کد خبر: ۴۷۳۲۳۶
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
رییس پارک علم و فناوری خوزستان:

بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند عامل موفقیتی برای نسل جدید باشند

رییس پارک علم و فناوری خوزستان با بیان اینکه بازهای رایانه‌ای٬ در تربیت و آموزش نسل آینده و افزایش خلاقیت نسل جدید بسیار تأثیرگذار است، گفت: حوزه بازی یکی از پول‌سازترین حوزه‌های فعلی دانشی دنیا است و می‌تواند به موفقیت فرد در دنیایی که بسیاری از روش‌های تولید و راه‌های درآمد در آن تغییر یافته است، کمک کند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، دکتر بابک مختاری در نشست خبری دومین رویداد ملی بازی‌های رایانه‌ای (گیم آپ)، اظهار کرد: اکوسیستم نوآوری در حوزه فناوری اطلاعات استان، اکوسیستمی است که 20 سال پیش به صورت خودجوش و توسط شرکت‌های خصوصی حوزه آی تی استان ایجاد شد.

وی افزود: اما اتفاقی که در طول یک سال گذشته رخ داد، نگاه ویژه‌ استاندار خوزستان به حوزه آی تی در بحث اشتغالزایی و دولت الکترونیک بود که باعث شد یک همکاری و هم‌افزایی بین بخش دولتی به وجود بیاید و گیم‌آپ نیز سبب شد بخش دولتی و خصوصی مقداری به یکدیگر نزدیک‌تر شوند. این امر را به فال نیک می‌گیریم که با برنامه‌هایی که اجرا خواهد شد این اکوسیستم در حوزه کسب و کار و سایر حوزه‌ها موفق‌تر باشد.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به حوزه بازی‌های رایانه‌ای گفت: در 200 سال گذشته هر موردی از مظاهر تکنولوژی غرب که وارد کشور می‌شد، ما به طور عمده با آن دو نوع برخور٬ از سر شیفتگی و یا تنفر داشتیم و برخورد منطقی کم بود. چیزی که هنوز در خانواده‌ها وجود دارد، هراس از این است که فرزندان زیاد مشغول بازی‌های رایانه‌ای شوند٬ در حالی که حوزه بازی نه تنها یکی از پول‌سازترین حوزه‌های فعلی دانشی دنیا است، در حوزه فرهنگی نیز می‌تواند بسیار موفق و مؤثر باشد.

مختاری با بیان اینکه در ابتدا توجه به این موضوع زیاد نبود، تصریح کرد: به محض اینکه بازار ما در تسخیر شرکت‌های خارجی در آمد، ما به این نتیجه رسیدیم که فرهنگ ما در حال تأثیرپذیری است. اکنون نیز به دنبال این هستیم که بازی‌هایی تولید کنیم که فرهنگ ما را نیز بتواند حمایت کند.

وی ادامه داد: ما در دوره‌ای هستیم که انقلاب چهارم صنعتی نامگذاری شده و طبق گفته متخصصان٬ دوره‌ای است که بازی٬ در تربیت و آموزش نسل آینده و افزایش خلاقیت آنها بسیار تأثیرگذار است و می‌تواند کمک کند فرد در دنیایی که بسیاری از روش‌های تولید و راه‌های درآمد در آن تغییر یافته است، موفق باشد.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: خانواده‌ها باید متوجه باشند برای نسل آینده٬ فضای مجازی به همان اندازه مهم است که فضای واقعی برای نسل گذشته مهم بود. از اصلی‌ترین بخش‌های فضای مجازی، بازی است که اکنون در استان در حال نهادینه شدن است و امیدواریم بخش دولتی بتواند در این زمینه کمک‌کننده باشد. ما توافقنامه‌ای با وزارت ارتباطات امضا کردیم و امروز قرارداد نهایی تفاهم‌نامه مرکز توانمندسازی کسب و کارهای فاوا به ما اعلام شد.

مختاری در خصوص حمایت‌های قابل ارایه از ایدهای برتر این رویداد عنوان کرد: تیمی که ایده‌ها را بررسی علمی می‌کند و تیمی که داوری می کند تقریبا تمام شرایطی که پارک در نظر دارد را مدنظر قرار داده‌اند و تمام ایده‌هایی که قابلیت تجاری‌ساری شدن داشته باشند اگر خوزستانی باشند و بخواهند اینجا فعالیت کنند به راحتی می‌توانند مورد حمایت پارک قرار گیرند. این تیم‌ها هزینه‌های اولیه چندانی نیاز ندارند و گواهی که به عنوان برنده جشنواره دریافت می‌کنند نیز در آینده می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین