفاده از  این محصولات نیز به همین اندازه مهم است.

در این جا روش های مختلفی را برای کنترل تنفس به شما معرفی می‌کنیم. برخی از این روش ها ممکن است از بقیه موثرتر باشد، بنابراین آزمایش کنید و بهترین روش را برگزینید.

 روش Hand cup برای تشخیص بوی بد دهان
در این روش همان طور که از نام آن پیداست دست خود را به حالت زمانی که فنجانی در دست گرفته اید و یا قصد نوشیدن آب از شیر را دارید در می‌آورید. سپس دست خود را جلوی دهان گرفته و نفس بکشید، بعد از این کار بلافاصله دست خود را بو بکشید. البته این روش آن چنان که باید موثر نیست.

 روش مچ دست برای تشخیص بوی بد دهان

1 - مطمئن شوید که مچ دستتان کاملاً تمیز است و بوی عطر، ادکلن و یا عرق نمی‌دهد. اگر چنین است آن را بشویید و خشک کنید.

2 - مچ دست را با زبان خود خیس و ۱۰ ثانیه صبر کنید.

3 - همان قسمت از مچ را که خیس کرده اید بو بکشید. اگر بوی بدی به مشامتان خورد احتمالاً تنفس شما نیز بدبو است، اما اگر هیچ بویی احساس نکردید همه چیز رو به راه است.

کشیدن گونه‌ها برای تشخیص بوی بد دهان

1 - گونه های خود را گرفته و بکشید و از دندان ها دور کنید.

2 - گونه ها را به سمت دندان ها فشار دهید.

3 - این عمل را چندین بار با سرعت انجام دهید و همزمان از راه دهان نفس بکشید. اگر بوی بدی به مشامتان خورد تنفس شما احتمالاً بدبو است.

استفاده از زبان برای تشخیص بوی بد دهان

یک قاشق، گوش پاک کن، خلال دندان و یا حتی انگشت خود را در دهان برده و به قسمت انتهایی زبان بکشید، چند لحظه صبر کنید سپس آن را از دهان بیرون بیاورید و بو کنید. اگر بویی استشمام کردید تنفس شما نیز احتمالاً همان بو را می‌دهد.

استفاده از گونه‌ها برای تشخیص بوی بد دهان

این روش نیز همانند روش زبانی است منتها این بار به جای کشیدن انگشت یا شیء مورد نظر بر روی زبان، آن را به دیوارۀ داخلی گونه یا لپ می‌کِشیم.

بو کردن نخ دندان یا خلال دندان برای تشخیص بوی بد دهان

ذرات و یا ترکیبات غذای باقی مانده در بین دندان‌ها می‌تواند به ایجاد بوی بد در دهان شما منجرشود بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که بعد از استفاده از نخ یا خلال دندان، آن را بو بکشید.

منبع : tebyan.net

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین